Livelive Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Synes dette med gjestelisten er veldig vanskelig. Vi har bestemt oss for å invitere foreldre, søsken, stemor og stefar hos begge (ikke barna deres fra tidlige ekteskap) besteforeldre og seks gode venner hver. Samboeren min har et par kusiner og ders menn + en onkel han har litt kontakt med som han øsnker å be, men jeg føler egentlig ikke det er naturlig å be mine onkler, tanter, kusiner og fettere. De aller fleste bor veldig langt unna å i løpet av 24 år har jeg vel sett de fleste 10-12 ganger. Med andre ord ingen spesiell god kontakt der. Ville jo vært litt koselig å samle familen - men også litt falskt kanskje. Vi har jo ingen kontakt. Hva tenker dere om dette? Ber dere alle onkler og tanter eller er det kun de dere treffer regelmessig? 1
Amens Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Vi hadde litt samme problem. Jeg kommer fra en liten familie der vi har hatt ganske god kontakt selv om vi har bodde i forkjellige byer (han ene bodde i Shanghai i mange år), så for meg var det helt naturlig å invitere dem. Min kjære har en en hel busslast med onkler og tanter, men han vil bare invitere de han har hatt kontakt med. Og da blir det sånn. Så da kan jeg konkludere med at vi kun inviterer dem vi har hatt regelmessig kontakt med.
Evie Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Jeg inviterer alle mine tanter og onkler da jeg har kontakt med dem, samboer inviterer bare de han har kontakt med. Nå skal det sies at jeg har 5 onkler og tanter, samboer har 11. Av søskenbarn inviterer vi bare de vi ofte har kontakt med. Sånn måtte det bli grunnet lite lokale (hadde ikke ønsker om å finne et annet lokale og øke budsjettet).
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Vi inviterte de tantene og onklene vi har hatt kontakt med, og de andre ble ikke invitert. Kan jeg spørre hvorfor dere ikke skal invitere barna fra tidligere ekteskap?
kaprifolen Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Inviterte bare de vi hadde kontakt med, og ønsket i vårt bryllup, både på min og hans side.
Skjønningen Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Jeg har ikke god kontakt med tanter og onkle, men min forloved har god kontakt med alle sine. Vi har bestemt oss for å invitere alle mann. Vi ønsker ikke å gjøre noen forskjell og jeg synes også det blir utrolig kjekt å treffe alle sammen igjen. Våre invitasjoner stopper med søskenbarn. Mine får komme til middag (siden de bor langt borte) og hans får komme til kaffi. Han har også en stor familie i forhold til min, så med en slik ordning inviterer vi nøyaktig 20 stykker hver til middagen.
Livelive Skrevet 20. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2012 Vi inviterte de tantene og onklene vi har hatt kontakt med, og de andre ble ikke invitert. Kan jeg spørre hvorfor dere ikke skal invitere barna fra tidligere ekteskap? Fordi jeg ikke har noen som helst kontakt med barna til kona til pappa eller samboeren til mamma. Det består stort sett av et "hei" før de går inn på rommet sitt å blir der. Føles ikke naturlig å skulle invitere mennesker jeg ikke kjenner.
TheSgirl Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 I sitt eget bryllup mener jeg det må være lov og invitere AKKURAT den man vil. Slekt eller ikke,det kommer på samme. Det er Din og din kjæres dag,ingen andre sin!
LittleJ Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Vi hadde blitt en hel hær om vi sku gifta oss =P Jeg har liten familie på morssiden, men stor på farssiden. Og der er det sånn at alle samles opptil flere ganger i året og man ser alle veldig ofte. Nå bor 90 % i samme kommune av oss, så blir jo gjerne sånn. I tillegg har da kusiner og fettere begynt å få unger og noen av de har unger med noen som har fra før av, så vi er fort rundt 30 stk. på en kveld =P Litt vanskelig det der med bryllup egentlig, kan fort tråkke noen på tærne! Men tror ikke jeg hadde giddi å bedt noen jeg har sett 10 ganger på 24 år selv om de er familie, blod er ikke alltid tykkere enn vann ;-)
Anglofil Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Vi inviterte dem vi hadde lyst til å be. Derfor ba jeg ikke mine fettere, men jeg ba en av mine tremenninger. Min ba alle sine kusiner, selv om de har liten kontakt, mest fordi han hadde lyst. Ikke tenk så mye på hva andre kommer til å si, det er tross alt deres dag. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå