Gå til innhold

Hvor mye kalorier har jeg fått i meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noe peiling på hvor mye kcal jeg har fått i meg i dag? Jeg har spist en talerken pomfrit, to brødskiver med peanøttsmør, et glass sprite og glasset er litt mindre enn en brusboks også har jeg spist et eple og en gullrot. Vet det er lite men får ikke i meg mere mat for ble så mett av pomfriten.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Det er helt umulig å si. Hva er en tallerken? Det er masse forskjellige størrelser. Hvor høyt opp lå chipsen?

Hvor tykke er brødskivene og hvor tykt lag var det med peanøttsmør?

Eneste måten å regne det ut på er om du vet hvor mange gram av hver ting du har spist.

AnonymBruker
Skrevet

Brødskivene var vel sånn normalt tykke, ikke veldig tynne og ikke veldig tykke. Spiste en hel pose med pommesfrites og hadde et normalt lag med peanøttsmør på brødskivene. Kanskje det som man vanligvis ser på reklamer.

Jeg vet det er vanskelig å si , men håpet noen kunne gi sånn ca. Eller om noen kan si om de tror jeg har fått i meg lite, mye eller passse med kalorier.

Skrevet

Legg inn ca mengde på diett.no så ser du det selv.

Gjest *Maja*
Skrevet

Om det er ca. 450 gram hele posen veier så er det ca. 200 kalorier per 100 gram. Altså ca. 900 kalorier i hele pommes posen.

La oss si det er ca. 100 kalorier per brødskive, så det er 200 kalorier.

Og så er det ca. 190 kalorier i 2 spiseskjeer peanøttsmør.

1 glass brus er ca. 60 kalorier

1 eple ca. 50 kalorier

Ca. 1400 kalorier totalt.

Er ikke så mye næring her da. Er dette en vanlig dag?

AnonymBruker
Skrevet

3800000000 kcal, du kommer til å bli feit! Uff, jeg er så lei av disse spiseforstyrrede trådene her inne, ta dere sammen jenter. Fint regnestykke maja, men du tar ikke i betraktning hvordan hun har laget pomesfrites. Er den stekt i ovn, fritert i olje osv, det har mye å si for kaloriinnholdet.

AnonymBruker
Skrevet

3800000000 kcal, du kommer til å bli feit! Uff, jeg er så lei av disse spiseforstyrrede trådene her inne, ta dere sammen jenter. Fint regnestykke maja, men du tar ikke i betraktning hvordan hun har laget pomesfrites. Er den stekt i ovn, fritert i olje osv, det har mye å si for kaloriinnholdet.

Gjest *Maja*
Skrevet

Joda, men dette var ca. tall for pommes frites i pose stekt i ovnen.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...