Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke hørt om eggkokere?? Koster ikke allverden, og sier ifra om når egge(ne) er ferdig. Bruker minimalt med vann (typisk ca to eggeglass), og man trenger ikke styre med salt.

Men tanke på hvor strømgjerrig en slik dings er, vil man nok spare inn kostnaden rimelig fort!

Nå er ikke dette akkurat ett genialt småtips, men til akkurat dette formålet er det faktisk ikke så dumt å betale for en bedre løsning.

Jeg har forresten denne saken her:

http://cdon.no/elektronikk/princess_p-262008_%C3%A4ggkokare_egg_boiler-7723585

Moren min har en billig kuleformet eggkoker, den er helt elendig. Ligner veldig mye på denne:

http://cdon.no/elektronikk/waves_eb07004_%C3%A4ggkokare_egg_boiler-10783237

Det er nok best å gå for merkevare, for jeg har aldri hatt problemer med min!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter fis når man bruker eggkoker..

Stikk et hull i egget med en nål, så sprekker det ikke. Får også kjøpt egne "verktøy" til å stikke hull i, på Åhléns og lignende butikker.

• Liker 1
Skrevet

Hver gang jeg kjøper ringer/armbånd/solbriller osv med masse små "diamanter", lakker jeg alltid over med gjennomsiktig neglelakk.

Da holder de seg på plass- og man kan ikke se noe til neglelakken :)

• Liker 3
Skrevet

man kan sikkert få det i Norge.men mannen jobber i utlandet å pleier å kjøpe slike sokker når han er ute å reiser:)

Du får kjøpt det på dressmann ;)

AnonymBruker
Skrevet

Stikk et hull i egget med en nål, så sprekker det ikke. Får også kjøpt egne "verktøy" til å stikke hull i, på Åhléns og lignende butikker.

Det er ikke hvordan man koker egget som avgjør om det lukter. Det er hvilken type for hønene får.

• Liker 1
Skrevet

Stikke hull i eggene er vel ikke noe genialt tips (ikke for å være slem)

Trodde dette var noe alle gjorde

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du har prøvd den møkka-eggkokeren jeg snakket om.

Ja..? Alle eggkokere har en eggnål i enten basen, eller i begeret man doserer vannet med. Pleide å stikke hull når jeg kokte i kasserolle før i tiden også. Basic kunnskap.

Skrevet

:opplyser: if you can`t fix it with gaffa, you have`nt used enough!

Jeg pleide å alltid ha gaffa, leatherman og sjokolade i vesken. Da kan man fikse alt :fnise:

Ellers har jeg ei venninne med langt hår, hvis håret er fett og hun ikke har tid til å vaske det, tar hun i potetmel. Dette har jeg ikke prøvd selv, så kan ikke gå god for tipset. :fnise:

:Nikke: Jeg bruker talkum. Snu hodet opp ned, så man får pulveret på undersiden, og gre godt med en kam. Det blir litt statisk, men ser ihvertfall ikke fett ut.

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

Koker dere eggene i kjele full av vann? Det har jeg alltid gjort, inntil jeg møtte typen. Han lærte meg at man trenger minimalt med vann, så lenge man bruker lokk. Dermed dampkokes egget og man slipper å vente lenge på at masse vann skal kokes opp.

har aldri engang tenkt på å ta i mer vann i kjelen enn at det akkuratt dekker eggene jeg men :fnise:

meeeeeeeeee- :opplyser: når du skal koke for.eks poteter eller vann til en saus/suppe eller liknene, så kok opp vann i vannkokeren først!

Jeg skrur på plata på konfyren, dekker kjele-bunnen med vann og setter det på konfyren. og så heller jeg resten av det vannet jeg trenger i vannkokeren og koker det opp der, og heller det direkte i kjelen. når vannet i vannkokeren er ferdig kokt, så er plata såpass varm at det fortsetter å koke når en har hellt alt vannet i kjelen ;)

vips- så tar det bare 1 minutt å koke opp masse masse vann ;)

• Liker 1
Gjest Armule
Skrevet (endret)

har aldri engang tenkt på å ta i mer vann i kjelen enn at det akkuratt dekker eggene jeg men :fnise:

meeeeeeeeee- :opplyser: når du skal koke for.eks poteter eller vann til en saus/suppe eller liknene, så kok opp vann i vannkokeren først!

Jeg skrur på plata på konfyren, dekker kjele-bunnen med vann og setter det på konfyren. og så heller jeg resten av det vannet jeg trenger i vannkokeren og koker det opp der, og heller det direkte i kjelen. når vannet i vannkokeren er ferdig kokt, så er plata såpass varm at det fortsetter å koke når en har hellt alt vannet i kjelen ;)

vips- så tar det bare 1 minutt å koke opp masse masse vann ;)

Vi gjør akkurat det samme - bruker vannkokeren altså. Utrolig hvor raskt oppkoking av vann går da :D

Med dampkoking av eggene trenger du bare 1/2-1 cm med vann i kjelen :)

Endret av Cervix
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor koker folk egg med lokk på kjelen? Uten lokk så trenger man hverken å stikke hull i eggene eller tilsette salt i vannet. Og eggene kan man fint legge i kjelen FØR man tilsetter vann. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke hørt om eggkokere?? Koster ikke allverden, og sier ifra om når egge(ne) er ferdig. Bruker minimalt med vann (typisk ca to eggeglass), og man trenger ikke styre med salt.

Men tanke på hvor strømgjerrig en slik dings er, vil man nok spare inn kostnaden rimelig fort!

Nå er ikke dette akkurat ett genialt småtips, men til akkurat dette formålet er det faktisk ikke så dumt å betale for en bedre løsning.

Man sparer kanskje, men den dingsen opptar ekstra plass i kjøkkenskapene.

En tom tube er aldri tom. Klipp opp. Ha tuben i en plastpose inntil du har brukt opp alt.

Har du kort hår og farger håret så kan du dele hårfargen i to. Bruk øyemål. Det er bra nok. Betinger at du har beholdet en tom beholder fra tidligere hårfarging.

Sitronsyre fra dagligvaren (i sammen med baketing) og vann i vannkokeren. Kok opp og skyll og den er ren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du kort hår og farger håret så kan du dele hårfargen i to. Bruk øyemål. Det er bra nok. Betinger at du har beholdet en tom beholder fra tidligere hårfarging.

Hårfargemidler for farging av håret nedentil, er kjempedyrt. Jeg bruker farge beregnet for hodehår. En pakning varer kjempelenge. Det er ikke mye som skal til for å farge håret på venusberget :).

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg skrev noe, men slettet det. Jeg vil jo ikke bli oppfattet som sprøyte gal, heller :fnise: .

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

Hårfargemidler for farging av håret nedentil, er kjempedyrt. Jeg bruker farge beregnet for hodehår. En pakning varer kjempelenge. Det er ikke mye som skal til for å farge håret på venusberget :).

hvorfor farger du dette håret? grå hår?

• Liker 6
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Jeg skrev noe, men slettet det. Jeg vil jo ikke bli oppfattet som sprøyte gal, heller :fnise: .

naai, du kan ikke skrive såååånn! :sur:

nå ble jeg noe innmari nyskjerrig!

du kunne heller bare ha visket ut alt, og skrev ett punktum!

jeg kan ikke fatte hva slags tips du kan gi som får deg til å høres gal ut? :klo:

kom igjen a arabella :duskedame: si det, si det, si det :nigo:

Endret av NozMonster
  • Liker 6
Gjest Armule
Skrevet

Hvorfor koker folk egg med lokk på kjelen? Uten lokk så trenger man hverken å stikke hull i eggene eller tilsette salt i vannet. Og eggene kan man fint legge i kjelen FØR man tilsetter vann. :)

Leser du ikke det som skrives? Med lokk trenger man mye mindre vann og oppkokingstiden tar kortere tid.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

:opplyser: om du hikker, spis en teskje med Bringbærsyltetøy, og hikken forsvinner med en gang!

:opplyser: sitter du for.eks i sofaen og kommer på noe du må hente eller gjøre- reiser deg opp for å hente eller gjøre dette, men glemmer på veien hva du skulle igjen... da funker det å gå tilbake til det stedet du kom på dette på, i dette tilfelle i sofaen, så kommer du garantert på det med en gang igjen ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor farger du dette håret? grå hår?

Det blir litt blast med årene, ikke nødvendigvis grått :fnise: .

Skrevet (endret)

Så mange bra forslag her :jepp:

- Når man kjøper en pakke tortilla wraps og ikke spiser alle på en gang slik vi gjør, så er det bare å fryse ned resten og varme dem på samme måte som "ferske" i mikroen.

- Når du skal koke egg, og eggene er kalde rett fra kjøleskapet, så putter du dem rett i det kalde vannet og lar dem koke opp sammen med vannet og når det begynner å boble, tar du den ønskede tiden.

På denne måten slipper man at skallet oppfører seg teit og sitter fast i egget når man skal skrelle det.

Endret av Rødtoppen86
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...