Gå til innhold

Hva har dere i treningsbaggen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg meldte meg inn på treningssenter idag, jeg har aldri vært innenfor dørene på et treningssenter før.. :sjenert: Det er flaut å innrømme det. Uansett, skal ha veiledningstime på mandag og begynner da og jeg kommer selvfølgelig til å fortelle at jeg aldri ALDRI har trent skikkelig før, men jeg vil ikke føle meg helt håpløs. Så jeg lurer på, hva har dere med dere på trening? Et håndkle, to? Er det vanlig å dusje i garderoben etterpå, eller er går folk hjem og gjør det?

Også en ting til; jeg har absolutt ingenting å ha på meg. Jeg eier ikke trenigsbag engang, mitt alternativ er plastpose.. :sukk: Jeg har én sports-bh. Hva har man på seg? Er det noen som har linker til sider med billig men bra trenigstøy osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får billig treningstøy på HM. Greit å starte med.

Nå pleier jeg å dusje når jeg kommer hjem så jeg har med meg treningstøy (treningsbh, bukse og topp samt sko). I tillegg så har jeg adgangskort, hengelås (bruker kodelås for å slippe nøkkel), vannflaske og håndkle.

Når jeg dusjer på senteret har jeg et større håndkle, såpe, shampo, krem til kropp og ansikt samt deo. I tillegg så har jeg rent undertøy og sokker.

Jeg bruker sekk når jeg trener. Hater å drasse på en bag som er tung over skulderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer på senteret om jeg trener morgen eller lunsjpause, hjemme om jeg skal rett hjem etter trening.

Har på meg (med meg om jeg har gjort noe annet før trening)

- Treningtights, trenings t-skjorte, trenings BH, ankelsokker og lette joggesko (med demping om jeg skal på tredemølle, uten om jeg kun skap på apparater).

Har med meg

- Stort handkle til å dusje med

- Tynt handkle til matte-trening

- Hengelås

- musikk

- pulsklokke

- tolaettmappe med det jeg behøver i forbindelse med en dusj. (senteret har hårføner)

- Tynn fleezejakke.

Ingen tenker over om du kommer med ting i plastpose, jeg registrerer ikke hva andre bærer treningsklærne i. Jeg har selv en treningsbag som står fast i bilen, da er jeg alltid klar til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med meg

- treningstøy (sports-bh, t-skjorte, tights, løpesokker)

- joggesko

- vannflaske

- et lite håndkle (som jeg enten bruker til å tørke svette med/legge på matter når jeg går på timer, eller legger på apparatene når jeg trener styrke)

- ipod

- pulsklokke (ikke en nødvendighet altså)

- hengelås, dersom senteret ikke har låser med nøkler. De fleste sentre selger også hengelåser.

Om folk dusjer eller ikke varierer veldig. På mitt senter dusjer de fleste hjemme. Om man dusjer trenger man jo så klart ekstra håndkle og ellers det man bruker når man dusjer.

Plastpose har ingenting å si om du bruker. Noen bruker det, andre bruker sekk, stor veske osv.

Sports-bh er et must for meg. Nesten det viktigste i tillegg til gode sko. Folk har på seg det meste egentlig. På en spinningtime jeg hadde her en dag var det til og med en som kom i jeans! Joggebukse og en vanlig t-skjorte er det ingenting i veien med, men det puster ikke så godt. H&M har treningstøy som er ganske billig, og har grei kvalitet. Ellers er det ofte kampanjer på f.eks G-sport hvor de har enkelte plagg til en billig penge, og de fleste sportsbutikker har ofte salg på varer som er fra forrige sesong, men som har like bra kvalitet. Mener også at nettsiden til g-max har ganske billig tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- treningsklær (kjempefornøyd med sportsbhene til Change)

- treningssko

- pulsklokke (belønning til meg selv etter å ha nådd treningsmål)

- lite håndkle som jeg har med inn

- hengelås

- håndkle til dusj

- rent undertøy, sokker, tskjoerte etc

- fuktighetskrem

- dusjsåpe etc

- hårbørste

- vannflaske

- banan/noe kjapt å spise rett etter trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med meg:

-Sports tights

-Sports singlet

-Sports bh

-Lette joggesko

-Rene sokker og undertøy

-Håndkle

-Shampoo, balsam, såpe, deo osv.

-Hettegenser til etterpå

-Musikk

-Vannflakse

Her er noen linker til gode sider der du kan bestille gode treningsklær! :)

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/sportskl%C3%A6r/

http://www.x-life.no/treningsklar/C_42?gclid=CP-Z15GKv68CFUtYmAodk0wEzQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har med

- drikkeflaske

- evt. treningstøy (topp, treningsbh, truse, sokker, tights/bukse) samt ekstra truse/sokker om jeg skal dusje

- en liten toalettmappe med dusjgele, deo, bind, tampong, fuktighetskrem, strikker, hårbånd, sminkefjerner, hårspenner, hengelås til skap

- et lite håndkle til bruk mens jeg trener

- et stort håndkle om jeg skal dusje

- sko

- iPod shuffle

Jeg dusjer om jeg kommer rett fra jobb, for da må jeg jo skifte tilbake til de klærne når jeg er ferdig. Ellers tar jeg bare på meg mesteparten av treningstøyet hjemme og hopper i bilen, og kjører hjem etterpå og dusjer hjemme.

Det finnes masse fint og rimelig treningstøy på f.eks. H&M, sjekk ut nettsidene for inspirasjon!

Endret av Kirby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt som er nevnt tidligere, pluss hårstrikk, hårspenner, tamponger og et par ekstra truser. Veldig kjipt å måtte ta på seg den gamle, svette trusa etter dusjing, fordi man glemte å ta med en ren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg har halve livet mitt i den bagen! :gjeiper:

*hengelås

*programmet mitt

*tidligere InBody tester

*et par bukser

*et par topper

*treningsBH NB MUST-HAVE!

*sko

*sokker

*rent undertøy

*håndkle

*deo

*Paracet

*minimum én vannflaske

*sånne høreproppedingser for å høre musikk fra mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg skifter og dusjer nesten alltid hjemme før og etter trening.

Så jeg reiser i treningstøyet. Ankelsokker, treningstights, sports-BH, t-skjorte og en lett collegejakke. Tar på en vindbukse og en dunjakke over om det er kaldt ute.

I treningsbaggen ligger:

Rene innesko

En lite håndkle til bruk på matter og utstyr

Vannflaske

Hengelås

Et par reservesokker

(solariumsbriller... alltid digg med litt sol etter en treningsøkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er nevnt tidligere, pluss hårstrikk, hårspenner, tamponger og et par ekstra truser. Veldig kjipt å måtte ta på seg den gamle, svette trusa etter dusjing, fordi man glemte å ta med en ren :P

Den er jeg enig i. Jeg har alltid noen rene basic stringtruser, ankelsokker og strømper i treningsbagen. Passer på og hive oppi "en handfull" innimellom.

Synes jeg har en god rutine på treningsbagen etter mange år på senter, men har likevel noen suksesshistorier:

- glemt håndkle. Må gjøre mitt beste for å tørke meg med en skitten treningsskjorte.

- glemt shampoo, og oppdager det etter at jeg har svett+vått hår, =druknet katt på hodet resten av dagen.

- glemt undertøy, og gått kommando resten av dagen.

- glemt t-skjorte, og trener i undertøyssinglett (får en del blikk fra de som trur at jeg virkelig prøver å vise meg med trang og utringet singlett på trening...)

- glemt trenings bh, trening i blondebh klør.....

- glemt sko. Sokkelessen på treningssenteret gir også en del blikk.

- og gjengangeren, glemt hengelås. Tar med handveska fra apparat til apparat.

Uansett er moralen: Det finnes ingen unnskyldning for å ikke trene! Kanskje bortsett fra:

- glemt bukse = drar hjem

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg har:

Et lite håndkle

Shampo og balsam i reiseflasker

Sminke

Hårbørste

Rene klær

Selvsagt treningsklær (bh, topp, tights, sokker,sko)

Vannflaske

Lås

Musikk

Det eneste du må ha, er sko, treningstights, og en stor t-skjorte :) mange som trener i det, trenger ikke egne treningstopper i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Glemte vannflaska en gang, gikk rundt med en papp-kaffekopp jeg konstant måtte gå å fylle med vann..

Siste gang jeg gjorde det!

- Kjedelig å glemme treningskortet når jeg har planlagt å trene sent på kvelden når det er nøkkelkort for å komme inn, da er det bare å snu å gå hjem å hente = ekstra trim da.

Bor så nært så pleier å dusje hjemme. Før bodde jeg et stykke unna å måtte ta bussen hjem, da dusjet jeg der.

Har med meg: Proteinshake til etter trening, treningsthigts, singlet, vannflaske, liten håndduk til å tørke av apparater og svette av megselv (:P), høretelefoner, mobiltelefon, treningskortet, sminkefjerner (gjør ikke som enkelte som trener med sminke på :snurt: ..?) treningssko, sokker, behagelig hipster, trener i vanlig bh, har så små pupper at jeg ikke merker forskjellen... så har med denne og så pleier jeg å ha med en litt stor jersy-jakke til å ha på når jeg tøyer ut.

Lykke til, og kos deg på trening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...