Gå til innhold

Tips til hviilken type sofa, når man har katt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så lei av å støvsuge sofaen hele veien, har noen tips om hvilke type stoff som er best? Å så tenker jeg at jeg ikke vil ha skinn, pga er redd dem skal klore den opp :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel ikke så mye annet enn skinn som hjelper på da hvis du vil slippe å støvsuge så mye. katter kan klore opp både stoff og skinn sofa om de går inn for det. man må vel bare prøve så godt man kan å få katten til å la være å ta frem klørne i sofan.. man får jo kjøpt slike klorebrett osv.

AnonymBruker
Skrevet
:jepp: Klorebrett er viktig.
  • Liker 1
Gjest finurlig
Skrevet

:jepp: Klorebrett er viktig.

Haha.

Vi har ett klorebrett per katt, men armlenene på sofa/stoler er allikevel best.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min microfibersofa - kattehårene er lette å støvsuge bort og katten får heller ikke tak i stoffet med klørne.

Skrevet

Jeg mener at det er minst like viktig med et stoff hvor merker etter klør ikke synes enn at hår ikke fester seg. Selv om katten ikke kvesser klørne, vil den gjerne bruke klørne for å holde seg fast når den hopper opp i sofaen. Hår kan fjernes, men ikke kloremerker. Som du skriver TS, er dette et problem på skinn.

Et godt tips for å fjerne hår, er å fukte hendene med vann og gni med flat hånd over stoffet på sofaen. Da vil hårene samle seg som lodotter og være lettere å fjerne enn ved vanlig støvsuging. Bruk eventuelt også en fuktig mikrofiberklut for fjerne hårene.

Skrevet

Enda et tips for å lette støvsuging: ha en dæsj tøymykner oppi en sprayflaske med vann og spray på sofa/tepper før støvsuging. Tøymykneren gjør at hårene slipper lettere fra stoffet.

Har samme problemstilling, katt med masse pels og sofa som må støvsuges annenhver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...