Gjest hanna Skrevet 22. januar 2004 #1 Skrevet 22. januar 2004 heisann! Jeg har et spørsmål. Jeg har betalte semesteravgift på UiO, men faget jeg hadde tenkt å ta var dessverre fullt...(det er mitt første semester ved UiO, ikke helt kommet inn i reglene..). Ok, jeg skal til Asia i neste uke og kommer hjem om 2, 5 mnd, har lyst å utnytte at jeg har betalt semesteravgift og vil ta et fag der jeg ikke trenger å levere inn opggaver, kun en skriftlig eksamen i slutten av semesteret. Jeg er egentlig ikke vanskelig, tenkte litt på japansk historie - har noen erfaring med dette? noen andre forslag? Jeg kan ikke tamer enn 10 studiepoeng.. og når går fristen ut for å melde seg opp til eksamen? på forhånd: tusen takk for all hjelp!!!!!!!
Arkana Skrevet 22. januar 2004 #2 Skrevet 22. januar 2004 Hva med psykologi grunnfag? Et nyttig og interessant fag som kan brukes til så mangt. Jeg tror fristen går ut 15 februar, men sjekk UiO sine sider for sikkerhets skyld.
Glitnir Skrevet 22. januar 2004 #3 Skrevet 22. januar 2004 Siste frist for semesterregistrering er 1. februar (har blitt tidligere pga "kvalitets"reformen). Når det gjelder hvilket fag du skal melde deg opp i, avhenger jo det av hvilket fakultet du har studerett ved. Du må vel fortsatt ha minst 40 vekttall eller hva det er for å fritt kunne avlegge eksamener ved andre fakulteter. Hvis ikke det også er endret siden reformen da? Ikke så mye info å få overalt nei...
Glitnir Skrevet 22. januar 2004 #4 Skrevet 22. januar 2004 Retter meg selv litt her: Så lenge du har studierett ved universitet, kan du fritt melde deg opp i ledige enkeltemner hvor som helst på fakultetet frem til 1. februar. Men vær obs på at du må søke om lov til enkeltemneopptak og bli godkjent her først, så vær ute noen dager før dette. Nå er jo svært mange fag fulle, men informasjon om enkeltemner hvor det fremdeles er ledig plass, og undervisnings-/eksamensformer, finner du på http://www.uio.no/studier/opptak/emneopptak/ . God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå