Gå til innhold

Vil bli kvitt kroppshysteriet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil som sagt slutte å være så opphengt i kalorier og trening og sunn/usnunn mat og godis og hele den regla der. Har brukt NOK tid av livet mitt på å være usikker og misfornøyd med meg selv. Mine glansdager skal liksom være nå, og gidder ikke bruke tid på å ha dårlig samvittighet for det jeg spiser og de treningsøktene jeg ikke tar. Jeg er 28 og har en datter på 2 år som jeg vil være et godt forbilde for. Vil ikke hun skal vokse opp og bli like usikker på egen kropp som meg. Hun skal iallefall ikke få den holdningen fra meg.

Så, dere som har et sunt og normalt forhold til dette med kalorier og trening, gi meg ditt beste tips for å slippe fanatisme!! Jeg trenger det. Kan ikke ødelegge meg selv mer nå. Vet jeg aldri kommer til å bli perfekt nok i mine øyne, men hadde vært hyggelig og følt at mannen min snakket sant når han sier jeg er verdens deiligste ;)

Takker for alle innspill :)

Ha en strålende dag alle sammen :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

nå hjalp du meg med å innse at det ikke er verdt det å være så opphengt i mat og kropp. det er ikke enkelt, men håper folk kan klare å kose seg med maten! kanskje om du skriver litt ned når du føler at du burde tenkt annerledes. Hvis du er vant til å tenke fy-fy til litt snop kan du heller skrive litt ned hvorfor ikke og hva goder du får av det. elns :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å veie meg for mange år siden. Det viktigste er at klærne mine passer og at jeg føler meg sunn og sterk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å veie meg for mange år siden. Det viktigste er at klærne mine passer og at jeg føler meg sunn og sterk.

Prøver å slutte å veie meg jeg også, men er liksom "avhengig" av den kontrollen det gir. Men blir jo også SUUUPER deppa om jeg ikke har gått ned/gått opp, så er jo ikke bra for psyken. Bare redd for at jeg plutselig skulle ha behov for å veie meg en dag og at jeg da plutselig veier 5 kg mer enn i dag feks ;)

TS

Gjest Chillpill
Skrevet

Jeg tror faktisk det er en god idé å holde seg unna "Kosthold og trening" her inne. :)

Gjest Chillpill
AnonymBruker
Skrevet

Støtter deg her, TS! Her er mine beste tips:

Kjøp deg noen fine sko - det skal mye til før de plutselig ikke passer, og da har du din daglige "instant awesome" uten å måtte ha en "tynnedag" for å føle deg bra.

NYT utskeielsene, da slipper du å ete enda mer for å legge lokk på den dårlige samvittigheten (= ond sirkel), men du kan kose deg så hemningsløst at du er tilfredsstilt dobbelt så lenge (= god sirkel).

:)

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som har vært på klinikk for spiseforstyrrelser, og rådene(blant mange andre) de måtte følge - som jeg tror kan være nyttig for mange er;

Det er OK å følge en ca-plan, sålenge den inneholder det man skal ha(2000 kcal ca for voksen kvinne). Man får ikke følge planen slavisk. Altså, man kan gjerne minne seg selv på å huske ett måltid/eller at man ikke skal ha 2 kakestykker siden man allerede har fått i seg godt med energi, men man skal ikke tilrettelegge for å telle kalorier slavisk, eller unngå matvarer.

Smør, lettmelk, vanlig lettost inngår - men ikke typiske slankeprodukter og "minste kalori"produkter.

Man kan også fint trene(og burde gjøre det) - men det skal være fokus på helse, og ikke straff.

Det krever veldig mye øvelse å endre tankegangen.

Jeg tror faktisk at ett veldig viktig grep er å kaste badevekten, samt minimere speil(ihvertfall fullfigur) i hjemmet.

Prøv å ikke kikke deg mye i butikkvinduer etc.

I tillegg vil jeg anbefale deg å ha forbud mot å oppsøke dette underforumet, samt tråder som går på "post et bilde av din kropp" etc.

Ikke gå inn - da klistrer de negative kommentarene seg til hjernen.

Jeg droppet det selv en lengre periode - og det hjalp faktisk.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Finn den delen av kroppen din du er mest fornøyd med, og bruk denne for det det er verdt. Beundre denne og se bort ifra det andre.

Jeg selv er veldig fornøyd med mine skuldre og midje og har jeg en dårlig dag, så fokuserer jeg heller på disse kroppsdelene. De er såpass bra at alt annet forsvinner :fnise:

Og en annen ting er at man innimellom bare må bli mer voksen :sjenert: Husker jo selv hvordan jeg var i 20-åra. Veldig kroppsfiksert. Nå gir jeg mye mer f... og angrer på at jeg ikke ga mer f... i 20-åra. Jeg hadde jo DEN kroppen jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...