Gå til innhold

Gaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åpnet dere gavene i bryllupet eller hjemme? Er det vanlig at gavene står på et bord eller har en person som oftest ansvar for å ta i mot gaver å frakte de vekk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Jeg har ikke giftet meg, men jeg har åpnet gaver for brudeparet i tre bryllup, så jeg svarer likevel. Tenker du at dere skal åpne gavene selv? Hvis du planlegger at gavene skal åpnes på dagen, så tror jeg det kan være lurt å spørre noen om å gjøre det for dere. Man bør minst være to - gjerne tre, etter min erfaring. Fordi det ofte tar en god stund, og det bør gjøres systematisk, slik at man holder oversikten og skriver opp hvem som har gitt hva.

De gangene jeg har åpnet gaver, så har det skjedd i tidsrommet mellom vielsen og festen, og gavene har etterpå stått på et gavebord gjennom kvelden. Det blir jo ofte rene attraksjonen, det der.

Uansett hvordan dere gjør det, så er det vel lurt å gi noen ansvaret for å frakte vekk gavene på ett eller annet tidspunkt, om ikke gavene kan stå der over natta. I tillegg kan det være lurt å vurdere om man egentlig vil ha pengegaver (og evt.gavekort) liggende fremme på et gavebord. Ikke fordi man automatisk skal mistro gjestene, men like gjerne fordi det ofte er andre i lokalet også.

Endret av Søgni
  • Liker 2
Skrevet

Det normale i Norge er å ha gaveoppakkere, som fortløpende pakker opp i det gjestene leverer gaver i lokalet. SLik at alt er pakket opp til middagen. Vi hadde fire personer til jobben, det er en del å gjøre og viktig at alt registreres skikkelig. Gavebordet er en hyggelig del av et bryllup - et samlingspunkt med tradisjoner. Selv om jeg ser at stadig flere bruder her inne ønsker å pakke opp gavene selv dagen etterpå, noe jeg selv ikke er så stor tilhenger av.

Ellers anbefaler jeg deg å be alle levere gavene uten papir, av miljøhensyn. Vi skrev dette opp på hjemmesiden for bryllupet, og ca 1/3 fulgte dette.

Gjest Tekola
Skrevet

Vi hadde et vennepar som pakket opp gavene for oss og noterte det ned i en bok. Kjempeglad for det i etterkant!

Det eneste jeg anger på er at jeg ikke skrev noe om gavepapir. Det ble så enormt mye av det! Og det var jo ingen av oss som så gavene før de ble pakket opp. :sjenert:

Skrevet

kjempe god ide med gavepapiret.. det skal jeg og gi beskjed om.. takk takk.

Skrevet

Gavene våre ble pakket opp av to stykker som fikk det ansvaret. Gavene ble pakket opp på selve dagen, og de skrev da ned i en bok alle gaver og hvem det var fra.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hadde tre oppakkere, en notatbok og masse små, runde klistremerker.

Hver gave og kort fikk et likt nummer, i boken ble det skrevet hva det var.

F.eks maleri og kort med klistremerke "17". I boken " 17: maleri fra Kari og Ola Bordmann"

Skrevet

Vi gjorde akkurat som Kaprifolen. Ba også folk om å ikke pakke inn gavene og var endel som fulgte det. Skjønner ikke poenget med å pakke det inn når det ikke var vi som skulle pakke de ut igjen... Har også pakket opp gaver i et bryllup, og det er no forbanna styr med alt det papiret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...