Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 og har vært plaget av kviser siden jeg var 13. har mindre nå da, men har hele tiden kviser på høyre kinn og litt på haka og ved munnviken. Jeg er nøye med rens av huden, bruker acnopur ansiktrens, tonic og fuktighetskrem fra biotherm hver morgen og kveld og peeling 2 dager i uka. Tar oxo ansiktsmaske ofte. Likevel forsvinner ikke de ekle kvisene. Har prøvd acnoprone fra dermalogica, men da ble det bare verre. Jeg drikker mye cola light og spiser endel godteri men det skal ikke ha noen innvirkning på huden sier ekspertene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brus og potetgull er de verste kvise tiltrekkerne jeg vet om. Ekspertene sier så mye rart også finnes det så mange av dem. Jeg vet at når jeg spiser mye potetgull, sjokolade eller drikker brus - da får jeg kviser. Det er oftest best å bare vaske huden med såpe og vann. Prøv såpe og vann i èn uke. :)

Skrevet

Såpe og vann?? :o Hvilken såpe??

Om du virkelig er plaget så kan legen din skrive ut noe på resept til deg som du kan bruke. Dalacin for eksempel. I tillegg, finn ut hvilke hudpleieprodukter som passer til deg.

Skrevet
Det er oftest best å bare vaske huden med såpe og vann. Prøv såpe og vann i èn uke.

Nei nei nei! Det må du ikke gjøre. Jeg ville gjort som Solen sier, gå til legen og spør om han/hun kan hjelpe deg.

Skrevet

Såpe tørrer ut overhuden, og det fører til at underhuden prøver å kompansere ved å produsere mer fett=mere kviser.

Prøv heller et helt mildt renseprodukt for sensitiv hud eller noe...spør evnt. hudpleier.

Det har jeg gjort, blir ikke helt bra-men vet hva jeg ikke skal gjøre ivertfall...

Skrevet

Bruker du p-piller? Hvis du gjør det, og ikke bruker Diane, så anbefaler jeg at du går til legen og får byttet til Diane, for den vil garantert hjelpe deg å bli kvitt kvise-problemene dine :D

Ellers så er det selvfølgelig viktig med rens av huden, og tilførsel av fuktighet, morgen og kveld, tilpasset din hudtype.

Dersom du opplevde forverring av kviser mens du brukte acnoprone fra dermalogica, kan det rett og slett være at huden trenger litt tid på å stabilisere seg etter det produktet, for dermalogica sine produkter er kjempefine!

En annen ting; hvilken peeling bruker du? Dersom du bruker en med "korn" i, kan det forverre problemet ditt, ved at du får småsår i huden, og bakterier fra "punkterte" kviser sprer seg! Bruk heller en peeling-type uten "korn" (f.eks. fra Declèor, den er kjempefin!)

Uansett, en fattig trøst er jo at vi som har en fetere hudtype enn "normalen" får senere rynker..... :D

Skrevet
Såpe tørrer ut overhuden, og det fører til at underhuden prøver å kompansere ved å produsere mer fett=mere kviser.

Jeg har vært hos legen og fikk faktisk beskjed om å bruke en mild såpe pH 5.5. Det finnes jo flere såper. Er ikke noe særlig plaget nå mer.

Men det er jo forskjellig fra person til person. Jeg sitter jo ikke her og prøver å sabotere folk heller. :roll:

Skrevet

Dra til legen å få resept på tetracyclin!

Skrevet
Dra til legen å få resept på tetracyclin!

Også lurer man på hvorfor man får antibiotikaresistens....

Pass på å drikke nok vann slik at huden får nok fuktighet. Har du tørr hud eller hudpartier trenger huden fuktighet. Om du drikker lite vann vil huden automatisk kompensere ved økt talgproduksjon = kviser.

Finn ut hva som er rette pleieprodukter til din hud (hos en hudpleier). Dette er dyre produkter, men viser seg i lengden å være de beste. (For meg var de det i alle fall.)

Skrevet

En annen ting å huske på; bytt sengetøy regelmessig (annenhver uke)! Møkkete sengetøy bidrar til flere kviser.

Skrevet
En annen ting å huske på; bytt sengetøy regelmessig (annenhver uke)! Møkkete sengetøy bidrar til flere kviser.[/

Sengetøyet blir vel ikke møkkete på to uker ?

Men at du kan få kviser av møkkete sengetøy det har jeg aldri hørt før .

Jeg trudde du fikk kviser av uren hud å ellers andre bakterier som fins.

Skrevet

Sengetøyet blir vel ikke møkkete på to uker ?

Men at du kan få kviser av møkkete sengetøy det har jeg aldri hørt før .

Jeg trudde du fikk kviser av uren hud å ellers andre bakterier som fins.

Jeg tror ikke du skal ta ordet "møkkete" bokstavelig talt. Om du legger deg om kvelden og ikke vasker sminken bort f.eks så suger puten inn dette og så ligger du der i mange uker. Det er akkurat som at du ikke vasker hendene dine og stapper dem i trynet. Dessuten får du flere kviser av å ligge med hodet mot puta da huden ikke får puste.

Gjest Amasonen
Skrevet

Kanskje du "overbehandler" huden din litt? Alder spiller jo også en del inn, unge mennesker har som regel lettere for å få uren hud enn eldre..bruker du noe slags produkt i tilegg til renseproduktene, peeling etc? Clinique og Biotherm har produkter du bruker kun på områdene med kviser som tørker dem ut veldig fort og hindrer nye utbrudd.Hvis ingenting hjelper har clinique en fantastisk god dekkrem som skjuler kvisene samtidig som den behandler dem.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal ta ordet "møkkete" bokstavelig talt. Om du legger deg om kvelden og ikke vasker sminken bort f.eks så suger puten inn dette og så ligger du der i mange uker. Det er akkurat som at du ikke vasker hendene dine og stapper dem i trynet. Dessuten får du flere kviser av å ligge med hodet mot puta da huden ikke får puste.

Takk for at noen greide å uttrykke bedre det jeg egentlig forsøkte å si 8)

Skrevet

Vi hadde besøk av en hudpleier på skolen i går, og vi snakket masse om hudpleie og kviser. Hun fortalte masse interessant, blant annet at for mye vasking og rensing og behandling av huden kan gi mer kviser. Man bør f.eks ikke bruke peeling mer enn en gang i uka og man må bruke en med jevne og runde korn slik at huden ikke får rifter.

Du skal ikke bruke såpe i ansiktet, helst ikke noe sted faktisk, for såpe forstyrrer den naturlige fettbalansen og som sagt over så produserer dermed kroppen mer fett for å prøve å opprettholde balansen.

(Bruk helst renseMELK, ikke renseskum/gele med såpe i...)

Drikke vann, trene, være ute i frisk luft, spise sunt, rense huden morgen og kveld med riktig produkt (veldig individuelt, du bør prøve flere typer) holde hendene borte fra ansiktet, ikke klemme "ikke-modne" kviser og når du klemmer modne bruk bomull eller kleenex,(Man skal faktisk klemme de modne kvisene, dersom du lar de gå tilbake av seg selv ligger viruset der og det kan lett oppstå kviser på samme sted senere.) alt dette kan bidra til en bedre hud.

Man får ofte mer kviser når man er i ubalanse enten psykisk eller fysisk. Noen mener kviser har sammenheng med kroppens indre organer, dvs at når man har kviser på haka har man ubalanse i underlivet (f.eks mensen, urinveisinfeksjon, sopp etc) Har man kviser rundt nesa har man ubalanse i fordøyelsesorganer, nyrer, mage, lunger, bryster, rygg og har man kviser i panna har man en ubalanse i f.eks nakke, skuldre, hode etc.

Kviser kommer ofte i forbindelse med en forkjølelse, stress etc.

Det som er viktig å huske på er at kviser ofte er arvelig!

Noen har rett og slett arvet anlegg for mye kviser.

Da er det ikke du som gjør noe galt, det er rett og slett kroppen din som er sånn!

Etterhvert vil talgproduksjonen avta og du VIL få mindre kviser!

Jeg har en fet underhud og en tørr overhud, jeg har alltid noen "underjordiske" kviser og noen vanlige kviser. Min erfaring er at jo mer du tenker på kvisene og jo mer du lar de plage deg, jo flere får du!

Sminke har også en del å si.. Du bør la huden puste innimellom...!

Enkelte P-piller gir også mye kviser. En type jeg har fått råd om, som inneholder minst mulig hormoner er Synfase. Den gir visstnok mindre kviser.

Matvarer kan gi deg kviser, men det er ingen fasit på hvilke! Det må du finne ut selv, tenk over hva du har spist når du får utbrudd og prøv å reduser eller kutt ut de gjeldende matvarene.

Datamaskiner gir også kviser, strålene kan skade huden og gi kviser dersom du sitter mye foran den.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har prøvd acnoprone fra dermalogica, men da ble det bare verre

Disse produktene er antakeligvis altfor sterke for deg. Har prøvd, med samme resultat som deg. Jeg bruker nå dermalogicas produkter for normal til tørr hud og det fungerer veldig bra. Mulig at heller ikke acnopur passer din hud, med mindre huden din er "klassisk" fet hudtype.

Brus og potetgull er de verste kvise tiltrekkerne jeg vet om.

Det merkes jo på huden om man har hatt en skikkelig utskeielse, men i mitt tilfelle er dette en annen type kviser. De er vanligvis mindre og ikke så smertefulle.

Det er oftest best å bare vaske huden med såpe og vann. Prøv såpe og vann i èn uke.

:o

Forresten så vil jeg anbefale gentle exfoliating cream fra dermalogica som er en maske som fungerer som en peeling, uten at du trenger å skrubbe og gni. Huden blir glatt, myk og ren

Også en fuktighetsmaske fra dermalogica som er helt uunnværlig hvis du har tørr hud med kvisetendenser. Det er en gelemaske uten olje, som er deilig kjølende og fuktende. Skin Hydrating Mask heter den og er så mild at den kan brukes som øyemaske i tillegg. Love it! :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...