Gå til innhold

Årsavgiften på bil øker igjen.....

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

uff ja jeg blei deppa.

dem må slutte å kvele oss med avgifter altså.

for å oppnå egenandelskortet og få frikort på legetjenester så må du nå ut med 1550,-kroner.

Legene tar 35 kroner for en telefonkonsultasjon.

En legetime i psykriatrien koster nå 245,.kroner for 40 minutt.

Å gå til vanlig lege er lagt på også.

Nå er det veiavgiften som økes.

Har Norge gått så konk at det må slike drastiske tiltak til eller?

Jeg lurer på åssen jeg skal få råd til å bli syk og om jeg må klyppe skiltene på bilen.

Dette er for galt,herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av økningen er pga. personskadeavgift til staten. Den kommer ikke på forsikringen i år som tidligere år. Men sjekk din bilfors. alikevel. Kanskje fors.selskapet har glemt å ta den bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kan vel gå ut ifa at forsikringen synker tilsvarende siden denne avgiften er bare flyttet?

Noen som har fått brev om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Ja, denne gangen flytter de bare en nødvendig avgift. Ingenting å hyle for. Bare en fordel, for en gangs skyld.

Men bare vent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personskadeavgiften har, ganske riktig, til nå vært innkrevd og viderebetalt av forsikringsselskapene. (Som en egen post på premiefakturaen). Det er derfor garantert at forsikringspremien synker med 330 kroner.

Personskadeavgiften er dessuten en av de få fornuftige avgiftene vi som har bil betaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt forsikringsselskap har satt opp premien som følge av at denne avgiften forsvinner, så jo - jeg har grunn til å hyle ut om dette :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg blir kvalm av dette landet.

Ei jeg kjenner har så dårlig råd at hun må gå til sosialkontoret..

Der får hun usle 1500,- i mnd og naboen hennes som er av UTENLANDSK OPPRINNELSE får 10 ganger mer i mnd!!!!!!!

Hva er det med dette landet?

Hm..sporet litt av her nå, men tilbake til tema; hvis de absolutt skal øke avgiftene på bil, så får de bruke pengene til det de er ment for!!!

VEIENE HER I LANDET ER ELENDIGE!!!

Men neida, her lar vi veiene bli verre og verre, men setter heller ned fartsgrensen.

Det er da mye bedre kan dere skjønne.

:kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også ble deppa da jeg hørte det på nyhetene. Jeg har allerede gått og gruet meg for hvordan jeg skal greie å få betalt alle regningene som ramler inn fremmover - og så legger de så masse på en allerede dyr avgift. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen:

Personskadeavgiften, som tidligere har blitt innkrevd gjennom forsikringsselskapene, flyttes nå og kreves istedet inn sammen med veiavgiften.

Dette er altså ikke noen avgiftsøkning i vanlig forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg
Vårt forsikringsselskap har satt opp premien som følge av at denne avgiften forsvinner' date=' så jo - jeg har grunn til å hyle ut om dette :evil:[/quote']

Da bør du bytte selskap, for det er uholdbart at de holder på sånn. Det kaller jeg arroganse fra deres side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av dette landet.

Ei jeg kjenner har så dårlig råd at hun må gå til sosialkontoret..

Der får hun usle 1500,- i mnd og naboen hennes som er av UTENLANDSK OPPRINNELSE får 10 ganger mer i mnd!!!!!!!

Hva er det med dette landet?

Hm..sporet litt av her nå, men tilbake til tema; hvis de absolutt skal øke avgiftene på bil, så får de bruke pengene til det de er ment for!!!

VEIENE HER I LANDET ER ELENDIGE!!!

Men neida, her lar vi veiene bli verre og verre, men setter heller ned fartsgrensen.

Det er da mye bedre kan dere skjønne.

:kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

Kan ikke huske å ha fått en eneste krone jeg... :P

Denne avgiften går faktisk i sin helhet til noe nyttig! (Dekker bl.a. ødeleggelser som forårsakes av tullinger som kjører på sommerdekk i januar og som ikke er betailingsdyktige og/el. villige...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer nå, er jo at vanlige arbeidsfolk går til sjefen sin og ber om mer i lønn for å demme opp for avgiftsøkningene generellt. Igjen så blir norsk arbeidskraft bare dyrere og dyrere, og "outsourcing" blir selvsagt aktuellt for berdiftene.

Hvorfor kan de heller ikke fryse avgitene og heller sette ned lønningene til folk? Altså stikk motsatt! Det ville jo hindre de negative trendene vi har i dag!

Du store all verden for noen dumme politikere vi har!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Postmann!

Vet du hva personskadeavgiften går (uavkortet) til? Det er faktisk en av de avgiftene jeg betaler med glede! Ikke har den økt nevneverdig de siste årene heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Av alle avgiftene vi betaler er det spesielt èn som utmerker seg ekstra godt. Vi snakker selvfølgelig om veiavgiften - en avgift vi må betale for å holde standarden oppe på norske veier. Greit nok. Men det holder ikke at vi betaler for å holde veiene i veldig god stand - vi må også betale for å bruke veiene etterpå. Logisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Av alle avgiftene vi betaler er det spesielt èn som utmerker seg ekstra godt. Vi snakker selvfølgelig om veiavgiften - en avgift vi må betale for å holde standarden oppe på norske veier. Greit nok. Men det holder ikke at vi betaler for å holde veiene i veldig god stand - vi må også betale for å bruke veiene etterpå. Logisk?

Men hva når veiene ikke vedlikeholdes?

Har altfor mange eksempler på veier(eller bør de få lov til å kalles det?Krøtterstier er vel et mer passende ord.) som ikke holder mål.

Hadde pengene gått til det de er ment for kunne årsavgiften(for min del) vært mye høyere enn det den er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Gjest:

Nå er vel det en helt annen diskusjon. Ikke det at jeg ikke er enig med deg, for all del.

Beklager... var ikke meningen å spore helt av da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager... var ikke meningen å spore helt av da :roll:

Jeg synes ikke du har noe å beklage i det hele tatt! :)

Bare kom igjen du!

Kvinneguiden er kjent for at det blir klager, bare man avviker noen millimeter fra temaet!

PS. Dr*t i disse "kjerringene" som tror de er verdensmestere i diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Dr*t i disse "kjerringene" som tror de er verdensmestere i diskusjon!

Ja, gjør det! (Og finn deg et annet sted å diskutere hvis du er så misfornøyd. Du vet vel hva KG står for???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...