Gå til innhold

væske fra brystene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har en lei uvane. oppdaget for 2-3 år siden at det kommer væske fra mine brystvorter når jeg klemmer på dem... ikke mye men noen små dråper. noen ganger kommer også en veldig tynn sprut. har aldri vært gravid og var redd det kunne være kreft og dro til mammograf og legen der sa det var helt naturlig... væsken er i forskjellige farger, blank, (utvanna) hvit, brun og grønn. noen flere som har sånn? :/ og er det uheldig at jeg driver og klemmer på dem (jeg gjør det 1-3 ganger hver dag)?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres logisk ut at du stimulerer til mer væske hvis du driver å klemmer det ut flere ganger daglig. Sikkert ikke farlig, men litt ubehagelig/irreterende?

Ville nevnt det for fastlegen

Skrevet

Kan være hormonforstyrrelser som gjør at det kommer væske ut. Jeg vil nok tro at når du klemmer, så vil det nok stimuleres til å produsere mer. Snakk med legen din :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever dette jeg også etter at jeg tilfeldigvis fant det ut. Det er bare "et punkt" på hver brystvorte hvor jeg kan klemme ut. Hvis jeg gjøre det ofte er det bare en tynn, gjennomsiktig væske. Hvis det har gått lang tid i mellom så er den tjukk og hvit. Æsj, det høres veldig ekkelt ut, og jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det. Lurer på hva det er...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er på siden av selve brystvorten så høres det ut som talg du over her har. Siden du skriver at det er tykt.

Så lenge det ikke kommer blod fra brystvorten (uprovosert) så er det ingen fare.

Skrevet

kutt ut å klem!

Normalt at en kan få hvitt,gulaktig,seig væske.

"Væsking fra brystvortene er oftere et tegn på en godartet tilstand enn på brystkreft. Væsken kan være klar eller gul, melkeaktig, brun, gulgrønn eller tydelig blodtilblandet. Noen medikamenter kan også forårsake væsking fra brystvortene. lommelegen

Er du bekymret så kontakt legen.

Skrevet

Til meg kommer det melk og jeg er ikke gravid. Gikk til fastlegen og først fikk jeg tatt en graviditetstest. Den var negativ. Så fikk jeg beskjed om å slutte på p-pillene i to uker for å se om det sluttet, men det gjorde det ikke. Etter det ble det ultralyd av brystene for å utelukke brystkreft. Her fant de heller ikke noe. Og helt til slutt fikk jeg scanning av hodet. Dette var fordi det kan være en svulst på hjernen som ligger å trykker mot det som sender signaler som får brystene til å produsere melk. (Svært sjelden). Men alt så fint ut her også.

Konkluksjonen var at mine bryster er overfølsomme. Så bare en stram bh og berøring f.eks får brystene til å produsere. Legen min sa at dette faktisk var veldig vanlig. Men han ville utelukke alt annet først i tilfelle det var noe galt.

Så du burde dra til legen å få deg sjekket. Ikke bare hopp til konklusjonen selv. :)

AnonymBruker
Skrevet

ts her. vet at jeg burde la puppene være i fred. men jeg har sånn mani, jeg bare må pelle på ting.

Skrevet

Kjøp deg en sånn stressball istedet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...