Gjest finurlig Skrevet 19. april 2012 #21 Skrevet 19. april 2012 Sett fyrstikker med hodet ned i blomsterpotter, så slipper du de irriterende småfluene som er over alt. Alternativet er en skvett salmiakk Ta litt grønnsåpe og vann i en sprayflaske, så kan du spraye det på vanskelige gulvflekker når du ikke har tid til å vaske hele gulvet. For ting som ikke kan vaskes i maskin, f.eks enkelte vesker som har blitt skitne, kan du skumme zalo i vasken. La vannet renne ut så det kun er skum igjen, og gni det på veska. Tørk av med en fuktig klut, og veska er som ny Funker også på sko. 7
loraine Skrevet 19. april 2012 Forfatter #22 Skrevet 19. april 2012 Heng ut sengetøyet om dagen, så får de frisk luft og tror det hjelper mot bakterier og. Da trenger du ikke skifte sengetøy så ofte som du gjør. 1
Cherrytomat Skrevet 19. april 2012 #23 Skrevet 19. april 2012 (endret) Kjøp inn mange pakker kjøttdeig (gjerne på tilbud, jeg pleier å kjøpe 10 i slengen) Bruk en time eller to til å steke opp alle. Avkjøl - pakk i porsjonspakker og ha i frysen! VIPS så kan du lage taco, pasta, gryteretter, pizza og MYE mer på et blunk! Jeg har gjort dette i flere år og klarer meg ikke uten lenger! Helt genialt når en jobber til kl 17 og er megasulten når en kommer hjem Da lager en noe "skikkelig" i steden for å sette på en grandis :gjeiper: Endret 23. april 2012 av Cherrytomat 8
Gjest Eurodice Skrevet 19. april 2012 #24 Skrevet 19. april 2012 Om du ikke har klesvask kan du bruke shampoo og balsam. Jeg har også blandet hudkrem med vann når jeg har vært fri for skyllemiddel,funket som en OK nødløsning. Jeg går utifra at du mener vaskepulver. Dette må bli en kostbar nødløsning .
Gjest Eurodice Skrevet 19. april 2012 #25 Skrevet 19. april 2012 Fløte oppi isterningform, og i fryseren - gir fløte i små porsjoner som "aldri" går ut på dato. Er det ikke bare å skru dem opp da? Har aldri hatt noe problem med det der. Det første tipset ditt skal jeg ha "in mente". Det er ikke bare bare å skru av slike lokk, skal jeg si deg . De kan sitte dønn fast. Jeg er ikke sterk i hendene, så jeg har kjøpt en lokkåpner som kan tilpasses de fleste typer lokk. Ellers er et tips å holde lokket under hett, rennende vann en stund, så løsner det lettere. 2
Ryvre Skrevet 19. april 2012 #26 Skrevet 19. april 2012 Smør inn hendene med et tynt lag matolje før du skal elte deiger så slipper du at det setter seg fast på hendene og det blir lettere å vaske dem rene etterpå. Ha barberskum på baderomspeilet og tørk det av, så dugger det ikke igjen når du har dusjet. 12
marsy Skrevet 19. april 2012 #27 Skrevet 19. april 2012 Hvis man har en litt dårlig lukt i kjøleskapet (som ikke forsvinner med vask), kan man sette inn en liten skål/kopp med kaffepulver/kaffebønner. 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #30 Skrevet 19. april 2012 Mine innlegg Mine også Eventuelt trykk "mine favoritter" 12
Gjest PinkLeaf Skrevet 19. april 2012 #31 Skrevet 19. april 2012 (endret) - Når du sorterer klær i klesskapet snur du hengerne feil vei. Neste gang du henger plagget på plass setter du hengeren rett vei. Om ett år sjekker du hvilke hengere som er feil vei, og det blir lettere å kaste klær du bruker sjeldent. - Spar på tomme doruller og tre dem over ruller med innpakningspapir - mindre krøll. - Et par dråper olje i risgryta hindrer den i å koke over. Å legge en tresleiv på tvers av gryta gjør også samme nytten. - Ang syltetøyglass er trikset å få luft under lokket, enten ved å varme det, stikke en kniv innunder (som nevnt tidligere i tråden), eller rett og slett kakke det mot brødfjøla (ganske hardt). - Oppbevar sengetøyet inni putevaret Endret 19. april 2012 av PinkLeaf 16
marsy Skrevet 19. april 2012 #32 Skrevet 19. april 2012 - Når du sorterer klær i klesskapet snur du hengerne feil vei. Neste gang du henger plagget på plass setter du hengeren rett vei. Om ett år sjekker du hvilke hengere som er feil vei, og det blir lettere å kaste klær du bruker sjeldent. - Spar på tomme doruller og tre dem over ruller med innpakningspapir - mindre krøll. - Et par dråper olje i risgryta hindrer den i å koke over. Å legge en tresleiv på tvers av gryta gjør også samme nytten. - Ang syltetøyglass er trikset å få luft under lokket, enten ved å varme det, stikke en kniv innunder (som nevnt tidligere i tråden), eller rett og slett kakke det mot brødfjøla (ganske hardt). - Oppbevar sengetøyet inni putevaret hvis man har dårlig lagringsplass, kan man kjøpe store putetrekk (f.eks. på IKEA) og bruke sengetøy som fyll/innerpute. Da sparer man både plass i skapene, og får noen ekstra puter til senga/sofaen. 2
Gjest Eurodice Skrevet 19. april 2012 #33 Skrevet 19. april 2012 - Oppbevar sengetøyet inni putevaret Dette skjønte jeg ikke. Hva er fordelen med dette?
Gjest PinkLeaf Skrevet 19. april 2012 #34 Skrevet 19. april 2012 Da slipper man å lete etter sett som hører sammen, og for meg som har åpne hyller så ser det ryddigere ut. :-) 2
kaprifolen Skrevet 19. april 2012 #35 Skrevet 19. april 2012 Bruk en gammel tannbørste til å skrubbe rundt kranen på badet, kanten på dusjkabinettet o.l. Oppvaskbørste er flott å bruke på badekar! 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #36 Skrevet 19. april 2012 Hvor får du tak i det? man kan sikkert få det i Norge.men mannen jobber i utlandet å pleier å kjøpe slike sokker når han er ute å reiser:)
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #37 Skrevet 19. april 2012 Nå har jeg byttet til parkett, men hadde i et par år vegg-til-vegg teppe på gulvet. Alle som har, eller har hatt det, vet hvor vrient det kan være å få løs alle hårene! For de som har det; Dra på en heste/dyrebutikk å kjøp noe som heter ryktestein (sånn som brukes for å få løs røytehår/flekker på hesten, koster 20-30 kr) så bruker du denne på teppet. (dra den over teppet) voila! Alle hårene vil løsne myyye lettere enn ved å stå og dra og dra støvsugeren over. Ryktesteinen funker også supert på å få løs hår fra feks fleecedekken og slikt for de av dere som driver med hest. 6
Lutetium 71 Skrevet 19. april 2012 #38 Skrevet 19. april 2012 Det første tipset ditt skal jeg ha "in mente". NB! Fløtefrysetrikset funker bra til fløte man skal ha i supper og sauser og sånn. Å vispe fløten etter opptining går nok heller dårlig, men da kan man heller kjøpe en fersk pakke.
kaprifolen Skrevet 19. april 2012 #39 Skrevet 19. april 2012 Fløtetrikset funker også hvis du av en eller annen uforklarlig grunn ikke klarer å drikke opp hele vinflasken! :gjeiper: Hell det på isterning-poser, og så kan selv en posesaus bli spiselig med et par vinterninger i! 3
AuroraB Skrevet 19. april 2012 #40 Skrevet 19. april 2012 -Når du oppdager at de å så lekre nye skoa klemmer og gnager, så blander du to ss vann, en ss sprit (jeg har bare prøvd med vodka) og 2-3 dråper flytende såpe. Fukt den delen av skoen som er for trang og ha skoen på deg til den er tørr. Det er lurt å prøve på en liten del som ikke er synlig først, i tilfelle fargen ikke tåler det. Det funker ikke på syntetiske materialer, men på skinn og tekstil har iallefall jeg god erfaring. - Ha en eske eller pose på vaskerommet til single sokker. Da kan du leite gjennom der neste gang det dukker opp en sokk uten partner. - Om kaffekanna har fått et ekkelt belegg i seg, så fyll den med varmt vann og putt oppi en bit av en oppvaskmaskintabelett. Om du ikke har det kan det funke med en bakepulver og zalo. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå