Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Armule
Skrevet

Isterningposer er genialt. Bruker det spesielt på kokosmelk, da vi ofte bruker bare litt.

Ellers syns jeg dette er fantastisk:

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Isterningposer er genialt. Bruker det spesielt på kokosmelk, da vi ofte bruker bare litt.

Ellers syns jeg dette er fantastisk:

Akkurat på den måten gjør jeg det også, bruker linjal for sikkerhets skyld forat det skal bli et perfekt rektangel :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Sett fyrstikker med hodet ned i blomsterpotter, så slipper du de irriterende småfluene som er over alt. Alternativet er en skvett salmiakk :)

Ta litt grønnsåpe og vann i en sprayflaske, så kan du spraye det på vanskelige gulvflekker når du ikke har tid til å vaske hele gulvet.

For ting som ikke kan vaskes i maskin, f.eks enkelte vesker som har blitt skitne, kan du skumme zalo i vasken. La vannet renne ut så det kun er skum igjen, og gni det på veska. Tørk av med en fuktig klut, og veska er som ny :) Funker også på sko.

Det med fyrstikk gjald før når det var svovel på tennhodet.

Grønnsåpe er fy fy på de fleste gulv. Kun furugulv det er ok på. Bruk heller zalo eller Ajax eller noe lignende.

Når det gjelder vesker mm så er Nylonvask tingen. Såpe på tube. Ha i ei bøtte med vann og pisk opp. Funker til vesker, lampeskjermer, barnevogn, vindusvask osv. Kjøpes på Kiwi, Rema, Meny, Coop osv.

• Liker 2
Skrevet

Brett den øverste kanten på sokkene sammen når de skal i skittentøyskurven. Da slipper du å lete etter like sokker når de skal henges opp.

Om du åpner et glass pesto og bare skal bruke litt, så putt resten i en pose og trykk den flat. Legg posen i fryseboksen. Da er det bare å bryte av en bit i passende størrelse neste gang du trenger pesto.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vannkoker renses med sitronsyre og vann. Kok opp og skyll.

Det er alltid igjen noe i tuben når du tror den er tom. Klipp opp og bruk resten.

Til dere med åpen trapp. I trappa samles støv som detter ned. Ha en mopp tilgjengelig og sveip over trappa hver dag. Tar kun et par minutter.

Rens kaffetrakteren jevnlig med rensemiddel som er beregnet på dette. Fås kjøpt i alle butikker. Når rensen er kjørt igjennom trakteren så hell vannet over på kaffekanne og la stå litt. Bruk kost og kanna blir også ren.

Kjøp sokker med en lite mønster på/logo og det er lett å finne par. Alternativet er å kjøpe mange helt like så sitter du aldri med mer enn en sokk til overs.

Ha en skuff eller kurv til enslige sokker.

Sett ting i trappa som du skal ha opp eller ned og ta det med deg når du allikevel er på vei.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fløtetrikset funker også hvis du av en eller annen uforklarlig grunn ikke klarer å drikke opp hele vinflasken! :gjeiper:

Hell det på isterning-poser, og så kan selv en posesaus bli spiselig med et par vinterninger i! ;)

Vin holder da forholdsvis lenge? Og om ikke, gjør det ikke så mye om den blir litt sur (f.eks til rødvinssaus).

Akkurat på den måten gjør jeg det også, bruker linjal for sikkerhets skyld forat det skal bli et perfekt rektangel :biggrin:

Jeg bare kaster det inn i klesskapet som en ball! :gjeiper:

(Noe slack må man unne seg)

Kom på en ting: Når jeg spiser noe hermetisk som er surt (f.eks ananas i lake), pleier jeg å ha det jeg ikke spiser opp i en plastbeholder, eller ett syltetøyglass. Jeg lar det ikke stå i boksen, da blir det ofte tinnsmak. :spy:

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Vin holder da forholdsvis lenge? Og om ikke, gjør det ikke så mye om den blir litt sur (f.eks til rødvinssaus).

Jeg bare kaster det inn i klesskapet som en ball! :gjeiper:

(Noe slack må man unne seg)

Kom på en ting: Når jeg spiser noe hermetisk som er surt (f.eks ananas i lake), pleier jeg å ha det jeg ikke spiser opp i en plastbeholder, eller ett syltetøyglass. Jeg lar det ikke stå i boksen, da blir det ofte tinnsmak. :spy:

En åpnet flaske vin varer ikke lenge hos meg i hvert fall :fnise: .

Når det gjelder dette lakenet som ble vist i videoen, var det bare tull at jeg bretter det sammen så omhyggelig. Men jeg bretter sengetøyet mens det ennå er litt fuktig og legger det inn i skapet, for da blir det glatt og fint. Hvis det er "tørkevær", henger jeg det opp ute, for da blir det så frisk, deilig sollukt i det. Jeg stryker ikke sengetøy og håndklær altså. Det får da være måte på :).

Jeg gjør som deg med det som måtte bli til overs i en hermetikkboks.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Om man søler kaffe, vin o.l på tepper og klær kan man bruke litt bakepulver til å fjerne det. Bare legg på bakepulver, la det tørke og suge til seg vesken før man vasker/støvsuger det av og VIPS! Har reddet mitt lysegråe teppe fra vinflaske-døden mang en gang med dette. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

En åpnet flaske vin varer ikke lenge hos meg i hvert fall :fnise: .

Vinen skal i maten, ølen skal i kokken. Det er da noe alle vet? :regler:

Når det gjelder dette lakenet som ble vist i videoen, var det bare tull at jeg bretter det sammen så omhyggelig. Men jeg bretter sengetøyet mens det ennå er litt fuktig og legger det inn i skapet, for da blir det glatt og fint.

Skeptisk! Du tilfører fukt i skapet, kan bli muggvekst. I det hele tatt er det lurt å tørke klær ute, eller i trommel, slik at man ikke tilfører unødvendig fukt til innelufta, av samme grunn. Just my 2 cents. :sjenert:

Hvis det er "tørkevær", henger jeg det opp ute, for da blir det så frisk, deilig sollukt i det. Jeg stryker ikke sengetøy og håndklær altså. Det får da være måte på :).

Utetørk er flottings.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lite babytips her. Baby blir ofte litt sår av bleien, men å la han/hun ligge å sprelle på en lekematte uten bleie blir fort til gris :X å legge en håndduk over er også jækla tungvindt da det må vaskes etterpå så jeg kjøpte slike papirkladder de bruker på sykehjem. GENIALT! Baby kan ligge naken overalt så lenge man har et sånt under. Det er mykt og godt og det er ca 100 stk i en pakke :)

Skrevet

NB! Fløtefrysetrikset funker bra til fløte man skal ha i supper og sauser og sånn. Å vispe fløten etter opptining går nok heller dårlig, men da kan man heller kjøpe en fersk pakke.

Frysetrikset funker på all slags rester, tomatpuré, vin etc

Hvis man pisker fløten før den fryses funker kremene helt fint!

Skrevet

For en genial tråd! :)

Hvis jeg bruker bare halve sitronen, legger jeg andre halvdelen inn i kjøleskapet (uten å pakke den inn). Den vil naturligvis skrumpe inn og bli ubrukbar, men den gjør iallefall nytten sin ved å trekke til seg eventuell lukt i kjøleskapet.

• Liker 2
Skrevet

Om du er i et nytt forhold og synes det er flaut med bajslukt på do etter at du har vært der; svi av en fyrstikk etterpå og all lukt forsvinner! Blir kun svovellukt igjen. Dette lærte jeg på KåGe :lur:

Vær dog forberedt på spørsmål a la "hvorfor lukter det svovel på dass, driver du og tenner på fisen din eller?" :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Mange geniale tips her :jepp:

For å fjerne vond lukt og løsne opp i kjøkkenvasken heller du et par spiseskjeer bikarbonat nedi, etterfulgt av noen spiseskjeer eddik. La det hele virke et par minutter før du skyller ned med kokende/varmt vann.

Farris er veldig bra til å fjerne blod fra klærne. Har du ikke Farris så skyld klærne i kaldt vann så fort som mulig.

For å fjerne bærflekker kan man skylle i kokende vann, men det er ikke alle klær som tåler dette.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis du ikke er en søtmoms som meg, og faktisk klarer å ha kjeks stående uten å spise det opp, kan du legge en sukkerbit oppi kakeboksen du oppbevarer kjeksene. Da holder de seg visstnok sprø lenger :jepp:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis man har en litt dårlig lukt i kjøleskapet (som ikke forsvinner med vask), kan man sette inn en liten skål/kopp med kaffepulver/kaffebønner.

En halv sitron funker også supert til å suge til seg dårlig lukt :jepp:

Gjest Tekola
Skrevet

Angående denne vinen, så er det jo en del kokker som heller restene over på en flaske og lager sin egen vineddik på den måten?

Å rydde eller vaske litt hver dag hjelper veldig! Rydd stuebordet mens det er reklamepause. Rydd på kjøkkenet imens du lager mat. Mange bekker små gjør stor å, og det går begge veier! :fnise:

Skrevet (endret)

Om du ikke vil få håret bløtt og trenger en dusj så bruk en lue i dusjen. Jeg setter håret i en topp og bruker en egen dusjelue som jeg har ;p

Så blir ikke håret ødelagt av fuktigheten!

Endret av AloeVera
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Om du ikke vil få håret bløtt og trenger en dusj så bruk en lue i dusjen. Jeg setter håret i en topp og bruker en egen dusjelue som jeg har ;p

Så blir ikke håret ødelagt av fuktigheten!

Evt kjøpe en dusjhette?:fnise:

Endret av kaprifolen
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...