Zoë Castillo Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Laptopen min vil ikke koble seg til hjemmenettverket. Det funker fint ei stund,men så faller det ut. Nettet på mobilen er imidlertid veldig stabilt. Har noen en anelse om hva problemet kan skyldes?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Oppdater nettverkskortet, diagnoster problemer på nettverket, eller kanskje det begynner å takke for seg.
Lutetium 71 Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Kan det tenkes at mobilen tyr til mobilnettet som backup når ruteren din er vrang? Er du helt sikker på at de begge bruker samme nettet? Jeg ville forsikret meg om at gprs/3g/4g er slått av på mobilen, når du prøver å koble deg på hjemmenettet. Det andre jeg kan komme på, er at laptopen er gammel, og du bruker en nyere kryptering på ruteren som laptopen ikke støtter særlig bra.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Jeg har samme problemet, men jeg bruker mac da..
Zoë Castillo Skrevet 21. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2012 Kan det tenkes at mobilen tyr til mobilnettet som backup når ruteren din er vrang? Er du helt sikker på at de begge bruker samme nettet? Jeg ville forsikret meg om at gprs/3g/4g er slått av på mobilen, når du prøver å koble deg på hjemmenettet. Det andre jeg kan komme på, er at laptopen er gammel, og du bruker en nyere kryptering på ruteren som laptopen ikke støtter særlig bra. 3G er slått av på mobilen, og det står at den er tilkoblet samme router som laptopen. Routeren er ca 1 1/2 år gammel (en hvit sak fra dlink), og laptopen er ca 2 år (Acer). Hvordan finner jeg ut hva som er problemet med nettverkskortet da? Jeg kobler meg på naboens åpne nettverk når laptopen nekter å koble seg til mitt. Det fungerer noen ganger, andre ganger ikke. I dag har nettet vært stabilt hele dagen, men andre dager er det bare tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå