Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2004 #1 Skrevet 22. januar 2004 Siden vi nå er i slutten av januar og jeg har en pakke pinnekjøtt i frysen. Etterlyser jeg nye og spennede måter å servere pinnekjøttet på. Altså, hvordan serverer du pinnekjøttet i januar? Når du er møkk lei av kålrabistappe og andre tradisjoner.
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2004 #3 Skrevet 22. januar 2004 tenkte mer på noe spennede ala pinnekjøtt med chilisaus eller noe i den duren. Skal nemlig ha gjester, de er gode venner jeg godt kan servere lapskaus, men jeg tenkte å slå litt på stortromma.
:-) anna Skrevet 23. januar 2004 #4 Skrevet 23. januar 2004 Hmm... det er jo lam/sau så i teorien burde jo ting som passer til lammekjøtt passe til pinnekjøtt. Tror jeg ville ha marinert pinnekjøttet i noe hvitløk(evt rosmarin)-aktig... for å få en litt annen smak på det enn den typiske julesmaken. ikke bare dampa det, men også stekt i panne/ovn for å få stekeskorpe... Og kanskje servert med hjemmelaget potetmos i luksusugaven med fløte (mmmm) Grønnsaker til... hmmm hva med en slags Ratatouille (som sikkert ikke skrives slik) Det finnes jo mange spennende oppskrifter til lammekoteletter, og disse burde jo i teorien passe til pinnekjøtt også.
-Fisken- Skrevet 23. januar 2004 #5 Skrevet 23. januar 2004 Fant denne på matprat.net: http://www.matprat.net/Recipe.aspx?artid=7...323&mnu1=&mnu2= Det er pinnekjtt i tomatsaus, men egentlig til juletapas.. Du kan jo se på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå