AloeVera Skrevet 21. april 2012 #61 Skrevet 21. april 2012 Evt kjøpe en dusjhette? Hehe, man tar det man har liggende
Lutetium 71 Skrevet 21. april 2012 #62 Skrevet 21. april 2012 (endret) Mange geniale tips her For å fjerne vond lukt og løsne opp i kjøkkenvasken heller du et par spiseskjeer bikarbonat nedi, etterfulgt av noen spiseskjeer eddik. La det hele virke et par minutter før du skyller ned med kokende/varmt vann. Jeg tar heller en blanding av kaustisk soda og kokende vann. Lurt å iføre seg beskyttelsesutstyr (briller/hansker), før man prøver på dette stuntet. Men jeg kan garantere at både lukt og halvtette rør er historie. Om du ikke vil få håret bløtt og trenger en dusj så bruk en lue i dusjen. Jeg setter håret i en topp og bruker en egen dusjelue som jeg har ;p Så blir ikke håret ødelagt av fuktigheten! Med eller uten dusk? Endret 21. april 2012 av Lutetium 71 1
Lutetium 71 Skrevet 21. april 2012 #63 Skrevet 21. april 2012 Hm.. passer ikke denne tråden egentlig bedre på "Hus og hage" ?
sofie777 Skrevet 21. april 2012 #64 Skrevet 21. april 2012 Om du ikke vil få håret bløtt og trenger en dusj så bruk en lue i dusjen. Jeg setter håret i en topp og bruker en egen dusjelue som jeg har ;p Så blir ikke håret ødelagt av fuktigheten! Dette er en genial tråd som jeg har hatt på mine favoritter en stund (siden starten?). Jeg synes dette er merkelig, for jeg dusjer hver dag og blir ikke bløt i håret om jeg ikke vil (noen dråper tåler jeg). Kanskje jeg er den eneste som har dusj som går på skrå og som kan stilles inn? Jeg har den innstilt på en sånn måte at bare kroppen blir våt. Jeg har lest om vanskeligheter med vann i håret og blir alltid forundret, har alle dusj i taket som går rett ned??? Til og med der tror jeg at jeg hadde unngått vann i håret. 4
Ryvre Skrevet 21. april 2012 #65 Skrevet 21. april 2012 Jeg bruker ikke noe annet enn hårstrikk eller hårklyper når jeg dusjer og ikke vil ha håret vått. Har tykt hår ned til rompa, og dusjer hver eneste dag mens jeg vasker håret et par ganger i uka
Gjest Armule Skrevet 21. april 2012 #66 Skrevet 21. april 2012 Dette er en genial tråd som jeg har hatt på mine favoritter en stund (siden starten?). Jeg synes dette er merkelig, for jeg dusjer hver dag og blir ikke bløt i håret om jeg ikke vil (noen dråper tåler jeg). Kanskje jeg er den eneste som har dusj som går på skrå og som kan stilles inn? Jeg har den innstilt på en sånn måte at bare kroppen blir våt. Jeg har lest om vanskeligheter med vann i håret og blir alltid forundret, har alle dusj i taket som går rett ned??? Til og med der tror jeg at jeg hadde unngått vann i håret. Tror ikke det har så mye med direkte vannsprut/-dråper og gjøre, men fuktighet. Håret mitt ser helt jævlig ut om jeg kun dusjer kroppen, selv om det ikke har blitt direkte vått. 8
Gjest Candy Pie Skrevet 21. april 2012 #67 Skrevet 21. april 2012 Har egentlig ikke noen geniale tips, men for alle dere som bruker potetskreller til å skrelle potetene, burde heller bruke en ostehøvel. Jeg klarer ikke å skrelle potetene om jeg bruker noe annet enn ostehøvelen 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #68 Skrevet 21. april 2012 Har egentlig ikke noen geniale tips, men for alle dere som bruker potetskreller til å skrelle potetene, burde heller bruke en ostehøvel. Jeg klarer ikke å skrelle potetene om jeg bruker noe annet enn ostehøvelen Hva er fordelen med det da? :gjeiper: 2
Gjest badeand1 Skrevet 21. april 2012 #69 Skrevet 21. april 2012 (endret) Eventuelt trykk "mine favoritter" Det dukker ikke opp under mine innlegg + favoritter. Mine innlegg her også! Edit: jo, det gjør det nå. Oo Moderatorene må ha fiksa det. Endret 21. april 2012 av Mortem
Gjest Badabing Skrevet 21. april 2012 #70 Skrevet 21. april 2012 Jeg har nettopp lært at kaldt vann over nylagt neglelakk gjør at den tørker raskere. Trodde ikke på det, men det funket faktisk. 3
Alice123 Skrevet 21. april 2012 #71 Skrevet 21. april 2012 Kanskje noe alle vet (?): Når man koker egg og skal skrelle dem, bør man ha eggene i iskaldt vann med en gang de er ferdigkokt. Da blir det mye lettere å skrelle, og eggehviten henger ikke fast i skallet. 2
Gjest Badabing Skrevet 21. april 2012 #72 Skrevet 21. april 2012 Kanskje noe alle vet (?): Når man koker egg og skal skrelle dem, bør man ha eggene i iskaldt vann med en gang de er ferdigkokt. Da blir det mye lettere å skrelle, og eggehviten henger ikke fast i skallet. Også bør de kjøles ned så de ikke stivner ytterligere
loraine Skrevet 21. april 2012 Forfatter #73 Skrevet 21. april 2012 Hm.. passer ikke denne tråden egentlig bedre på "Hus og hage" ? Er det så nøye a? Så gøy at så mange likte denne tråden, den kom under anonym ved et uhell når jeg postet den, men gjør vel ikke noe. Trodde ikke den skulle bli en så stor "hit". Hehe.
Alice123 Skrevet 22. april 2012 #74 Skrevet 22. april 2012 Også bør de kjøles ned så de ikke stivner ytterligere Kan kokte egg stivne... mer? Hvordan gjør de det?
Lutetium 71 Skrevet 22. april 2012 #75 Skrevet 22. april 2012 Kan kokte egg stivne... mer? Hvordan gjør de det? Eggehviten stivner ved ca 40grader, litt usikker på plommen. Men man stopper ihvertfall den prosessen ved å kjøle egget. Siden ett egg gjerne blir kokt ved litt over 40 grader vil det være nok restvarme i whatever du koker egget i, og i selve egget, til at "stivneprosessen" fortsetter litt til. Selv liker jeg best hardkokte egg, så for meg er det sjitsamma!
Alice123 Skrevet 22. april 2012 #76 Skrevet 22. april 2012 Sånn ja! Jeg spiser selv hardkokte egg, så tenkte ikke på hva som skjedde med bløtkokte
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #77 Skrevet 22. april 2012 - Når du sorterer klær i klesskapet snur du hengerne feil vei. Neste gang du henger plagget på plass setter du hengeren rett vei. Om ett år sjekker du hvilke hengere som er feil vei, og det blir lettere å kaste klær du bruker sjeldent. - Spar på tomme doruller og tre dem over ruller med innpakningspapir - mindre krøll. - Et par dråper olje i risgryta hindrer den i å koke over. Å legge en tresleiv på tvers av gryta gjør også samme nytten. - Ang syltetøyglass er trikset å få luft under lokket, enten ved å varme det, stikke en kniv innunder (som nevnt tidligere i tråden), eller rett og slett kakke det mot brødfjøla (ganske hardt). - Oppbevar sengetøyet inni putevaret Det var et veldig lite genialt tips - lever det til Frelsesarmeen eller andre bruktbutikker i nærheten. Eventuelt arranger byttefester ei gang i året. Ikke kast klær med mindre de er helt fullstendig ubrukelige. 3
Tia83 Skrevet 22. april 2012 #78 Skrevet 22. april 2012 Mange gode tips her! Ha en kurv i gangen hvor du legger ting du må huske å ta med deg neste gang du skal ut. Lyspærer som har gått, batterier, blekkpatroner, klær som skal leveres tilbake ++ Mye lettere å huske! Frys ned en flaske vann, ta den meg i parken/på stranden/til sofaen. Kjempedeilig med iskaldt vann på en varm sommerdag. Vask dyner og puter innimellom, spesielt hvis du ikke har mulighet til å lufte dem på veranda. Spørsmål: når dere skriver at man kan trykke "mine favoritter" for å abonnere på tråder, mener dere "legg til favoritt"?
Alice123 Skrevet 22. april 2012 #80 Skrevet 22. april 2012 (endret) Et annet tips jeg klamrer til min barn! Kjøp en slik en: Fyll den med vann, ha i kjøleskapet (kanskje med en skive sitron i? Jeg har aldri gjort det men det høres fornuftig ut). Poff! Du har en snasen vannkaraffel med iskaldt vann å ta frem når du får folk på besøk, skal ha middag eller lignende. Selv drikker jeg mer vann etter å ha begynt med det, da iskaldt vann på kjøleskapet er bedre enn iskaldt vann fra springen (tenker jeg). Edit: Her er foresten linken til bildet: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30213552/ Det var ikke meningen at bildet skulle bli så stort. Endret 22. april 2012 av Alice123
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå