Gå til innhold

Stakkars pus...

Quinden

Anbefalte innlegg

Kastrerte hunnkatten min igår kveld og lite ante jeg hvor redusert en pus kan bli av et sånt inngrep, men det er jo tross alt en operasjon. Hun sitter med "kappe" på seg for ikke å slikke sårene, barbert mage og ser på meg med et livløst blikk.

Føler meg skikkelig ekkel idag, men det er jo til hennes eget beste. På toppen av alt måtte jeg stappe i henne en penicillintablett idag morges, ikveld må jeg fjerne bandasjen (tapelignende sak) tipper det er smertefullt dagen etter å ha blitt skjært opp, og på ny en ny tablett. :grine:

Uff... vet ikke hvorfor jeg skriver her nå, men håper på n oen trøstens ord oppi alt dette... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du selv sier, det er til hennes eget beste, og det er nok den største trøsten. Hun får et par dager med smerter, men slipper kanskje alvorlige sykdommer om hun hadde måttet bruke p-piller. Det går over raskt heldigvis, snart er hun sitt gamle jeg og har helt glemt alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg kastrerte min hankatt noen år tilbake. Mons klarte å komme seg ut av kurven èn gang, men han kom seg bare bortover gulvet ca 10 cm før han datt på siden..

Men i lengden er det bedre, for både deg og det lille dyret ditt.. Og muligens nabolaget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kastrerte hannkatten vår for 4 år siden og han var ganske så redusert og pjuskete etterpå. Det tok et døgn og så var han sitt gamle, rampete jeg igjen.

Det hender han blir mørk i blikket når han betrakter kaninene som parrer seg (de er kastrerte de også, men det forstår de ikke), men jeg er ikke sikker på om han forstår hva som er tatt fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Vi steriliserte hunkatten for et halvt år siden. Jeg syntes så synd på henne, hun rygget hele tiden. Jeg våknet om natten av at hun gikk i alt av møbler. Det endte med at jeg klippet ned skjermen, men det fikk jeg svi for. Pus slikket opp såret, og vi måtte tilbake til vetrinæren :oops:

:trøste: Hold ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg steriliserte katten min i høst, hun ble operert ved 10-tiden om formiddagen, fikk henne med hjem klokken 12, og hun ble nesten helt fin igjen i løpet av kvelden, med unntak av at hun manglet matlyst et par dager. Ikke slikket hun seg på magen en eneste gang heller (hadde ikke krage).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mine to puser sterilisert samtidig for snart 4 år siden.

Det var fryktelig slitsomt, men de fant mye trøst i hverandre...spesielt siden matmor ikke var "ukas favoritt menneske"

Og så fant de ut at de kunne hjelpe hverandre med sårvaskinga... Prøvde å forhindre den hjelpen, men siden de allerede så på meg som Tante Cruella hadde jeg ikke hjerte til noe annet enn å la dem styre selv.

Og det beste man kan gjøre for kattene sine er jo å forhindre at de føder/lager for mange kattunger..det er allerede for mange katter! Og for mange som har det vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr føler heldigvis ikke smerte på samme måte som mennesker (Nei, de gjør ikke det - de har færre nervetråder... Vitenskapelig bevist...), hvis det kan være noen trøst. Det som plager henne mest er nok bedøvelsen. Vi ser alle en smule forvirret ut når den går ut av kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dyrevenner!

Tusen takk for oppmuntringene! Pus går fortsatt med krage, men jeg tar den av i perioder. Hun slikker ikke i sårene så mye, så det ser bra ut. Problemet nå er at tapen som dyrlegen klistra på såret er vanskelig å få av. Hun piper når vi prøver,s å idag får jeg gå tilbake med henne og la fagfolk ta seg av henne.

Min retrievergutt lar henne være i fred, han ligger og passer på henne. Jeg tok ballene :oops: hans for noen år siden, så han vet nok hva hun går gjennom :ler:

Ja, jeg har innforstått meg med at jeg har gjort rett... det er som nevnt tidligere alt for mange kattunger som går for lut og kaldt vann. M in pus fant jeg i ødemarka, 2 mndr. ca. hjelpeløs og sulten, så hun skal slippe å sette unger til verden som må avlives.

Vi skal nok klare dette Pus og jeg... :wink:

Ha en fin helg med eller uten dyr !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husker godt da vi kastrerte hannkatten vår for to år siden, var ikke mye fart i han da nei! måtte ligge på badet om natta for han spydde som en gris. Hehehe det var nesten litt gøy også og se på når han skulle prøve å gå, såg ut som han var dritings:)..men syns veldig synd på han da, og dulla og stelte veldig med han:). Var nok til hans eget beste, men også for oss. Er ikke noe artig å ha en katt som går og "skvetter" over alt iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest dette gruer jeg meg voldsomt til vi skal kastrere og sterilisere pusene våre..... :cry:

De er 4 mnd.

Når må de "til pers"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest dette gruer jeg meg voldsomt til vi skal kastrere og sterilisere pusene våre..... :cry:

De er 4 mnd.

Når må de "til pers"?

Vi fikk beskjed om mellom 9-11 mnd. Hankatter rundt 6mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

Jeg husker da jeg fikk min pus kastrert...

Da hun kom hjem virket det som hun var full, gikk og sjanglet og hadde ikke kontroll på noen ting.. Hun ville helst bare ligge hos meg og få kos og trøst. (Hun er en skikkelig kosekatt og har alltid vært det..)

Nå er min katt litt spesiell da.. Hun digget å få pencillin og smertestillende tabletter! Kom løpende og spiste de med stor appetitt! Og ble furten når hun ikke fikk mer :P Og pussig nok så er hun visst veterinærens favoritt :lol: De husker henne når jeg har henne inne på rutinekontroll og hun kooooooooooser seg når hun er i rampelyset :P

katten din blir seg selv etter noen dager, det er da en liten trøst. Og hun blir såååååå glad når hun får tatt av skjermen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...