Gjest Eurodice Skrevet 25. april 2012 #121 Skrevet 25. april 2012 (endret) naai, du kan ikke skrive såååånn! nå ble jeg noe innmari nyskjerrig! du kunne heller bare ha visket ut alt, og skrev ett punktum! jeg kan ikke fatte hva slags tips du kan gi som får deg til å høres gal ut? kom igjen a arabella si det, si det, si det Ok da, siden det er deg . Jeg så for mitt indre blikk at man deler kjønnshåret i seksjoner og bruker flere farger i et mønster. Tror du ikke det ville bli et blikkfang? (Jeg har ingen dokumentasjon på at jeg er normal ) Endret 25. april 2012 av Arabella 1
Perelandra Skrevet 25. april 2012 #122 Skrevet 25. april 2012 Jeg bruker antibakteriell håndrens til å gjøre rent toalettsetet og lokket med. På Rema 1000 har de store flasker til lav pris, og selger også pumpeflasker. 2
Gjest NozMonster Skrevet 25. april 2012 #123 Skrevet 25. april 2012 Ok da, siden det er deg . Jeg så for mitt indre blikk at man deler kjønnshåret i seksjoner og bruker flere farger i et mønster. Tror du ikke det ville bli et blikkfang? (Jeg har ingen dokumentasjon på at jeg er normal ) hahaaaa eller hva med foliestriper?? nei, nå fikk jeg mange morsomme tanker her, så vi bør vel komme oss tilbake til tema før det tar helt av!
Gjest Eurodice Skrevet 25. april 2012 #124 Skrevet 25. april 2012 hahaaaa eller hva med foliestriper?? nei, nå fikk jeg mange morsomme tanker her, så vi bør vel komme oss tilbake til tema før det tar helt av! Enig der
sofie777 Skrevet 25. april 2012 #125 Skrevet 25. april 2012 - Når man kjøper en pakke tortilla wraps og ikke spiser alle på en gang slik vi gjør, så er det bare å fryse ned resten og varme dem på samme måte som "ferske" i mikroen. Lefsene har en lei tendens til å henge sammen når de er kalde, så jeg har funnet ut at jeg kan legge matpapir mellom hver lefse, de trenger ikke å være like store som lefsene, det holder at de dekker midten. Har prøvd dette trikset med kjøtt (f.eks. koteletter) som fryses også, men der fryser papiret så fast i kjøttet at det ikke har noen funksjon. Kanskje jeg skal prøve å legge en og en i zip-lock-poser som jeg har kjøpt på IKEA... 1
Fanta Exotic Skrevet 25. april 2012 #126 Skrevet 25. april 2012 Jeg har slitt i mange år med utkjevling av pizzadeig. Enten har jeg kjevlet den ut på benken og båret den over på stekeplaten med bakepapir, og da har den enten kollapset på veien, eller blitt helt strukket og passer ikke lengre på brettet. Eller så har jeg lagt bakepapir på stekeplaten og prøvd å kjevle oppå der. Blir bare tull det også. Men nå! skyll hånden i vann og stryk den over kjøkkenbenken så det blir fuktig. legg bakepapiret oppå. Nå er det enkelt og kjevle direkte på bakepapiret! Du finner lett riktig form, og det vil heller ikke skli pga vannet under. Dra så det hele enkelt oppå stekeplaten!
Perelandra Skrevet 26. april 2012 #127 Skrevet 26. april 2012 Fløte oppi isterningform, og i fryseren - gir fløte i små porsjoner som "aldri" går ut på dato. Er det ikke bare å skru dem opp da? Har aldri hatt noe problem med det der. For kvinner kan det noen ganger være vrient å åpne lokket på glass ... og det er jo ikke alltid man har en sterk mann tilgjengelig da 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #128 Skrevet 26. april 2012 Jeg bruker antibakteriell håndrens til å gjøre rent toalettsetet og lokket med. På Rema 1000 har de store flasker til lav pris, og selger også pumpeflasker. Det kan jeg også gjøre om jeg har dårlig tid/er på besøk/på offentlig do man aldri om jeg ville latt det vere den ukentlige vasken hjemme Det er en quick-fix rett og slett! fjerner ikke skitten, bare nøytraliserer den. 1
Perelandra Skrevet 26. april 2012 #129 Skrevet 26. april 2012 Det kan jeg også gjøre om jeg har dårlig tid/er på besøk/på offentlig do man aldri om jeg ville latt det vere den ukentlige vasken hjemme Det er en quick-fix rett og slett! fjerner ikke skitten, bare nøytraliserer den. Jeg vasker selvsagt også. Bruker først mikrofiberkluter og deretter antibakteriell rens på en våtserviett. 1
Lutetium 71 Skrevet 26. april 2012 #130 Skrevet 26. april 2012 om du hikker, spis en teskje med Bringbærsyltetøy, og hikken forsvinner med en gang! Jeg bare bestemmer meg for å stoppe, jeg! (Ja, seriøst)
Perelandra Skrevet 26. april 2012 #131 Skrevet 26. april 2012 om du hikker, spis en teskje med Bringbærsyltetøy, og hikken forsvinner med en gang! Må det være bringebær? Hjelper det ikke med syltetøy av jordbær eller blåbær? Selv synes jeg det beste rådet mot hikke er å drikke vann, enkelt og greit! 1
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2012 #132 Skrevet 26. april 2012 Jeg bare bestemmer meg for å stoppe, jeg! (Ja, seriøst) Samme her! 1
Gjest Eurodice Skrevet 26. april 2012 #133 Skrevet 26. april 2012 Jeg bare bestemmer meg for å stoppe, jeg! (Ja, seriøst) I en bok jeg har, "Moderne kjerringråd" skal jeg sitere noen kuriøse eksempler fra, om å stoppe hikke: *Hold et kronestykke mellom to tær og overfør til to tær på den andre foten uten at kronestykket berører gulvet. *Stå på hodet et par minutter. *En favoritt blant bartendere er en sitronbåt pådryppet Worcestershire-saus. Andre anbefaler angostura på sitron.
Dragonfly84 Skrevet 26. april 2012 #134 Skrevet 26. april 2012 Selv synes jeg det beste rådet mot hikke er å drikke vann, enkelt og greit! Det jeg syns funker best er å puste dypt inn, holde pusten så lenge du klarer, slippe ut lufta og gjøre det samme en gang til. Etter å ha holdt pusten to ganger er det veldig sjelden jeg fortsatt hikker.
Gjest PinkLeaf Skrevet 26. april 2012 #135 Skrevet 26. april 2012 (endret) For meg funker det å ta syv (ikke flere, ikke færre) slurker med vann fra feil side av glasset. Altså at jeg bøyer meg over og drikker fra den kanten som er lengst unna meg. Aner ikke hvorfor, men det funker ikke hvs jeg drikker fra riktig side. Sånn. Endret 26. april 2012 av PinkLeaf 5
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. april 2012 #136 Skrevet 26. april 2012 Eplecidereddik kan brukes som deodorant. Bland ut med litt vann og sprut eller hell litt på en bommulspad. Virker mot svette hele dagen, og man slipper tør hud som i hvertfall jeg får av vanlig deodorant.
Gjest NozMonster Skrevet 26. april 2012 #137 Skrevet 26. april 2012 Må det være bringebær? Hjelper det ikke med syltetøy av jordbær eller blåbær? Selv synes jeg det beste rådet mot hikke er å drikke vann, enkelt og greit! Ja, det var en grunn til at jeg uthevet bringbær I en bok jeg har, "Moderne kjerringråd" skal jeg sitere noen kuriøse eksempler fra, om å stoppe hikke: *Hold et kronestykke mellom to tær og overfør til to tær på den andre foten uten at kronestykket berører gulvet. *Stå på hodet et par minutter. *En favoritt blant bartendere er en sitronbåt pådryppet Worcestershire-saus. Andre anbefaler angostura på sitron. ...da høres det litt enklere ut å bare ta en teskje bringbærsyltetøy ...ta å prøv mitt tips om ikke vanndrikking og holde pusten og diverse funker da ... dere blir garantert "overrasket" over hvor bra det funker
Perelandra Skrevet 26. april 2012 #138 Skrevet 26. april 2012 (endret) Det jeg syns funker best er å puste dypt inn, holde pusten så lenge du klarer, slippe ut lufta og gjøre det samme en gang til. Etter å ha holdt pusten to ganger er det veldig sjelden jeg fortsatt hikker. Har jeg ikke vann tilgjengelig, bruker også jeg knepet med å holde pusten. Det er ikke like effektivt, men gjør at hikken stopper fortere enn hvis jeg ikke gjør noe i det hele tatt. Et annet godt gammelt kjerringråd mot hikke er å bli skremt. Hvis noen andre hikker så si til vedkommende: "Du får en hundrelapp neste gang det kommer et hikk!" Da kan du være ganske sikker på at det stopper og at det ikke blir noen penger å tjene for den som hikker. Edit: Skrivefeil Endret 26. april 2012 av Perelandra 2
Gjest Eurodice Skrevet 26. april 2012 #139 Skrevet 26. april 2012 Ja, det var en grunn til at jeg uthevet bringbær ...da høres det litt enklere ut å bare ta en teskje bringbærsyltetøy ...ta å prøv mitt tips om ikke vanndrikking og holde pusten og diverse funker da ... dere blir garantert "overrasket" over hvor bra det funker Jeg pleier å drikke vann og holde pusten mellom hver slurk, som deg.
mariposaa Skrevet 26. april 2012 #140 Skrevet 26. april 2012 Jeg får ikke til å sitere innlegg, men angående hikking: Når man har hikke kan man ta en liten bit av en avis (med tekst på), væte den på tunga og klistre den på pannen, så forsvinner hikken med en gang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå