Gjest PinkLeaf Skrevet 22. april 2012 #81 Skrevet 22. april 2012 Det var et veldig lite genialt tips - lever det til Frelsesarmeen eller andre bruktbutikker i nærheten. Eventuelt arranger byttefester ei gang i året. Ikke kast klær med mindre de er helt fullstendig ubrukelige. Beklager, det var dårlig formulert. Jeg legger alltid klær jeg ikke bruker lenger i en UFF-container eller gir det til Fretex. Men i mitt hode er kaste = kvitte seg med. 2
AloeVera Skrevet 24. april 2012 #82 Skrevet 24. april 2012 (endret) Dette er en genial tråd som jeg har hatt på mine favoritter en stund (siden starten?). Jeg synes dette er merkelig, for jeg dusjer hver dag og blir ikke bløt i håret om jeg ikke vil (noen dråper tåler jeg). Kanskje jeg er den eneste som har dusj som går på skrå og som kan stilles inn? Jeg har den innstilt på en sånn måte at bare kroppen blir våt. Jeg har lest om vanskeligheter med vann i håret og blir alltid forundret, har alle dusj i taket som går rett ned??? Til og med der tror jeg at jeg hadde unngått vann i håret. Har dusjen i hånda, men når jeg f.eks vasker under armene og skuldre så spruter det masse vann i nakken. Pleier å ha lillemy-topp, men hele bakhodet blir vått og kruser seg ;p Og jeg pleier å dusje i varmt vann så det blir en del fuktighet Endret 24. april 2012 av AloeVera
Djungelvrål Skrevet 24. april 2012 #83 Skrevet 24. april 2012 Jeg også dusjer ofte uten å vaske håret. Holder dusjen i handa og setter opp håret. Er jo ikke noe problem det....
Gjest Armule Skrevet 24. april 2012 #84 Skrevet 24. april 2012 Jeg også dusjer ofte uten å vaske håret. Holder dusjen i handa og setter opp håret. Er jo ikke noe problem det.... For deg nei. Ikke alle har hår som takler fuktighet like bra. 8
NatashaRomanoff Skrevet 24. april 2012 #85 Skrevet 24. april 2012 Ikke kast den neste mascaratuben du har! Vask heller kosten ren. Denne kan brukes til å fjerne klumper på øyevippene/skille øyevippene etter at man har påført mascara Så slipper man sånne flotte "edderkoppvipper" 1
Tropic Skrevet 24. april 2012 #86 Skrevet 24. april 2012 Jeg har nettopp lært at kaldt vann over nylagt neglelakk gjør at den tørker raskere. Trodde ikke på det, men det funket faktisk. Med en gang det er lagt? Vannet vil ikke ødelegge neglelakken??
Gjest PinkLeaf Skrevet 24. april 2012 #87 Skrevet 24. april 2012 Med en gang det er lagt? Vannet vil ikke ødelegge neglelakken?? Jeg pleier å lakke neglene på begge hendene, skru på korken og legge flasken tilbake i esken - og så tusle inn på badet for å holde fingrene under kaldt vann. Jeg har aldri tenkt på hvor lang tid det tar, men det har aldri ødelagt neglene mine , hvertfall.
Tropic Skrevet 24. april 2012 #88 Skrevet 24. april 2012 Jeg pleier å lakke neglene på begge hendene, skru på korken og legge flasken tilbake i esken - og så tusle inn på badet for å holde fingrene under kaldt vann. Jeg har aldri tenkt på hvor lang tid det tar, men det har aldri ødelagt neglene mine , hvertfall. Hmm, oi, overraskende, det skal jeg teste!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #89 Skrevet 24. april 2012 Ha ALLTID bh'er med spiler i vaskepose når dere vasker de. Det har ikke noe med om undertøyet tåler vask eller ikke, det har med å gjøre at det blir et helvete om spilen faller ut og kvester vaskemaskina. Det skjedde her, og det ble dyrt. En dasj hvit 7% eddik i skyllekammeret fjerner stank og helvete av klær, gjerne sorte, syntetiske treningsklær man helst bare vil kaste. Er det fukt i rommet så fyll tøyposer med hvetemel eller annet og legg rundt. Suger til seg fuktighet. Hadde ikke så mange gode tips jeg.. 1
Gjest NozMonster Skrevet 24. april 2012 #90 Skrevet 24. april 2012 Når man skal åpne feks et syltetøyglass, så kan man stikke en kniv under kanten på lokke og "vippe" til det sier popp. njaaaa, etter noen tilfeller hvor jeg virkelig holdt på å skade meg veldig stygt, så synes jeg det er mye tryggere og ta brødkniven og bare kakke et lite hull i midten på lokket. og vips, så er det bare å skru av lokket Gaffateip fikser alt. if you can`t fix it with gaffa, you have`nt used enough! 4
Gjest Eurodice Skrevet 24. april 2012 #91 Skrevet 24. april 2012 Ha ALLTID bh'er med spiler i vaskepose når dere vasker de. Det har ikke noe med om undertøyet tåler vask eller ikke, det har med å gjøre at det blir et helvete om spilen faller ut og kvester vaskemaskina. Det skjedde her, og det ble dyrt. En dasj hvit 7% eddik i skyllekammeret fjerner stank og helvete av klær, gjerne sorte, syntetiske treningsklær man helst bare vil kaste. Er det fukt i rommet så fyll tøyposer med hvetemel eller annet og legg rundt. Suger til seg fuktighet. Hadde ikke så mange gode tips jeg.. Det hadde du da virkelig . De to siste visste ikke jeg om.
Gjest NozMonster Skrevet 24. april 2012 #92 Skrevet 24. april 2012 pleier eggene å sprekke og innholdet tyte ut når du koker egg? dette finnes det mange tips mot, men det aller enkelte jeg synes som er supereffektivt, er å tilsette en dæsj med salt i vannet sammen med eggene
Violetsky Skrevet 24. april 2012 #93 Skrevet 24. april 2012 pleier eggene å sprekke og innholdet tyte ut når du koker egg? dette finnes det mange tips mot, men det aller enkelte jeg synes som er supereffektivt, er å tilsette en dæsj med salt i vannet sammen med eggene Det har jeg ikke prøvd. Jeg pleier bare å bruke en spiseskje når jeg legger eggene ned i det kokende vannet. Da unngår jeg at eggene dunker ned i bunnen av kaserollen og lager små sprekker. Det har alltid funket for meg
Bollocks Skrevet 24. april 2012 #94 Skrevet 24. april 2012 En kompis av meg har en strålende metode for å fikse salongbordet sitt som ble knekt i to. How? Surr elektrikertape rundt bordet og det vil være så godt som nytt. Samme kompis har et annet tips for å få få festen til å bli litt mer sofistikert når man er blakkis. Hvordan? Jo, konditorfarge i hjemmebrenten i små glass, og du vil plutselig være freshere enn selveste Ari Behn. Skal dere åpne ei ølflaske, men mangler harde, skarpe objekter for å åpne flaska? Bruk underarmen? Trikset er å presse flaska veldig hardt mot armen for å deretter skru. Presses ikke flaska hardt nok mot huden, vil huden vri seg og det er veldig vondt. Skal du varme toast, men har ikke mikrobølgeovn eller "korrekt" utstyr for å gjøre dette? Ikke bekymre deg så lenge du har en ræva laptop. Det du trenger er aluminiumfolie, to klosser og toast. Min datamaskin er så gammel og støvete at den blir jævla varm. Det jeg ofte gjør er å plassere folien på et bord, deretter to klosser på hver side over folien, som jeg setter datamaskinen oppå. Under datamaskinen plasserer jeg toasten. Skal du for eksempel skrive en innlevering og det er no way du kommer til å klare deadlinen? Endre filen til mp3, eller noe som gjør at filen "blir korrupt" når læreren har åpnet den. Dermed har du kanskje kjøpt deg mer tid, i og med at du må sende den på nytt en annen gang. http://www.funlol.com/15821/Life_hacks.html <- her er en link med gode tips! 7
Gjest Tekola Skrevet 24. april 2012 #96 Skrevet 24. april 2012 Jeg pleier å lakke neglene på begge hendene, skru på korken og legge flasken tilbake i esken - og så tusle inn på badet for å holde fingrene under kaldt vann. Jeg har aldri tenkt på hvor lang tid det tar, men det har aldri ødelagt neglene mine , hvertfall. Rennende eller stillestående kaldtvann?
Gjest Armule Skrevet 24. april 2012 #97 Skrevet 24. april 2012 (endret) Koker dere eggene i kjele full av vann? Det har jeg alltid gjort, inntil jeg møtte typen. Han lærte meg at man trenger minimalt med vann, så lenge man bruker lokk. Dermed dampkokes egget og man slipper å vente lenge på at masse vann skal kokes opp. Endret 24. april 2012 av Cervix
sofie777 Skrevet 24. april 2012 #98 Skrevet 24. april 2012 Det har jeg ikke prøvd. Jeg pleier bare å bruke en spiseskje når jeg legger eggene ned i det kokende vannet. Da unngår jeg at eggene dunker ned i bunnen av kaserollen og lager små sprekker. Det har alltid funket for meg En spaghettiøse fungerer enda bedre, for da er hele egget dekket hele veien. (En må være forsiktigere med skje)
Meaty Skrevet 24. april 2012 #99 Skrevet 24. april 2012 Det beste tipset jeg kan komme med, og som jeg har lært her på KG, er følgende: Hvis den keramiske toppen på komfyren har skjolder, er det bare "Mr Muscle Keramikrent" som gjelder! Min to år gamle komfyr ser splitter ny ut når jeg har brukt dette vidundermiddelet. Ellers har jeg ei venninne med langt hår, hvis håret er fett og hun ikke har tid til å vaske det, tar hun i potetmel. Dette har jeg ikke prøvd selv, så kan ikke gå god for tipset.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #100 Skrevet 24. april 2012 En spaghettiøse fungerer enda bedre, for da er hele egget dekket hele veien. (En må være forsiktigere med skje) Har dere ikke hørt om eggkokere?? Koster ikke allverden, og sier ifra om når egge(ne) er ferdig. Bruker minimalt med vann (typisk ca to eggeglass), og man trenger ikke styre med salt. Men tanke på hvor strømgjerrig en slik dings er, vil man nok spare inn kostnaden rimelig fort! Nå er ikke dette akkurat ett genialt småtips, men til akkurat dette formålet er det faktisk ikke så dumt å betale for en bedre løsning. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå