Gå til innhold

Fotografering før vielse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjorde/skal dere gjøre det når dere skal fotograferes? Tenkte kanskje å ta bilder før vielsen når sminken nettop er lagt. Kjæresten min har uansett allerede sett meg i brudekjolen å vi skal gå sammen opp til alters :)

Er dette fy fy eller bare veldig praktisk? Gjestene slipper jo å vente også når alle skal fra kirken til lokalet. Vil ta meg god tid med bildene å slippe å tenke på gjester som gjerne vil sette seg til bords mens vi tar bilder...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vel det går jo ann å ta bilder før.men jeg hadde ikke utelukket å ta bilder etter på,..synes liksom det hører med. bare ha velkomst drinken klar og litt frukt så får gjestene snikk snakke litt så tar man bildene i fred.

Skrevet

Jeg synes det er en god idè å ta bilder først for å unngå denne ventetiden. Vi tenker faktisk å gjøre det samme selv. Vielsen er på ettermiddagen kl 14.00 så da er det jo mer enn nok tid før, istedenfor å stresse med det etterpå. Da får vi også mer tid med gjestene våre, noe som vi ser som litt av poenget med å samle alle.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke noe galt i det i mine øyne.

Vi valgte personlig å gjøre det etter vielsen.

Vi ville være gift før vi tok bryllupsbildene om du skjønner?

Selv om det er samme dag, ville vi fysisk være gift når vi tok bildene... Tror det bare er en greie...

Noe som vi syns var positivt bildemessig, var at siden vielsen var ferdig og lykken var komplett, så føler jeg at det synes på bildene. Så på fotograferingen var vi avslappet og glade, noe som kan være en fordel.

Endret av Lille Rosa
Skrevet

Som gjest hadde jeg satt veldig pris på at bildene ble tatt før vielsen. Rett og slett fordi jeg har vært i flere bryllup med helt ekstremt lang ventetid.

• Liker 1
Gjest Cessie
Skrevet

Vi tok bilder før vielsen siden vi hadde ganske sen vielse (kl. 14.30, hvis jeg ikke husker feil). Hvis vi skulle tatt bilder mellom vielse og middag hadde det jo blitt veldig seint før middagen ble servert, og mange av barna hadde ikke fått med seg noe av festen etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en god idè å ta bilder først for å unngå denne ventetiden. Vi tenker faktisk å gjøre det samme selv. Vielsen er på ettermiddagen kl 14.00 så da er det jo mer enn nok tid før, istedenfor å stresse med det etterpå. Da får vi også mer tid med gjestene våre, noe som vi ser som litt av poenget med å samle alle.

Vi skal også ha vielse kl 14. Kjekt å få tatt det når sminken er på sitt beste å unngå stresset etterpå. Da kan vi alle dra til lokalet å samles i stedet for at man føler tidspress på noe som skal være en koselig å minnerik fotografering :)

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei, jeg som fotograf kan prøve å svare på det:-)

De aller fleste ønsker å ta bildene etter vielse, og jeg skjønner hvorfor. Rett etterpå er du full av følelser, lettet, gla etc. Rett før er man oftest litt spent. Noen ønsker heller ikke å ta på ringene i forkant, og man vil jo ha de på bryllupsbildene.

1-2 timer holder i massevis for en fotografering, og tar man de der festen holdes er det ikke så lang ventetid.

Jeg kan av erfaring si at det er å anbefale;-)

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hei, jeg som fotograf kan prøve å svare på det:-)

De aller fleste ønsker å ta bildene etter vielse, og jeg skjønner hvorfor. Rett etterpå er du full av følelser, lettet, gla etc. Rett før er man oftest litt spent. Noen ønsker heller ikke å ta på ringene i forkant, og man vil jo ha de på bryllupsbildene.

1-2 timer holder i massevis for en fotografering, og tar man de der festen holdes er det ikke så lang ventetid.

Jeg kan av erfaring si at det er å anbefale;-)

For oss blir dette vanskelig da vi evt må gå glipp av hyggelige aktiviteter med gjestene etter vielsen, så derfor gjør vi det først.

Endret av Rainbow81
AnonymBruker
Skrevet

Vi tok bilder før fotografering. Ble en koselig opplevelse som gjorde at vi fikk senket skuldrene. Kunne komme relativt raskt til festen, etter en koselig biltur, og et lite stop underveis for nooen ekstra bilder, som vi selv kunne bruke til takkekort etc. Mange penger spart på dette!!

Skrevet

Jeg syns det høres ut som en god idé å ta bildene før vielsen. Det er jo et godt poeng at det er mye mer følelser i luften etter vielsen, i tillegg til dette med ringene, men det blir ofte veldig hektisk med fotografering etter vielsen. Jeg har fotografert i et par bryllup, hvor portrettfotograferingen var etter vielesen i begge to. Min erfaring med dette er at det kun er stress. Brudeparet tenker mye på gjestene som må vente, og i tillegg er de kanskje sulten selv. Spesielt synd var det i det ene vinterbryllupet, da det nesten var mørkt etter vielsen... Så min erfaring som amatørfotograf tilsier at det er mest praktisk å ta bildene før vielsen.

• Liker 1
Skrevet

I Norge er det vanlig å ta bildene etter vielsen, men det har blitt mer og mer moderne å ta de før. Det er fordi at da pleier man å ta et bilde hvor brudegom står med ryggen til, og da han snur seg og ser bruden for første gang. De bildene er veldig flotte, og fordi det er bare brudepar og fotograf tilstede får man ofte en bildeserie med masse følelser. Jeg tør påstå at det er like fint som etter vielse og som et ekstra bonus er jo hår og sminke helt nytt.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for reklamelinker.

Rainbow81, mod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...