Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Skitten pique
Skrevet

Når dere damer tisser, høres det jo ut som en foss som plystrer - når menn tisser hører man bare lyden når det treffer vannet.

Men joa, har skrudd på vasken noen ganger for at folk tror jeg vasker hendene istedet - men oftest så bare pisser jeg i kanten og ikke ned i vannet. :fnise:

Dagens (beste) tips: Kom deg ut i det fine været! :jepp:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ikke. :jepp:

Man har jo som regel ikke folk i naborommet når man har sex? og har man det er vell de fleste ganske stille... Tisselyder, fjertelyder, sexlyder er ganske private lyder spørr du meg... så jeg vil helst ikke at andre skal høre noen av de overnevnte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men at kjæresten spruter utover hele kroppen din og ansiktet, er vel sikkert ok?

Man har jo som regel ikke folk i naborommet når man har sex? og har man det er vell de fleste ganske stille... Tisselyder, fjertelyder, sexlyder er ganske private lyder spørr du meg... så jeg vil helst ikke at andre skal høre noen av de overnevnte.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg mente spruten. ;)

Skrevet

Et annet tips jeg klamrer til min barn!

Kjøp en slik en:

korken-flaske-m-lokk__0133156_PE288434_S4.JPG

Fyll den med vann, ha i kjøleskapet (kanskje med en skive sitron i? Jeg har aldri gjort det men det høres fornuftig ut).

Poff! Du har en snasen vannkaraffel med iskaldt vann å ta frem når du får folk på besøk, skal ha middag eller lignende. Selv drikker jeg mer vann etter å ha begynt med det, da iskaldt vann på kjøleskapet er bedre enn iskaldt vann fra springen (tenker jeg).

Edit:

Her er foresten linken til bildet: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30213552/

Det var ikke meningen at bildet skulle bli så stort.

Enig at det er flott å alltid ha iskaldt vann (både til seg selv og besøk), men vil anbefale å ha sitronen i glasset og ikke på flasken. Med mindre du har lyst til å kjøre til IKEA stadig vekk for å kjøpe ny - sitronskiven får du nemlig "aldri" ut igjen (med mindre du venter til den har råtnet bort i vannet, så klart).

• Liker 1
Skrevet

Enig at det er flott å alltid ha iskaldt vann (både til seg selv og besøk), men vil anbefale å ha sitronen i glasset og ikke på flasken. Med mindre du har lyst til å kjøre til IKEA stadig vekk for å kjøpe ny - sitronskiven får du nemlig "aldri" ut igjen (med mindre du venter til den har råtnet bort i vannet, så klart).

:eeeh:

Poeng. Dropp sitronskivegreia. Kanske bare ha sitronsaft i vannet?

Skrevet

:eeeh:

Poeng. Dropp sitronskivegreia. Kanske bare ha sitronsaft i vannet?

Eller lage tynne isbiter med sittonbiter i.

Kan også bruke lavendel, basilikumblader osv

Selv har jeg et isterningsbrett som jeg kjøpte på Biltema som lager slike lange "staver" så det er enkelt å få det i en flaske

Skrevet

Eller lage tynne isbiter med sittonbiter i.

Kan også bruke lavendel, basilikumblader osv

Selv har jeg et isterningsbrett som jeg kjøpte på Biltema som lager slike lange "staver" så det er enkelt å få det i en flaske

Helt OT, men... drikke noe med lavendelsmak? Lavendel forbinder jeg med gjestetoaletter.

---

Lag eget tacokrydder! Bedre smak, uten unødvendig mye salt (men faktisk ikke ha noe som helst), uten sukker (ja, det er sukker i ferdigpakkene) og uten diverse konserveringsmidler. Tacoen blir litt sunnere med en gang :).

• Liker 1
Skrevet

Helt OT, men... drikke noe med lavendelsmak? Lavendel forbinder jeg med gjestetoaletter. .

Lavendel kan brukes i både mat og drikke ja

AnonymBruker
Skrevet

Lefsene har en lei tendens til å henge sammen når de er kalde, så jeg har funnet ut at jeg kan legge matpapir mellom hver lefse, de trenger ikke å være like store som lefsene, det holder at de dekker midten. Har prøvd dette trikset med kjøtt (f.eks. koteletter) som fryses også, men der fryser papiret så fast i kjøttet at det ikke har noen funksjon. Kanskje jeg skal prøve å legge en og en i zip-lock-poser som jeg har kjøpt på IKEA...

Sånne skilleark for matpakker? - De har dem også i plast. Jeg bruker dem for å hindre at oppskåret brød fyser fast i hvernadre. Alternativt, hvis det er få enheter som skal fryses, kan du fryse dem ned uten at de berører hverandre, og så når de er frosset, pakke dem sammen i en pose, el. hva du måtte ønske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første tipset ditt skal jeg ha "in mente".

Det er ikke bare bare å skru av slike lokk, skal jeg si deg :fnise: . De kan sitte dønn fast. Jeg er ikke sterk i hendene, så jeg har kjøpt en lokkåpner som kan tilpasses de fleste typer lokk. Ellers er et tips å holde lokket under hett, rennende vann en stund, så løsner det lettere.

Eller /og bruk gummihandsker..

AnonymBruker
Skrevet

Eller /og bruk gummihandsker..

Og dessuten, det finnes rimelige "verktøy" å få kjøpt for å bende lokket litt så luft slipper til i glasset.

Tryggere enn å delje løs glasset mot benken eller å leke med kniver...

Skrevet

Hva slags eddik bruker dere i vaskemaskinen for å bli kvitt lukt i treningstøy? Jeg har sånn brun eddik, kan jeg bruke det? :klo:

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg bruker sånn gjennomsiktig med litt grønt på etiketten (mener jeg å huske). Det funker fint!

AnonymBruker
Skrevet

vanlig 7& eddik ja :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7% ;)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Det står 7% på den jeg har, men den er altså brun, ikke klar. Jeg vet ikke forskjellen på disse, jeg vet bare at jeg bruker denne når jeg lager agurksalat. :fnise:

Skrevet (endret)

Takk for svar. Det står 7% på den jeg har, men den er altså brun, ikke klar. Jeg vet ikke forskjellen på disse, jeg vet bare at jeg bruker denne når jeg lager agurksalat. :fnise:

Jeg har aldri forsøkt eddik i vann før, men tror jeg hadde gått for den klare varianten. Tenk om den setter brune flekker på alle klærne? :sukk:

Endret av Solbærsaft
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En flaske med 7% eddik koster dessuten mindre enn 10 kr, så det er ikke den store utgiften.

Skrevet

Helt OT, men... drikke noe med lavendelsmak? Lavendel forbinder jeg med gjestetoaletter.

---

Lag eget tacokrydder! Bedre smak, uten unødvendig mye salt (men faktisk ikke ha noe som helst), uten sukker (ja, det er sukker i ferdigpakkene) og uten diverse konserveringsmidler. Tacoen blir litt sunnere med en gang :).

Har du tips til hvordan tacokrydderet kan lages også, kanskje?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...