Gå til innhold

Noen som har erfaring som nettstudent? Gjerne BI :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har søkt på nettstudiet i Revisjon gjennom BI og lurer på om noen har noen erfaringer de vil dele?

Har en baby som nærmer seg året når studiene starter. Skal være hjemme med henne til neste høst, tenker jeg. Pappaen er heldigvis helt super og stiller opp som bare det, så han skal ta henne etter han er ferdig på jobb slik at jeg kan komme meg ut av huset og lese.

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Tok ex-phil på nettet, NKS tror jeg det het. Passet glimrende for min del. Ingen obligatorisk oppmøte på noe som helst. Skulle bare levere inn en haug med oppgaver før en viss tid, men utover det var alt opp til meg selv. Så jeg endte opp med å levere inn sikkert 10 oppgaver de siste to ukene.

Vet ikke helt hva du lurer på, men det var ihvertfall min erfaring. Personlig liker jeg ikke gruppearbeid, team building og oppmøte på ting og tang, liker best å lese for meg selv og ha noen å spørre dersom jeg lurer på noe. Så sånn sett var nettstudier helt perfekt.

Dersom greia er at du ønsker deg en fleksibel studieplan (på grunn av barn og sånn), så er det sikkert perfekt for deg også.

Endret av Maruwan
Skrevet

Jeg har tatt nettstudier via NKS, mens jeg var i permisjon og ved siden av jobb.

Så lenge man har selvdisiplin og motivasjon går det som regel veldig bra. Noen kurs har faste tidsrammer som man skal følge, og dette er en god motivasjonsfaktor. På NKS er det ingen tidsfrister, så da er det veldig lurt å lage seg en leseplan som man følger. For meg passer det bra med helt løse rammer, da det varierer veldig hvor mye jeg har å gjøre med jobb og barn, og plutselig kan det gå et halvt år uten at jeg får åpnet en bok.

Med mindre dere har et veldig stort hus tror jeg det er viktig å komme seg ut av huset for å lese. Jeg ha prøvd å lese på soverommet, men det er vanskelig å finne en god arbeidsstilling, og så lenge barnet vet at du er hjemme vil det mest sannsynlig ville komme inn til deg, eller du blir forstyrret av latter og gråt. Ha faste dager i uken hvor pappaen kommer hjem litt tidelig, slik at du får dratt på biblioteket eller annet sted for å lese. Dersom du skal ta studier på heltid ville jeg vurdert å skaffe en dagmamma 1-2 dager i uken slik at du får ekstra lesetid da. Evt ha en avtale med en nabojente om at de tar med seg barnet på lekeplassen et par ettermiddager i uken.

Det mest negative med nettstudier er at det er vanskelig å hente seg inn igjen dersom motivasjonen daler.

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar!

Godt å høre deres erfaringer.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal ta det som "vanlig" student eller nettstudent. Det går i hovedsak ut på det at jeg er usikker på om jeg skal la datteren min starte i studentbarnehage nå i høst, da er hun bare 8 mnd gammel.

Jeg må bare sette meg i tenkeboksen en stund.. Er ikke et lett valg må jeg si.

Som sagt, takk for svar! Gjorde meg bittelitt klokere ;)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...