Gå til innhold

Hvordan vet mannen hvilken størrelse det skal være på ringen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noe jeg har lurt på lenge! Når en mann skal gå ned på kne for sin kjære, med ring.. Hvordan vet han på forhånd hvor stor ringen skal være, altså størrelsen? Stjeler han en av ringene hennes og går til gullsmeden for å finne den rette, eller? :gjeiper: Nå tenker jeg generelt på de som blir overrasket av mannen som går ned på kne og frir til henne med en ring... Noen her som har opplevd at ringen ikke har passet? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi forlovede ville kjøpe ring og fant en han likte på nettet, men han viste ikke hvilken størrelse jeg hadde og jeg hadde ingen ringer da heller så da ble det frieri uten ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om dama ikke har ring fra før da? Da kan han ikke måle.. Kanskje han bare må ta det på øyemål :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm. Kanskje jeg da bør begynne å gå med ring og legge den fra meg i ny og ne slik at min kjære kan stjele den om han ønsker å fri til meg. :fnise: :fnise: :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som knabber en ring hun bruker mye og får målt. Ellers kan man jo alltid ta inn en ring senere, så det er jo ikke krise om den ikke passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen menn "stjeler" med seg en av ringene og får den målt, men veldig mange kjøper ring ut fra hva de tror størrelsen er sånn ca. med trygghet i at ringen kan reguleres/byttes inn i en annen størrelse (eller en annen ring); "hun har ikke så tjukke fingre, kan du prøve den på slik at jeg kan se om den passer din finger for det ser ut som om det kan stemme med hennes." etc. :fnise:

Endret av Eld
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fant en ring i smykkeskrinet mitt og tok den med seg da han kjøpte forlovelsesring :) Den ble likevel ørlite trang, da han fridde ikke lenge etter at jeg hadde vært gravid og født, og hadde lagt på meg litt. Fikk tatt den ut en halv størrelse da vi fikk dem gravert uka etterpå, så den satt helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveden min hadde visst egentlig tenkt til å stjele med seg en av mine ringer, men turte ikke, i frykt for at jeg skulle oppdage det. I butikken hadde han bare sakt at jeg er av ganskel normal str, og størrelsen de plukket ut for han passer perfekt. Uansett så kan den jo strammes/utvides. Det er jo koselig å få en ring, selv om den ikke passer og man må justere den litt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min stjal en ring jeg har,men den er litt stor. Selv om ringen ble laget litt mindre måtte den justeres inn litt. Jeg bruker forresten ikke den ringen han stjal så jeg ante ikke noenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Mannen min tok med seg en venninne han visste hadde ca. like store fingre som meg da han hadde bestemt seg for ring for å finne riktig størrelse.

Den satt som et skudd! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gikk å valgte en ring som passet på hans lillefinger og trodde det ville gå fint.. den var selvfølgelig alt for stor, men gikk og fikk strammet den inn så det ordnet seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Min spurte meg her om dagen om ringstørrelsen min, så har han sikkert notert det til dagen han trenger det ;) Hvis ikke har jeg én ring som passer, og det vet han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han fridde med en ring han falt for hos gullsmeden, som de kun hadde inne i en (stor) str. Den var aaaltfor stor, men fikk gått med den for store i jula mens butikkene var stengt og fikk vist den fram til venninner og familie, og så byttet jeg den inn i samme men mindre str. Den måtte imidlertid bestilles inn så jeg måtte vente i nesten 5 uker før jeg endelig fikk ringen min, litt kjipt, men det betydde lite når vi først var forlova og begynt å planlegge bryllup ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en ring, som jeg brukte en gang i blant - han prøvde den og den var sånn ca passe til lillefingeren hans - så han prøvde ringer på lillefingeren. Passet perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forloveden min hadde visst egentlig tenkt til å stjele med seg en av mine ringer, men turte ikke, i frykt for at jeg skulle oppdage det. I butikken hadde han bare sakt at jeg er av ganskel normal str, og størrelsen de plukket ut for han passer perfekt. Uansett så kan den jo strammes/utvides. Det er jo koselig å få en ring, selv om den ikke passer og man må justere den litt :)

Jeg skulle ha en spennring, og de kan ikke justeres.

Vi har vært sammen såpass lenge at all økonomi etc er felles - og vi hadde derfor snakket litt om både bryllup og ring før det skjedde.

Jeg ønsket ikke at "vi" skulle bruke mange tusen på en ring jeg ikke følte meg komfortabel med - så jeg fortalte ham "tilfeldig" størrelsen og sa at "på denne nettsiden her f.eks er helt tilfeldig et bilde av sånn ring jeg liker".

Så da ble det den :fnise: Men fortsatt litt feil type, men det var ikke så nøye.

Man kan ikke justere alle ringer, så det er nok lurt å fri uten ring tenker jeg, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skulle ha en spennring, og de kan ikke justeres.

Vi har vært sammen såpass lenge at all økonomi etc er felles - og vi hadde derfor snakket litt om både bryllup og ring før det skjedde.

Jeg ønsket ikke at "vi" skulle bruke mange tusen på en ring jeg ikke følte meg komfortabel med - så jeg fortalte ham "tilfeldig" størrelsen og sa at "på denne nettsiden her f.eks er helt tilfeldig et bilde av sånn ring jeg liker".

Så da ble det den :fnise: Men fortsatt litt feil type, men det var ikke så nøye.

Man kan ikke justere alle ringer, så det er nok lurt å fri uten ring tenker jeg, faktisk.

Men de aller fleste ringer kan vel justeres?

Jeg liker ikke spennringer, og vil gjerne bli fridd til med ring, selv om den ikke passer. Går jo an å forhøre om mulighetene til å bytte ringen hvis den ikke passer. Er ikke verre enn det (dersom man vil fri med ring) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at de i gullsmeden kanskje vil si i fra om ringen IKKE kan justeres, når de ser en mann komme alene for å handle forlovelsesring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Kjæresten min her en dag: "Den ringen der passer akkurat _hit på den her fingeren min"...

Ja, han har smuglånt ringene mine og målt dem opp mot hvor de passer på en av hans fingre.

Jeg ble ganske glad når han avslørte at han vurderer å kjøpe ring snart :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...