Jane F. Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 (endret) Vurderer å begynne på hiø. Men er litt skeptisk til det å finne en plass å bo og hvordan jeg skal tilpasse meg student tilværelsen igjen. Det jeg egentlig lurer på er om der er vanskelig å finne et sted å bo i Halden. Hvordan er miljøet? Muligheter for å bo i Sarpsborg men å gå p avdeling Remmen? Jeg kjenner jeg synes hele situasjonen er litt skummel. Her kommer jeg fra et lite sted i Namdalen og skal reise så langt. Det værste er jo det å finne et sted å bo når man bor så langt unna. I tillegg er vi to voksne og tre katter så hele konseptet med å finne en leilighet blir litt mer komplisert av det også. Jeg håper noen har noen tips og råd på hvordan man skal få gjennomført dette. På forhånd takk:) hilsen stressa ;p Endret 19. april 2012 av Jane F.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Det absolutt største problemet er kattene.
Jane F. Skrevet 19. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2012 Ja det er nok de som gjør ting mest vanskelig ja.. men siden vi ikke har noe annet alternativ så må de nesten bli med. Men for oss er standard ikke så veldig viktig bare det er plass nok.. lever på ca 35-40kvm nå(litt lite men det går) og kattene er veldig rolige og tilpasser seg raskt. Så de lager minimal slitasje. Men å finne en huseier som aksepterer husdyr det bli nok definitivt det største problemet ja. Enn ellers da? Noen som har noen erfaringer med å bo i halden området?
Jane F. Skrevet 19. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2012 Eller erfaringer med skolen i sin helhet?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Min erfaring er at det er mye lettere å finne utleiere som godtar katter i Halden enn i Sarpsborg.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Som nevnt over så blir nok det største problemet kattene, men inntrykket mitt er at de fleste utleiere i Halden er ganske ålreite, så det kan jo hende du er heldig. Ellers så er HiØ på Remmen en veldig fin skole, ikke for langt unna "sentrum"
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Hvordan er den offentlige transporten til/fra Halden? Det går tok fra Sarpsborg? Er skolen rett ved togstasjonen?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Det er langt fra togstasjonen til skolen. Men bussene som kjører mellom Sarpsborg og Halden kjører rett forbi skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå