Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har veldg lyst å begynne å jobbe innenfor helsesektoren, da gjerne på gamlehjem eller sykehjem. Jeg begynner på sykepleierstudiet til neste år og kan tenke meg det er greit å ha en slik jobb før det, og kanskje under studiet og. Jeg intr meg veldig for å ta vare på andre mennesker og å vite at jeg kan være der for noen, jeg tror jeg kunne trivdes godt på sykehjem eller gamlehjem. Jeg har dog ikke jobbet før, er 18 og blir 19.

Lurer på hvor lett det er å få jobb, hvordan jeg bør gå frem(ringe eller møte opp), lønn, deres erfaringer.. osv.

Om noen vet om noen tilbud i Bergen, eller gamle/sykehjem de har god erfaring med i bergen så skrik ut! Jeg hadde vært takknemlig for hjelp :)

Og de evnt jobbintervjuene som er til sykehjem, hvordan er de ift de man får om man skal jobbe i butikk? Jeg har ikke vært på jobbintervju før, men det er noe jeg gruer meg til, selvom jeg er utadvent og innerst inne vet at det går bra.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må legge til at jeg først flytter til bergen(er kjent der) om to mnd, altså i slutten av juni. Kan jeg likevel ringe så tidlig som nå for å "sikre" meg jobb til jeg flytter? Vil gjerne jobbe i sommeren om jeg kan dette.

Gjest Annaires
Skrevet

Det kan være smart å ringe til de aktuelle sykehjemmene, spørre om å få snakke med sjefen, og høre om de trenger noen ekstravakter. Også ta det fra der...

Begynner å bli En del år siden jeg jobbet som pleieassistent, så lønn kan jeg ikke si noe om.

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg bør ikke spørre om de har deltidsjobb da? Kan jeg ringe så tidlig som nå selvom det er først i juni?

Gjest Annaires
Skrevet

Så jeg bør ikke spørre om de har deltidsjobb da? Kan jeg ringe så tidlig som nå selvom det er først i juni?

Deltidsjobb? Mener du en eksakt prosent?

Vil tro de fleste steder holder på med ferieplanlegging, så jo tidligere de vet hvem som kan jobbe når, jo bedre er det jo.

Skrevet

Ja, du kan ringe å spørre om sommerjobb nå, og det bør du også. Sikkert mange som har søkt sommerjobb allerede, så kan være du ikke får jobb i sommer. Min erfaring er at det alltid er behov for ekstra folk på sykehjem. Det er vanskelig å få fast jobb når du ikke har utdanning, men ekstravakter er ikke vanskelig å få.

Om jeg hadde vært deg ville jeg ringt allerede i dag og hørt hva mulighetene er, jo før jo bedre.

Jeg får 133,69 kr timen + kvelds, helg og helligdagstillegg. Men dette kan jo variere fra plass til plass, jeg har ikke noe utdanning.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke vanskelig å få jobb som assistent på sykehjem, men man får som regel bare helgestilling, vanlig er hver tredje helg. Så tar man ekstravakter innimellom når det passer for deg, de ringer når de har behov.

Litt forskjellig fra sted til sted så kan man ofte få en del vakter på den måten.

AnonymBruker
Skrevet

Ring og spør om sommerjobb, så tar du det derfra.

Jeg fikk : 135kr i timen, men jeg jobbet nesten bare nattevakter. Da får du fast lønn + 35 kr natt-tillegg

Helg : 45 kr i tillegg.

Natt i helg er dermed mest lønnsomt, med en timelønn på 210 kr timen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år og studerer til å bli lærer, og har heller ikke jobbet før. Jeg sendte søknad på stilling som ferievikar på sykehjem i februar, og jeg fikk jobben uten å komme på intervju. Men det høres ut som det er litt sent å søke sommerjobb nå? Der jeg skal jobbe er alle ferievikarene ansatt i hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet

ts her. tusen takk for svar. det kan hende det er sent å søke sommerjobb, men jeg søker ikke for å bare ha en sommerjobb, jeg vil jo jobbe der fremmover, men jeg kan tenke meg de trenger litt ekstra om sommeren.

Hva kan jeg si når jeg ringer? Hva virker OK? Og om de spør om hvor mange prosent, hva sier jeg da? Jeg er ikke så god på det der siden jeg er fersk. Men hadde det vært et spm om hvor mye jeg KAN så kan jeg tre dager i uker og annenhver helg, men vet ikke hvor mye dette blir i prosent, og uansett er jeg veldig fleksibel av meg.

Kanskje jeg skal ringe idag da, men jeg føler det virker så rart å ringe å spørre... hva ville dere sagt i hvertfall? Hva kan de komme til å spørre meg om over tlf? Det er sikkert positivt at jeg skal studere til å bli sykepleier.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de spør hvor mye du ønsker å jobbe eller hvor stor stilling så sier du at du kan tre ganger i uken og annehver helg, trenger ikke å si noen prosent. Mest sannsynlig så får du ikke noe fast stilling.

Si at du har tenkt å søke sykepleien neste år, det er positivt. Og at du ønsker å jobbe med mennesker for det er interessant, spennende, givende og alt det der ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar AB. Skal jeg spørre om å få snakke med sjefen da? også presentere meg for ham/henne og spørre om de trenger noen assistenter eller ekstravakter ved sykehjemmet? .. beklager at jeg spør så mye, men akkurat det Å SØKE om jobb synes jeg er litt ekkelt... jeg er redd for å gjøre feil og å dumme meg ut. Men slik er jeg ikke når jeg jobber da, er egentlig ganske utadvent.

AnonymBruker
Skrevet

dytt

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen med flere innspill ? :)

Skrevet

Jeg er 19 år og studerer til å bli lærer, og har heller ikke jobbet før. Jeg sendte søknad på stilling som ferievikar på sykehjem i februar, og jeg fikk jobben uten å komme på intervju. Men det høres ut som det er litt sent å søke sommerjobb nå? Der jeg skal jobbe er alle ferievikarene ansatt i hvert fall.

Nei, det tror ikke jeg at det er. Sykehjem trenger folk hele tiden, i hvert fall ekstravakter.

Bare søk på sykehjem i Bergen også ringer du rundt :) Er nok ikke noe problem!

AnonymBruker
Skrevet

Kan dette være en ok søknad å sende? Jeg så at det var noen som trengte pleiemedhjelper ved et sykehjem.

" Søknad på stilling som pleiemedhjelper

Jeg viser til utlysning av deres annonse hos ***** og søker med dette stilling som pleiemedhjelper ved ******** Sykehjem.

Etter ønske om å kunne jobbe med mennesker og å pleie og ta vare på eldre velger jeg å søke jobb hos dere. Jeg har et brennende ønske om å kunne være til hjelp for andre mennesker, og jeg søker nå en utfordring i hverdagen. Som person har jeg åpne armer med godt humør, er utadvendt og flink til å lytte. Jeg vil gjøre det som er best for pasienten til en hver tid. Det å ha orden og å være ansvarsbevisst er viktig for meg.

Jeg begynner på sykepleierstudiet neste høst og ser derfor på deres stilling som veldig relevant for meg og min interesse. Jeg har førerkort og kan derfor stille på kort varsel. Kan jobbe både helg og natt om ønskelig, og er fleksibel.

Ser frem til å høre fra dere.

Med vennlig hilsen

******* (også underskrift og vedlegg etc .. ) "

eller? :)

AnonymBruker
Skrevet

er meg, ts, som postet over.. og også her. Jeg vet jeg kunne hatt med enda flere ting som at jeg nå studere på vgs osv, men fikk beskjed at det også var noe jeg ikke trengte og ha med... men ser dere evnt ting jeg kunne ha rettet opp i?

AnonymBruker
Skrevet

Da fikk jeg jobb gitt! Spennende!! :-)

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer! Så spennende!! Synes søknaden din var bra også :-)

Lykke til på den nye jobben!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk! Gleder meg veldig... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...