AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg ønsker å studere når jeg har nok arbeidspraksis til å kunne oppfylle kravene for 23/5-regelen, men jeg har litt problemer med å forstå hvordan jeg skal regne ut poengene mine. Jeg fant dette på samordna opptak sine sider: Er du studiekvalifisert på grunnlag av 23/5-regelen (23 års alder og 5 års praksis/utdanning) blir du poengberegnet på grunnlag av studiekompetansefagene + evt. fag som skal dekke spesielle opptakskrav eller som gir realfags- eller språkpoeng. Alderspoeng gis fra og med året du fyller 24 år. Dersom jeg skal søke meg inn på et studie som ikke krever spesielle fag utenom generell studiekompetanse, skal jeg likevel regne med realfag/språkfag?
amonyn Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Hvis du bruker dem til å søke, så må du regne med dem. Dersom du ikke sender disse med, så regner du ikke med dem. Altså, hvis du bare sender dokumentasjon på de 5 fagene du trenger, så er det bare dem som gjelder. Sender du med flere, så regnes de også. Vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Skjønte ikke helt hva du mente.. Jeg har de obligatoriske fagene + et ekstra realfag. Studiet jeg vil søke meg inn på krever bare generell studiekompetanse. (Og ja jeg vet at jeg får realfagspoeng, men jeg har så dårlig karakter i faget at jeg får lavere snitt selv om jeg bruker realfagspoeng i tillegg.)
amonyn Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Da tror jeg du kan droppe å ha det med. Få det fjernet fra kompetansebeviset ditt, og la være å sende det inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå