AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #161 Skrevet 27. april 2012 Noen setter vasken på når de driter Jeg får lyst til å drite oppi vasken, etter å ha lest om alle de hysteriske "metodene". Er det rart det er krig i verden? (Eller egentlig, så kunne man trengt en krig, så folk ble redde for virkelige ting) 1
Gjest ann.k Skrevet 27. april 2012 #162 Skrevet 27. april 2012 Haha, jeg er faktisk en av de som hater når jeg lager tisselyder mens jeg er på besøk hos noen. Spesielt på hjemmedater! Det jeg kan finne på å gjøre da, er å legge opp dosetet og sette meg ytters på kanten på toalettet. Minimalt med lyd, kjære nervøse venner! Og så over til et mer praktisk tips: Nuppene på klærne kan du fjerne med barberhøvelen. 1
Nusseli Skrevet 27. april 2012 #163 Skrevet 27. april 2012 Ja, det var en grunn til at jeg uthevet bringbær ...da høres det litt enklere ut å bare ta en teskje bringbærsyltetøy ...ta å prøv mitt tips om ikke vanndrikking og holde pusten og diverse funker da ... dere blir garantert "overrasket" over hvor bra det funker Det allra mest effektiva tipset mot hicka är att ta en teskjed socker, inte så gott men fungerar VARJE GÅNG. Kan det vara sockret och det söta i hallonsylten?
Kara W Skrevet 27. april 2012 #164 Skrevet 27. april 2012 Tissing: Jeg har aldri skjønt poenget med å skru å vasken. Det bråker jo mye mer enn selve tissingen. Selv begynner jeg alltid å lure på hva det er personen driver på med der inne siden de trenger å overdøve lyden. Med mindre badet er svært lytt og man står rett utenfor så hører man jo ikke vanlig tissing. Hikking: Jeg har prøvd hvert eneste råd mot hikking i denne tråden, bortsett fra bringebærsyltetøy, og det eneste som hjelper på meg er å drikke mange små slurker med vann uten å ta pauser. Blir jeg skremt kommer det et kjempehikk, og ingen har noen gang gitt meg 100 kr, selv om jeg har hikket mange ganger etter at de siser det. Blir nødt til å prøve bringebærsyltetøyet en gang også. Nysing: Hvis du kjenner at du må nyse kan du dytte en finger under nesen, sånn som de gjør på tegnefilm. Det hjelper faktisk, selv om det ser litt underlig ut Litt mer diskret, men desverre ikke like effektivt (synes jeg) er å dytte under tommelfingerneglen med en av de andre fingerneglene.
Gjest Armule Skrevet 27. april 2012 #165 Skrevet 27. april 2012 Å koke opp vannet under lokk funker fint så lenge man tar lokket av i det vannet begynner å koke Hvis man koker eggene under lokk risikerer man at de sprekker. Og da er det vel bedre å bruke et par desiliter mer med vann, eller? Aldri opplevd
Lutetium 71 Skrevet 27. april 2012 #166 Skrevet 27. april 2012 (endret) Og så over til et mer praktisk tips: Nuppene på klærne kan du fjerne med barberhøvelen. Genialt! Men det er en hæl***es jobb, så jeg kommer nok ikke til å ta hele garderoben. Nysing: Hvis du kjenner at du må nyse kan du dytte en finger under nesen, sånn som de gjør på tegnefilm. Det hjelper faktisk, selv om det ser litt underlig ut Det hjelper faktisk, ja. Litt mer diskret, men desverre ikke like effektivt (synes jeg) er å dytte under tommelfingerneglen med en av de andre fingerneglene. ?? Du må nyse om nesen er irritert (støv mm), så hva har neglene med saken å gjøre? Distrahering kanskje? Ett ekte nys stopper man vanskelig med distrahering, det kommer helt naturlig før eller senere, om han ikke fjerner irritasjonen i nesen (noe man midlertidig gjør ved å "løfte på nesetippen"). Endret 27. april 2012 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #167 Skrevet 27. april 2012 Genialt! Men det er en hæl***es jobb, så jeg kommer nok ikke til å ta hele garderoben. Kjøp nuppe-fjerner på elkjøp 1
Lutetium 71 Skrevet 27. april 2012 #168 Skrevet 27. april 2012 Kjøp nuppe-fjerner på elkjøp Gir meg assosiasjoner til nesehårstrimmere, frister ikke!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #169 Skrevet 27. april 2012 Gir meg assosiasjoner til nesehårstrimmere, frister ikke! Nei men da vil du ikke bli kvitt nuppene da tydligvis... 5
1kakemonsteret Skrevet 27. april 2012 #170 Skrevet 27. april 2012 Hvis du opplever at glidelåsen på buksene din ikke vil holde seg oppe, er mitt tips å ta en nøkkelring (Søk på ordet nøkkelring i google nå om du ble usikker.. det er den ringen man setter alle nøklene sine fast i på nøkleknipet) tre ringen på glidelåsen, dra opp, heng ringen rundt knappen i livet og voila! 1
Ingennick Skrevet 27. april 2012 #171 Skrevet 27. april 2012 Hallooo :)Jeg så at det var noen som hadde litt problemer med at eggene sprakk når man skulle koke de. Selv opplever jeg at dette er et problem med induksjonsovn. Mulig jeg bare innbiller meg det, men alltid sprekker eggene når jeg koker på induksjonstopp... Men! Hvis man tar en skarp kniv å kakker forsiktig et hull på den brede enden av egget forsvinner problemet. Tror det har noe med at det er der luftlommen ligger... Det funker! Håper det er til hjelp God helg til dere alle
Ingennick Skrevet 27. april 2012 #172 Skrevet 27. april 2012 (endret) Så vil jeg også tilføye en liten ting... Hvis man må nyse så må man presse tunga opp i ganen! Nancy Drew sitt hemmelige triks når hun gjemte seg, og måtte nyse Endret 27. april 2012 av Ingennick 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #173 Skrevet 29. april 2012 Må man nyse, pust overdrevent mye med munnen - ikke slipp noe luft ut nesen. Det hjelper for meg (ser dumt ut, men er genialt når man kjører bil f.eks). Kaffekannen vaskes enkelt med en liten dæsj oppvaskpulver. Jeg syns det fungerer MYE bedre (og raskere) enn bakepulver, og det blir jo ingen smak hvis man skyller godt. - det smaker jo ikke såpe av det man tar ut av oppvaskmaskinen
Chloe- Skrevet 29. april 2012 #174 Skrevet 29. april 2012 Slutte å hikke: Drikk et glass lunkent vann "opp-ned". (Putt haka over glasset, leppene rundt den kanten som er lengst vekk fra deg, len deg fremover+nedover og drikk!) Funker hver gang! 1
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. mai 2012 #175 Skrevet 1. mai 2012 Tusen takk for eggkoketipset jeg leste et eller annet sted i tråden her, det med å dampkoke eggene. Det er helt genialt og jeg bruker mye kortere tid (og strøm) på å koke egg nå! Hurra!! 1
Susanne82 Skrevet 1. mai 2012 #176 Skrevet 1. mai 2012 Lettvindt måte å vaske microen på. Jeg setter en skål med vann og litt zalo inn i microen og setter den på noen minutter, da løsner all inntørket skit seg lett opp. Etterpå er det bare å tørke lett over med en tue og microen er skinnende ren. 2
Susanne82 Skrevet 1. mai 2012 #177 Skrevet 1. mai 2012 Isterningposer er genialt. Bruker det spesielt på kokosmelk, da vi ofte bruker bare litt. Ellers syns jeg dette er fantastisk: Så litt tidkrevende ut, men denne metoden skal aboslutt prøves. Mine laken ligger i en haug i skapet :gjeiper:
Lykkelitenen Skrevet 1. mai 2012 #178 Skrevet 1. mai 2012 Hvite kaffekopper og tekopper som har blitt misfarget inni kan man få hvit igjen med å tilsette litt klorin og vann og la dem stå noen minutter før man skurer dem med oppvaskkosten. Reddet meg flere ganger når udugelige kollegaer ikke klarer å skylle koppene som brukes og så lar dem stå en uke Når man vaske sminkebørster og ikke vil ha vann ned i festet for børstehårene kan man tørke dem på et opprullet håndkle, så renner vannet nedover. Alternativt kan man henge dem opp ved å feste ett tau i håndtaket. Liten leilighet som suger til seg støv? Kjøp billige microfiberkluter på Sparkjøp (19,50kr for to stykker) og legg dem tilgjengelig der støvet samler seg, så er det lett å tørke over når man går forbi i stede for å styre med å finne frem utstyr. Jeg har en slik klut liggende ved siden av PS3en min, så når jeg går forbi drar jeg den over PS3 og tven. De samme microfiberklutene er også genialt for å rengjøre vinduer og speil, man slipper masse vaskemiddel og styr og trenger bare å dra kluten over speilet for å få bort flekker. Så trenger jeg ett lite tips fra dere! Jeg har ett veldig pent sengesett, hvit base og blomster i ulike lilletoner og sort. Desverre har dette blitt misfarget, så nå er det hvitt alle steder bortsett fra området øverst der jeg har hodet mitt og på selve puten, der er det hvite blitt grått og det ser skikkelig udelikat ut :S Jeg vasker det på 95 grader og bruker aldri samme sengetøyet mer enn to uker i strekk, men jeg får ikke misfaringen bort :S Vil ikke bruke klorin siden det vil ødelegge mønsteret, så har dere noen tips til å få det hvitt igjen?
Gjest Armule Skrevet 1. mai 2012 #179 Skrevet 1. mai 2012 Så litt tidkrevende ut, men denne metoden skal aboslutt prøves. Mine laken ligger i en haug i skapet :gjeiper: Når du får inn teknikken, går det ganske raskt! Jeg er ikke fullt så nøye som på videoen heller 1
Susanne82 Skrevet 1. mai 2012 #180 Skrevet 1. mai 2012 Jeg bruker antibakteriell håndrens til å gjøre rent toalettsetet og lokket med. På Rema 1000 har de store flasker til lav pris, og selger også pumpeflasker. Jeg kjøper servietter fra Maske AS som er laget for nettopp dette formålet. Da er det bare å tørke over og kaste etterpå. De kan brukes over alt, men mine er forbeholdt toalettet, vil jo ikke gå helt amok med desinfeksjonen. Kan bli for mye av det gode :gjeiper: http://www.maskegruppen.no/?webpartid=ProductDetails.ax&productgroupid=110-17-10&productid=4521038&path=5637219872:5637219885:5637219982:5637220440
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå