AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Hei Jeg er snart utdannet lærer, og er i den forbindelse på leting etter jobb. Jeg har søkt på fellesutlysningen til kommunen, men har fått høre av andre medstudenter at det er mange hundre søkere. Dette har gjort at jeg har begynt å vurdere andre muligheter hvis jeg ikke får tilbud om jobb. Det jeg da lurer på er om noen kan svare på hvilke andre muligheter jeg har når det gjelder jobb? Hvor kan jeg bruke kompetansen min ellers? Jeg har tenkt på barnehage, men tror ikke det er noe for meg. Er det noen som har gode råd?
Kirby Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Kan ikke riktig svare på spm. ditt, men jeg har blitt fortalt av en meget erfaren rektor i Osloskolen at det handler mye om erfaring - om du ikke har undervisningserfaring bør du bygge opp denne om du i det hele tatt vil jobbe i skolen nå og/eller senere.
must Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Støtter tipsene over, i tillegg kan det kanskje være en ide å sende søknader til flere kommuner? En trøst kan være at mange av de som søker lærerjobb har søkt mange steder, så mange vil forsvinne underveis rett og slett fordi de får tilbud andre steder. Å få jobb som lærer er etter min erfaring ganske greit, jeg har jobbet ved siden av samlingsbasert lærerutdanning i flere år, selv om jeg ikke har vært ferdig utdannet har det alltid dukket opp noe. Jeg er fortsatt ikke helt ferdi med utdannelsen, men nå har jeg til og med 100% fast stilling og i fjor hadde jeg to jobbtilbud og ble kalt inn på minst 5 intervjuer etter at jeg hadde takket ja til jobben jeg har nå, så det løser seg nok for deg også
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Hei, og tusen takk for svar. Ja, kanskje jeg skal prøve å søke i flere kommuner, det kan jo hende jeg får napp i en annen kommune
Gjest HuskyPusky Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Søk i flere kommuner! Her jeg bor så kaster de nærmest fulltidsstillinger etter deg om du har godkjent utdanning. Noen faste stillinger er også ute å går, men det er også mye årsvikariater (men det er jo en fin måte å komme seg inn i gamet på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå