AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Hei folkens. Jeg har plutselig fått tinnitus, og har en annen sykdom tillegg i svak grad. Foreløpig er det jævlig plagsomt å ha tinnitus og den kommer og går, høres ut som har statisk lyd. Kommer sannsynligvis til å jobbe i en skjermet virksomhet der jeg kan tjene litt ekstra. Jeg har 70.000 kr og skal spare så mye jeg orker og klarer. Jeg kan aksjer og eiendom. Jeg vurderer å kjøpe en feriebolig i Thailand, kanskje en grei 4 soverom leilighet for framtid foreløpig.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Jeg vet ikke hvordan reglene er nå, men for et par år siden kunne ikke "utlendinger" eie eiendom i Thailand. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Jeg vet ikke hvordan reglene er nå, men for et par år siden kunne ikke "utlendinger" eie eiendom i Thailand. Slik er det fortsatt. Det er mange selgere som selger "leigendom". Det vil si, som lar en få kjøpe hus men "leie" eiendom i 20 år/50 år/100 år for en engangssum. Men det viser seg at veldig mange av disse selgerne selger "gull og grønne skoger", (nye) hus som råtner innen et år, som er bygget uten fundament, og alt mulig annet av falske slott som bare er til for å lure store penger ut av "utlendinger".
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Nå forstår jeg. Men er det verdt og lønnsomt å kjøpe en bolig i Thailand ?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Nå forstår jeg. Men er det verdt og lønnsomt å kjøpe en bolig i Thailand ? Som sagt, det er et minefelt. Du eier huset men ikke eiendommen huset står på. Du må kjenne folk ekstremt godt for å vite at du ikke blir lurt. Og selv om du kjenner den som selger deg huset kan det være den personen er lurt selv og tror at h*n selv har gjort et godt kjøp. Jeg ville frarådet det. Selv om det er mye fint i Thailand. For all del.
Gjest Badabing Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Jeg er enig med de andre. Jeg ville aldri turt å gjøre det selv. Jeg var med ei jeg kjenner mens hun lette etter hus i Thailand, og da hadde hun med seg en thaivenn som hun hadde hatt i mange, mange år. Det skal mye til før man kan stole så mye på noen at man tør å gå god for at de ikke blir grådige og vil ha den noen hundre tusen man har investert. Jeg ville heller gått for andre land der det er tryggere og du kan eie det på ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Hei folkens. Jeg har plutselig fått tinnitus, og har en annen sykdom tillegg i svak grad. Foreløpig er det jævlig plagsomt å ha tinnitus og den kommer og går, høres ut som har statisk lyd. Kommer sannsynligvis til å jobbe i en skjermet virksomhet der jeg kan tjene litt ekstra. Jeg har 70.000 kr og skal spare så mye jeg orker og klarer. Jeg kan aksjer og eiendom. Jeg vurderer å kjøpe en feriebolig i Thailand, kanskje en grei 4 soverom leilighet for framtid foreløpig. Litt OT, men vil bare opplyse om at tinnitus ikke regnes som kronisk før du har hatt den konstant i seks måneder. Så kanksje du er heldig og blir kvitt den *krysse fingrene for deg*
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 Er du uføretrygdet? Du bør sette deg inn i hvordan du skal beholde trygda når du bor i utlandet.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Tinnitus kan være ganske så ødeleggende, men de jeg kjenner med det har lært seg å leve med det, og er alle i jobb. Jeg kjenner til og med en skrankeadvokat som har tinnitus ganske så ille, men for han (og flere av de jeg kjenner med tinnitus) så hjelper det med høreapparat. Å være såpass sikker på at du blir ufør etter å ha hatt tinnitus så kort tid og når du er så ung syns jeg er fryktelig fatalistisk, TS! Mange tips i forhold til å leve med tinnitus her: http://tinnitus-tips.no/gup/ 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Hei, TS Du burde gå inn på et forum som heter Asiaforum. Her er det en egen seksjon for Thailand, med mange ulike kategorier. Mange brukere der som (mildt sagt) har oversikt over både reglene hos NAV og ikke minst eiendom i Thailand. By the way: Thailand er jo på vei ned som ferieland. Ergo blir eiendommer osv mindre verdt over tid. Personlig ville jeg derfor heller ha leiet enn eie, dersom jeg skulle slått meg ned i Thailand. Ville nok heller gått for en eiendom ved Middelhavet. Her er prisene svært lave for tiden. Og det er bankers at verdien kommer til å øke over tid. Pluss at dersom du skal finne deg et land å bo i for resten av livet, så ville jeg nok heller valgt Hellas over Thailand.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Tinnitus kan være ganske så ødeleggende, men de jeg kjenner med det har lært seg å leve med det, og er alle i jobb. Jeg kjenner til og med en skrankeadvokat som har tinnitus ganske så ille, men for han (og flere av de jeg kjenner med tinnitus) så hjelper det med høreapparat. Å være såpass sikker på at du blir ufør etter å ha hatt tinnitus så kort tid og når du er så ung syns jeg er fryktelig fatalistisk, TS! Mange tips i forhold til å leve med tinnitus her: http://tinnitus-tips.no/gup/ Tiltredes! Jeg har hatt tinnitus i 6 år og er likevel i jobb. Til og med i helsevesenet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå