Gå til innhold

Drømmer dyr? Har du sett dyr som drømmer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt rar formulering kanskje, "har du sett dyr som drømmer", men det jeg mener er, har du sett dyr som tydelig drømmer et eller annet? :)

Jeg har noen eksempler. Har sett små lam ligge ved moren sin og smatte med tunga, bevege på hodet, og skrape litt med føttene.

Hadde en hest en gang som gallopperte opp etter veggen i søvne, hun lå på gulvet, men jeg våknet ofte av at hun lå der og dundret føttene opp etter veggen mens hun kastet på hodet og snøftet, kunne høre det tvers over tunet, ble vant til det til slutt :)

Har også hatt katt som ligger der, og plutselig får en raptus, vifter med halen, slår med potene, og snorker samtidig :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden vår "løper" i søvne hele tiden den! Drømmer sikkert om blomsterenger... ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hundene mine drømmer stadig vekk. Ligger og jamrer seg, småboffer eller "løper" i søvne. :ler:

• Liker 5
Skrevet

Hunden vår "løp" og "bjeffet" stadig vekk i søvne. Dvs, potene lagde små bevegelser frem og tilbake, og det kom lyder fra halsen uten at hun åpnet munnen. Så ja, dyr drømmer nok de også. Umulig å si hva de drømmer om, men det er koselig å se på.

• Liker 1
Skrevet

Ja, katta drømmer ofte. Spreller i søvne og småfreser, kanskje han har mareritt? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å vekke en katt som så ut til å ha mareritt, kreket takket med å sette klørne i armen min og bite meg hardt i fingrene :ler:

• Liker 2
Skrevet

Alle hundene jeg har hatt har boffet (føler det er rett beskrivelse av bjeffing med lukket munn) og "løpt" i søvne. De er morsomme da :)

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Observerer stadig katten min i dyp søvn mens hun vifter med labbene og kommer med rare "mfh! mj! mjah!"-lyder

Lurer sånn på hva det er hun drømmer om :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Katten min drømmer ofte, og begynner å frese og knurre litt i søvne. Så våkner hun og skvetter til med et fres, og mjauer så klagende mot meg som sitter i sofaen. Ofte kommer hun løpende mot meg og legger seg i fanget mitt rett etterpå. Tenker at det er et mareritt av noe slag.

Skrevet

Jeg tror pus drømmer når potene hans beveger på seg og halen vifter vilt. Og når han smatter fornøyd etter det.

En natt trodde jeg at han holdt på å å bli drept. Han hylte så høyt at han vekket meg. Da lå han i dyp søvn og hylte, med små andpustne pauser i mellom... Jeg tror han drømte om noe skummelt :fnise:

Skrevet

Både hunder og katter drømmer ;) Bertine(hund) drømmer OFTE og da er hun såååå søt... Hun snorker når hun sover, så det blir en blanding av boffing, snorking og løping med poter.... ÅÅÅÅH da er hun så søt at det gjort vondt i hjertet :)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Å jada. Dyr drømmer :)

De har REM-søvn de også :)

Drømmer og uttrykker seg mens de drømmer (lyder og bevegelser) akkurat som oss :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Kattene mine drømmer også, mjauing, løping og vill haleføring er vanlig å se. Jeg husker spesielt en gang da pusejenta (mest sannsynlig) drømte at hun drakk :fnise: Tungen gikk inn og ut, og hun så rikitig så fornøyd ut der hun lå :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Mine puser både drømmer og snorker. Det rykker til i værhår og poter, det mjaues, dures og putrer om hverandre. Et fantastisk syn.

• Liker 1
Skrevet

Alle dyr drømmer jo. Husker kaninene vi hadde også gjorde det, løp og hadde rykninger i snuten. Og smattet. :fnise:

Skrevet

Ja, har sett mamma og pappas hunder sprelle og pipe i søvne:) og bevege seg!

Skrevet

Katten drømmer så og si hver dag. Er så søt med de små rykningene i ansiktet, labbene og halen :rodmer:

Skrevet

Hunden min logrer, promper og bjeffer i søvne. Det er søtt og ekkelt samtidig.

Skrevet

Hunden vår både løper og bjeffer i søvne. Kjæresten min sier at når de drømmer sånn "åpenlyst" så har de mareritt (hvordan kan du vite det, er du hund kanskje? :P), men jeg velger å tro at de har koselige er drømmer uansett ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...