Gå til innhold

sportsvogn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

gutten vår er nå 1,5 år og vi vil ha en skikkelig sportsvogn. Synes ikke simo vognen som vi har egner seg så godt som sportsvogn.

hva anbefaler dere? har lest litt om quinny freestyle, noen erfaringer??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med Quinny Freestyle selv. Men har hørt fra veldig mange at den ikke er noe særlig. Tung å manøvrere og velter lett.

Hvis dere vil ha trehjuling ville jeg heller valgt Tfk Joggster eller Mountain Buggy. Det er nok vogner dere får mer for pengene for.

Selv har jeg Emmaljunga Scooter som jeg har vært veldig fornøyd med. Den har 4 hjul, enten faste eller svingbare forhjul.

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar. har sjekket ut litt og ingen av disse er vendbare. Er ikke dette nesten et "must"? Tenker på vind og sol

ts

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en vogn hvor jeg ikke kan ha barnet mot meg. Byttet vår MB nettopp grunnet dette. Har i dag en Brio Go som jeg er fornøyd med. Men du kan jo også sjekke ut Bugaboo Camelon, fås jo til en forholdsvis grei pris brukt. Eller en Bugaboo Bee?

Stokke Xplory har jeg også hørt mye godt om når ungene blir større, men mulig du skal utenom asfalt, og da er vel den neppe å anbefale...

Skrevet

Her er forresten en artikkel som sier noe om hvorfor man bør ha barnet mot en.

Det finnes sikkert flere som sier det motsatte, men personlig finner jeg disse argumentene rett for meg at jeg valgte å bytte til en vogn hvor hun er mot meg. Og når jeg før jul var ute og gikk, i hagl og skikkelig drittvær, så en jentunge som satt og skrek i vognen sin uten at moren la merke til det, vel, da ble jeg bare enda sikrere på mitt valg.

Skrevet

Det handlar ju om hur man är som förälder, om man har antennena ute så märker man om ens barn gråter/ inte har det bra oavsett vilken väg ens barn är vänt. Dock så håller jag med i att en vagn där man kan välja vilket håll ens barn är vänt är bättre. Som nämn pga vind och sol, förutom det är vi 100% nöjda med vår MD :-) Hittar du en med likadana tre hjul som man kan vända sätet på så har du hittat den PERFEKTA vagnen (enligt mig)

• Liker 1
Skrevet

Det handlar ju om hur man är som förälder, om man har antennena ute så märker man om ens barn gråter/ inte har det bra oavsett vilken väg ens barn är vänt. Dock så håller jag med i att en vagn där man kan välja vilket håll ens barn är vänt är bättre. Som nämn pga vind och sol, förutom det är vi 100% nöjda med vår MD :-) Hittar du en med likadana tre hjul som man kan vända sätet på så har du hittat den PERFEKTA vagnen (enligt mig)

Det du egentlig da sier (?), er at siden jeg, og andre som velger å ha barnet mot en, ikke har antennene ute, noe jeg faktisk er ganske uenig i ;)

Men det er, slik jeg ser det, "umulig" å ha full oversikt over et barn som er vendt fra deg så lenge du ikke bruker speil eller lignende. Selvsagt ikke om man har kalesjen nede, men selv har jeg nesten alltid kalesjen på (?), da det enten er sol eller regn ute.

Skrevet

Mange har jo titteluke i kalesjen. Ser barnet godt da.

Skrevet

Min gutt er 18 mnd og jeg måtte snu vogna så han satt fra meg. Hvis ikke nekter han å sitte i den. Han vil se mer ut.

Skrevet

Jeg har en billig joggevogn kjøpt i Sverige som er lett å trille og fin på tur. Eneste minuset er at den er litt lang, så den er ingen hit på bussen.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har denne. Har hatt duo før. Det som er supert med 2012-modellen er at den er kjempelett! Prøvde 2011 også og den var TUNG! Jeg ville helst ha 4-hjuling da siden de virker litt stødigere :)

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Rainbow81, mod.

Skrevet

Personangrep i en sportsvogntråd.. Wow...

Skrevet

Mange har jo titteluke i kalesjen. Ser barnet godt da.

Jeg hadde titteluke i MB'en, men følte likevel at jeg ikke fikk full oversikt. Så hos oss fungerer det best at hun sitter mot oss, og vi har ingen problem med å la henne sitte den veien. Hun er nå 16 måneder.

Skrevet

Har forståelse for det.O, hara. Lillesøster foretrekker jeg å ha mot meg en god stund til. Men syns det går greit med titteluke når jeg må bruke trille. Syns jeg ser veldig bra, er mest at hun helst vil se meg. Storebror derimot er det lenge siden jeg snudde, han ble lei og ville se verden (satt bare og vred seg bakover).

Skrevet

Det du egentlig da sier (?), er at siden jeg, og andre som velger å ha barnet mot en, ikke har antennene ute, noe jeg faktisk er ganske uenig i ;)

Men det er, slik jeg ser det, "umulig" å ha full oversikt over et barn som er vendt fra deg så lenge du ikke bruker speil eller lignende. Selvsagt ikke om man har kalesjen nede, men selv har jeg nesten alltid kalesjen på (?), da det enten er sol eller regn ute.

Jag upprepar igen: Du är långt ifrån allmänbildad. Ta dina fantasi tolkningar på någon annan! Sådana som dig får mig att frågasätta ganska mycket. Du har INGEN rätt i att vrida det jag säger på det viset. Du tar tydligen åt dig för ingenting, kanske en av oss inte haft en så lyckad dag? ;)

Skrevet

Personangrep i en sportsvogntråd.. Wow...

:fnise: Det kan fort bli heftig på KG vet du :popcorn:

Skrevet

Jag upprepar igen: Du är långt ifrån allmänbildad. Ta dina fantasi tolkningar på någon annan! Sådana som dig får mig att frågasätta ganska mycket. Du har INGEN rätt i att vrida det jag säger på det viset. Du tar tydligen åt dig för ingenting, kanske en av oss inte haft en så lyckad dag? ;)

Jeg har tydeligvis misforstått hva du mener, siden du har et behov for å gå direkte på personangrep :)

Jeg stilte bare spørsmål til det jeg oppfattet fra deg som kritikk til foreldre som velger å ha ungene mot seg. Slik jeg forstod deg så har ikke disse foreldrene som ser seg "nødt til" å ha ungene mot seg antennene ute? For om man hadde hatt det så hadde man merket at ungene har det bra/ikke bra uansett hvilken vei de sitter?

Denne studien fra Skottland viser til at unger som sitter vendt mot foreldrene blant annet har et bedre språkforråd og er tryggere, spesielt når de blir større er det viktig at de sitter mot en. Men ja, jeg har forståelse for at ikke alle ungene sitter like godt vendt mot kjøreretningen.

Skrevet

Jag har ALDRIG kommit med kritik till någon av partena men det att du så översätter det jag skriver så grovt fel är väldigt provocerande! Du får mig att framstå som någon helt annan och att du tar dig den rätten tycker jag inte om. Men som jag skrev så kanske det har med din allmänna kunskap (tex språk).

I mitt inlägg så lade jag bara fram ett argument som menade att om man inte märker att ens barn gråter/ har det illa så handlar det om att man som förälder inte är uppmärksam nog. Detta är något som uppmärksamma föräldrar märker, OAVSETT vilken väg barnet är vänt. Å andra sidan, som skrevet tidigare så rekomenderar jag att hon köper en som är lik MD men som går att vända. Då har hon en perfekt vagn (men tvekar på att det finns någon sådan vagn).

Skrevet

[...]Og når jeg før jul var ute og gikk, i hagl og skikkelig drittvær, så en jentunge som satt og skrek i vognen sin uten at moren la merke til det, vel, da ble jeg bare enda sikrere på mitt valg.

Det är denna händelsen som du skrivit om tidigare som jag refererar till. Denna situation handlar om mamman/barnvakten till barnet och inte vagnen i sig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...