Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har normalt ganske grei hud. Har lenge brukt MD formulations lotion, men den gir meg ikke nok fukt lenger. Jeg er TØRR.

Etter å ha prøvet og feilet i en månedstid for å finne en perfekt fuktighetskrem ser huden helt ille ut. Ved nesevingene er jeg vablete, tørr og flasser som bare det. Klør og er nesten vondt. Rundt munnen er jeg også veldig tørr. Panna og nesa er blank som fy og jeg er bare lei.

Har fått div. prøver fra parfymeriet for å finne en jeg liker så jeg er ikke sikker på hvilken som gjorde at huden ble vablete og sår. Tror det kan ha vært Dior hydramoist eller Guinot hydra-ett-eller-annet. Forrige gang huden eksploderte slik varte det i flere måneder. Da hadde jeg prøvd Decleor flotal-ett-eller-annet samt decleor rense vannet.

Jeg er 35 så trenger jo egentlig noe anti-age.

Kan noen anbefale en god krem som gir masse fukt samtidig som den er skånsom så min nå-så-sykt-sensitive hud kanskje tåler den?

(ikke Garnier, Nivea ol......)

Videoannonse
Annonse
Gjest Swarovski
Skrevet

Kanskje en av matis-kremene med et fuktserum under? (Men vet ikke om det gir nok fukt. Har ikke prøvd de selv ennå)

Skrevet

Følger med på denne. Jeg trenger all hjelp jeg kan få :kaffekopp:

AnonymBruker
Skrevet

Ta det fra ei som har den tørreste huden noensinne, og med eksem, kjøp HTH original lotion på kjøpesenter etc og prøv den. Det er den ENESTE kremen jeg har kommet over noen gang som hjelper, det fordi den inneholder melkesyre og karbamid. Ikke er den særlig dyr heller i forhold til mer 'eksklusive' merker - som ikke gjør en dritt for meg for å være helt ærlig.. Prøv og se, men en advarsel: Den svir veldig på tørre områder, men det er fordi den virker. En av de få kremene som faktisk går inn i huden og gir fukt.

Skrevet

Viss man har sensitiv hud bør man passe seg for produkt med karbamid i. Svir veldig ved påføring.

Jeg har hatt ganske store hudproblem, og går nå på roaccutan/isot som gjør at jeg blir VELDIG tørr. Serien til La roche posay har veldig mange gode, milde og fuktighetsgivende produkt, og har akkurat bestilt en fuktighetsmaske fra Decleor, som jeg vet veldig mange skryter av.

Dermalogica og har produkt det er verdt å ta en nermere titt på :)

Skrevet

Jeg bruker Dermalogica fuktighetskrem i T-sonen. Litt dyr, men veldig drøy i bruk. Er veldig fornøyd med den, da den gir fukt i tørre områder uten å tette porer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...