Gå til innhold

Ateistisk kveldsbønn for barna

Anbefalte innlegg

Gjest juvelia
Skrevet

Jeg er 27 år gammel barnløs jente som lurer på om det er noen ateister som ber en personlig bønn med barna sine? Jeg mener at det er hyggelig å be selv om man kun gjør det for segselv.. er dette vanlig?

Jeg minnes det var så hyggelig å be aftenbønn med moren min da jeg var liten å ønsker å føre dette vidre men da ikke fadervåret..Men et fin liten bønn der vi kan takke for at vi er så heldige å for den fine dagen,noe positivt og kjærlig. Jeg ber ofte for megselv når jeg legger meg,men har ingen tro på at noen hører meg.. det er kun for meg personlig,nesten som meditasjon.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem mener du ateistene ber til? :klo:

• Liker 9
Gjest juvelia
Skrevet

Som jeg skrev over. Det er nesten som meditasjon å det gir indre ro å får oss til å tenke litt dypere på ting. Det er bare sunt. Kristne som ber til gud får ofte en indre ro inni seg,denne roen kan ateister også oppnå.. for alt i alt ber vi kun for oss selv å de som er runt,ingen andre hører det. . selv om de liker å tro det.

Skrevet

Jeg ville ikke akkurat kalt det noen bønn, men om man har lyst til å skape et kveldsrituale med barnet hvor man verdsetter det fine som har skjedd og de man er glad i så er det jo bare å gjøre det.

• Liker 4
Gjest Grønnblomst
Skrevet (endret)

Som jeg skrev over. Det er nesten som meditasjon å det gir indre ro å får oss til å tenke litt dypere på ting. Det er bare sunt. Kristne som ber til gud får ofte en indre ro inni seg,denne roen kan ateister også oppnå.. for alt i alt ber vi kun for oss selv å de som er runt,ingen andre hører det. . selv om de liker å tro det.

Det er det jo ingen beviser for. :)

For deg er det kanskje ingenting der, mens for andre er det noe der. Å tro at det er en Gud eller at det ikke er en Gud er opp til hver enkelt, men ingen kan si at sånn er det.

Skrivefeil

Endret av Grønnblomst
  • Liker 5
Gjest juvelia
Skrevet

Man kan kalle det hva man vill,det er ikke viktig.. men i prinsipp så går det ut på det samme.

Lurte bare på om det var noen her inne som gjør dette å om hvilken bønn de bruker.

Skrevet

Jeg er 27 år gammel barnløs jente som lurer på om det er noen ateister som ber en personlig bønn med barna sine? Jeg mener at det er hyggelig å be selv om man kun gjør det for segselv.. er dette vanlig?

Jeg minnes det var så hyggelig å be aftenbønn med moren min da jeg var liten å ønsker å føre dette vidre men da ikke fadervåret..Men et fin liten bønn der vi kan takke for at vi er så heldige å for den fine dagen,noe positivt og kjærlig. Jeg ber ofte for megselv når jeg legger meg,men har ingen tro på at noen hører meg.. det er kun for meg personlig,nesten som meditasjon.

hvem vil du takke??

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke akkurat kalt det noen bønn, men om man har lyst til å skape et kveldsrituale med barnet hvor man verdsetter det fine som har skjedd og de man er glad i så er det jo bare å gjøre det.

Husker mamma hadde en gøy en for hun minste, der hun tok tak i føttene hennes og beveget dem. Da sa hun følgende

"Gå i skogen, gå i skogen"

"Hogge ved, hogge ved, hogge ved, hogge ved"

"Fryse så på fotan, Fryse så på fotan, og springe hjem til (også navnet til den hun sprang hjem til"

Hun pleide også å synge en sang som het nå lukker seg mitt øye, men slutta med det, da hun minste begynte å synge nå lukker seg min tiss.

Det ble slutt på nattasanger da. Hehe. :gjeiper:

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg held rundt barnet mitt (no er han tretten, så det går vel over snart...) og syng: Eg er så glad i deg, no og for alltid. Så lenge eg lever er du barnet mitt. (Og han syng med, og syng "mamma'n min" til slutt.) Det er vår "bønn", sjølv om det er litt snodig å kalle det det, syns eg. Men vi fortel kvarandre at vi er glade i og glade for kvarandre. Det er jo fint.

• Liker 4
Gjest juvelia
Skrevet

hvem vil du takke??

Ikke ordrett takke,men å sette pris på det vi har.

Gjest juvelia
Skrevet

Eg held rundt barnet mitt (no er han tretten, så det går vel over snart...) og syng: Eg er så glad i deg, no og for alltid. Så lenge eg lever er du barnet mitt. (Og han syng med, og syng "mamma'n min" til slutt.) Det er vår "bønn", sjølv om det er litt snodig å kalle det det, syns eg. Men vi fortel kvarandre at vi er glade i og glade for kvarandre. Det er jo fint.

Kjempefint. Synes det er så flott å ha en sånn fast ting man gjør,det skaper trygghet.

Gjest Badabing
Skrevet

Ikke ordrett takke,men å sette pris på det vi har.

Jeg har ikke barn selv, men jeg synes det høres ut som en fin ting å gjøre. Å ha en refleksjonsstund hvor man snakker litt om hva man har, hvor heldige man er og hvor det generelt skal være fokus på bare positive ting. Slik er det jo for oss voksne også. Når vi legger oss for kvelden snakker vi jo gjerne om at vi har hatt en bra dag og at vi er glade i hverandre. Og da sover man estra godt fordi man føler seg trygg og elsket. :)

AnonymBruker
Skrevet

kan du ikke bare si at det er viktig og huske på alt det fine man har i livet og vise takknemmelighet? det burde vel holde? :)

Glad for tak over hodet, mat på bordet, god helse, mulighet for skolegang og ja idet heletatt at de er født i et land som gir muligheten til og bli akkuratt det man vil bli i livet.

• Liker 1
Gjest juvelia
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men jeg synes det høres ut som en fin ting å gjøre. Å ha en refleksjonsstund hvor man snakker litt om hva man har, hvor heldige man er og hvor det generelt skal være fokus på bare positive ting. Slik er det jo for oss voksne også. Når vi legger oss for kvelden snakker vi jo gjerne om at vi har hatt en bra dag og at vi er glade i hverandre. Og da sover man estra godt fordi man føler seg trygg og elsket. :)

Sant,jeg kommer garantert til å ha en slik rituale når jeg får barn .. mulig jeg lager min personlige bønn eller sang. Så kan de andre mødrene riste på hode så mye de vil,jeg ser bare positivt på det. :sovne:

Gjest Lykkeliky
Skrevet (endret)

Her i huset har vi brukt "Jeg er en loffer" :fnise:

Jeg er en loffer er veldig koselig da, men det er jo ikke en bønn, mer som et kveldsrituale her i huset.

Jeg er en loffer med staven i hånd

Vandrer omkring i vårt vidstrakte land

Dager og netter jeg loffer avsted

Når jeg blir sliten jeg legger meg ned

Sengen min er av halm og strå

Teppet jeg har er himmelen blå

Skulle gjerne sunget den for dere, den er så fin!

Endret av Lykkeliky
  • Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

Ateistisk bønn er bare absurd etter min mening.

• Liker 7
Gjest notetur nomen
Skrevet

Hva i all verdens land å riker ber du om og for, når det kun er opp til deg selv og din egeninnsats hvordan du har det, hva du oppnår og hvordan du lever?

For meg høres du unektelig ut som å være mer påvirket av religiøs tro enn du skjønner selv. For måten du snakker på er religiøs, og ikke ateistisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ateistisk bønn er bare absurd etter min mening.

Ateisme er absurd. Jeg skal være enig med deg i det.

• Liker 3
Skrevet

Ateisme er absurd. Jeg skal være enig med deg i det.

Det er kanskje litt hardcore, men mange finner glede i agnostisisme.

Er det noe som er virkelig absurd, er det mainstream teisme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...