amonyn Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg strøk i et par fag (som jeg ikke likte) før jul, men tar nå flere fag for å dekke opp for dette, pluss litt til. Vil da lånet bli omgjort til stipend automatisk (jeg tar andre fag enn de jeg strøk i). Skal man si ifra til Lånekassen om sånt? Og kan jeg ta færre fag til høsten og allikevel få fullt lån/stipend? Eller har man ikke lov til å "spare opp"? Kan man for eksempel ta 120 sp et år og få full støtte i to år?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Spørsmål 1: Hvis du tar opp nye fag så skjer det automatisk hos Lånekassen. De får beskjed om antall studiepoeng du har bestått, og da omgjøres stipendet automatisk. Spørsmål 2: Ja og nei. Du har lov til å spare opp, men du er jo nødt til å være aktiv student for å få støtte, altså må du melde deg opp til fag. Du kan ikke ta 120 poeng et år og så ta en tur jorden rundt uten å melde deg opp til fag.
amonyn Skrevet 18. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2012 Hm... Det var greit å vite. Så du kan da, i teorien, stryke i alle fag et år, og så ta 120 sp det neste? Og får jeg FULLT lån/stipend til høsten, selv om jeg bare tar 15 sp? Eller må jeg late som jeg har full studiebelastning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå