Gjest Marisol Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Hei, jeg er en jente på 25 år, som bor hjemme fortsatt. pgr av dårlig økonomi foreldrene mine gjort en slags "internett timer" som gjør at nettet slår seg av klokken 23:00.. Hvordan kan jeg regulere denne tiden slik at jeg kan ha nettet lengre? Noen som vet? eller har kjennskap til dette?
sivjune Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Hvis du er 25 og bor hjemme bør du bare forholde deg til foreldrenes regler. Hvis de ikke vil ha internettbruk nattestid, neivel. (Uten at jeg forstår hvorfor de har på en slik "timer"). Kan du ikke bare spørre foreldrene dine? Hvis det er de som har satt opp dette vet de vel hvordan de kan fjerne det. Og har de fått hjelp vet de hvem de skal spørre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 viss du har yngre søsken som bor i samme huset så forstår eg at det må bli sånn viss foreldrene dine vil ha litt kontroll over bruken.se en film,tv,dataspill eller ring en venn,besøk en venn med internett,eller gå å legg deg kl 23;)
Gjest Meta Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Så lenge du bor hjemme hos foreldrene dine, må du følge deres regler. Timer på internett er nyttig om man har små barn, eller tenåringer som ikke klarer å legge seg til rett tid. Synes kanskje at timer er strengt om man ikke har yngre søsken boende hjemme, men igjen; deres hus=deres regler.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Jeg synes faktisk at du ikke skal finne deg i slike ting. Ja, reglene gjelder, men til en hvis grad mener nå jeg. De kan nekte deg å ha fest, de kan nekte deg å ha besøk f.eks. Men å nekte deg å bruke tv, pc, bestemme når du skal legge deg, hvor lenge du får se på tv er idiotisk og noe du ikke skal finne deg i. Småsøsken får heller bare lære seg at du er voksen og bestemmer selv. Eneste logiske jeg kan se er jo at det bruker strøm, men du kan jo betale det? Har ikke peiling på hvor mye strøm det bruker da.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Jeg synes faktisk at du ikke skal finne deg i slike ting. Ja, reglene gjelder, men til en hvis grad mener nå jeg. De kan nekte deg å ha fest, de kan nekte deg å ha besøk f.eks. Men å nekte deg å bruke tv, pc, bestemme når du skal legge deg, hvor lenge du får se på tv er idiotisk og noe du ikke skal finne deg i. Småsøsken får heller bare lære seg at du er voksen og bestemmer selv. Eneste logiske jeg kan se er jo at det bruker strøm, men du kan jo betale det? Har ikke peiling på hvor mye strøm det bruker da. Her synes jeg du er helt på bærtur. Selvfølgelig så kan foreldrene sette sine begrensninger som det passer de. Deres hjem og de betaler internett. Jeg hadde da heller satt grenser for tenåringer i huset enn et voksent barn som bor hjemme. Ja, du er voksen og bestemmer selv, men du bestemmer ikke i andres hjem.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Den som bor hjemme må nok følge reglene i det huset de bor i. Dine foreldres hus, deres regler.
misogynist Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 Som regel så justerer en slik oppsett ved å snakke med den som styrer over routeren. 2
Okapi Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Det spørs jo helt hvordan de har gjort det. Er det en innstilling de har gjort i routeren må du nesten ha passord og brukernavn til denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå