AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Til dere som går hjemme hver dag, hvordan kler dere dere hjemme? Pynter dere dere, går dere i de samme klærne dere ville ha brukt på jobb (dersom dere jobbet) eller er det bare komfort som gjelder?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Jeg går stort sett i pysj-bukser. Bor alene med sønnen min.
Strikkemamma Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Når jeg har fridag så går jeg enten i pysjbuksa eller i joggebuksa om jeg ikke har noen planer og bare skal være inne hele dagen. Når jeg skal på skolen eller på jobb så pynter jeg meg mer. 1
Gjest Guilty Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Jeg går som regel med tights og pene topper(både pent og komfortabelt), også sminker jeg meg nesten hver dag . Men jeg har samboer da, så gjør det litt for han og. Vet ikke om jeg hadde gjort det samme om jeg hadde vært alene.
Gjest Annaires Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Jeg dusjer, sminker og ordner meg alltid selv om jeg hår hjemme. (ja, det hende jo at jeg har en daffedag da). Men da jeg var hjemme i mammapermisjob f.eks var det viktig for meg å ordne meg hver dag, å ikke hå rundt i ei daff joggebukse..
Strikkemamma Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Jeg dusjer, sminker og ordner meg alltid selv om jeg hår hjemme. (ja, det hende jo at jeg har en daffedag da). Men da jeg var hjemme i mammapermisjob f.eks var det viktig for meg å ordne meg hver dag, å ikke hå rundt i ei daff joggebukse.. Det er nok veldig lurt ja.
Gjest mari kontrari Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Har jobbet mye hjemmefra med skoleoppgaver tidligere, og søker jobb nå, så svarer ut fra det: Jeg føler meg nesten litt syk om jeg bare er inne en hel dag, og særlig om det er i pysjbuksen. Så minimum for meg er å vaske ansiktet, sette håret i en hestehale og ta på noelunde rene og ordentlige klær, som regel smale jeans eller chinos og en t-skjorte + cardigan/tynn ullgenser. (Syns det er så mye behagelig som ikke trenger være pysj)
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Jeg dusjer, sminker og ordner meg alltid selv om jeg hår hjemme. (ja, det hende jo at jeg har en daffedag da). Men da jeg var hjemme i mammapermisjob f.eks var det viktig for meg å ordne meg hver dag, å ikke hå rundt i ei daff joggebukse.. Når jeg var hjemme i mammapermisjon så gikk jeg stort sett bare i joggebukse. Men jeg sørget selvfølgelig for å være "ren og pen" selv om, og ordnet håert og tok på meg bittelitt sminke (stort sett bare mascara da) for å føle meg vel. Men jeg er bare ikke så glad i å gå i jeans/penere bukser når jeg bare går hjemme.
Gjest Annaires Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 (endret) Når jeg var hjemme i mammapermisjon så gikk jeg stort sett bare i joggebukse. Men jeg sørget selvfølgelig for å være "ren og pen" selv om, og ordnet håert og tok på meg bittelitt sminke (stort sett bare mascara da) for å føle meg vel. Men jeg er bare ikke så glad i å gå i jeans/penere bukser når jeg bare går hjemme. Mens jeg føler meg ustelt og som en slask om jeg bare går med joggebukse. Og så om ikke for min egen del, så for mannens. Greit å pynte seg for hverandre i hverdagen Endret 18. april 2012 av Annaires
KristinL Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 (endret) Når jeg har fridager dusjer jeg og tar som regel på meg stor t-skjorte og shorts ellers går det i joggebukse og stor t-skjorte eller singlet. Pleier ikke å sminke meg når jeg bare sitter inne en dag. Bor alene, tror jeg hadde stelt meg mer om jeg hadde samboer. Endret 18. april 2012 av KristinL
Silje_Mor Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 Dusjer, setter på meg noe ca det samme som jeg ville hatt på meg på jobb. Sminker meg også. Liker å pynte meg litt uansett, veit jo aldri når man får besøk heller
Floranda Skrevet 18. april 2012 #12 Skrevet 18. april 2012 Jeg jobber i nordsjøen, så jobber i to uker og har fire uker fri. De ukene jeg er på jobb går jeg bare i svarte joggeklær og ullundertøy. Så når jeg er hjemme går jeg i normale klær. Joggeklær minner meg om jobb, så prøver å ikke ha det hjemme (kun til hagestell). Og etter to uker i joggebukse er det utrolig deilig å gå i strømpebukse og kjole igjen! Eller bare det å ta på seg dongeri! Går også med ringer og smykker når jeg er hjemme, og tar maskara på hver dag for å føle meg oppplagt og grei. 1
Tropic Skrevet 18. april 2012 #13 Skrevet 18. april 2012 Går i joggebukse og enkle topper med genser over som regel. Basic-klær med andre ord. Men dette betyr ikke at jeg er ustelt, jeg dusjer jo som vanlige folk, og håret grer jeg og setter som regel opp i strikk eller fletter det. Om jeg er hjemme hele dagen sminker jeg meg ikke, ser ikek vitsen, samboer synes heller ikke det gjør noe at jeg ikke sminker meg og bruker pene klær, han ser ikke vitsen. Han synes heldigvis jeg er verdens peneste også i jobbebukse! 1
Brimi Skrevet 18. april 2012 #14 Skrevet 18. april 2012 Jeg er hjemmeværende og går i daffeklær hele tiden, men det gjorde jeg når jeg gikk på skole også :-) Og ja, jeg har kjæreste, snart samboer. Og hvis han ikke kan respektere meg i daffeklær så ja, da er ikke han noe for meg. 1
Ethereal Skrevet 18. april 2012 #15 Skrevet 18. april 2012 Jeg studerer, så om jeg ikke har forelesning sitter jeg gjerne hjemme og jobber. Føler meg dermed kvalifisert til å svare i denne tråden. I 9 av 10 tilfeller går jeg med pysj eller kose-klær. Ledige topper og bukser i bomullsstoff, håret i hestehale og minimalt med sminke. Gjerne et par tjukke sokker på beina også. Jeg liker å kle meg fint, men synes ikke det er spesielt behagelig å gå med trange klær, høye sko og bruke masse sminke og smykker.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 18. april 2012 #16 Skrevet 18. april 2012 (endret) Jeg pynter meg ikke, men jeg sminker meg og tar på meg ordentlige hverdagsklær. Dusjer /steller meg som vanlig. Endret 18. april 2012 av fr21_5ffdsa
Gjest Annaires Skrevet 18. april 2012 #17 Skrevet 18. april 2012 Han synes heldigvis jeg er verdens peneste også i jobbebukse! Det syns heldigvis mannen min også (gjennom 12år), men vi syns det er hyggelig å pynte oss for hverandre uansett Hvem skal man liksom pynte seg for, om ikke for mannen? 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #18 Skrevet 18. april 2012 Jeg bor alene så her er det joggebukse og varm topp/genser som gjelder. Sminker meg ikke. Kan glatt hoppe over dusjen. Pynter meg ikke for en kjapp tur til byen (kjapp som å rase gjennom butikkene du skal i og på bussen ingen 30 min etter at du kom. Heller ikke når jeg bare skal handle mat på butikken. Bytter fra joggebukse til jeans da, men dropper bh og alt annet stash.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #19 Skrevet 18. april 2012 Jeg jobber hjemme, og jeg bor alene, sammen med katten min vel å merke Jeg må innrømme at jeg bare pynter meg visst jeg skal på butikk osv (Ja det er bare butikken, men man behøver ikke se ut som et takras fordet) Jeg går med andre ord i joggis og singlet (nesten) hver dag. Og ja, jeg dusjer selvsagt Sminke er så som så, men det er kjekt å ha øyenbryn og vipper (jeg er blond, derav blonde øyenbryn og vipper) hvis det skulle dukke opp noe uventet 1
Tropic Skrevet 18. april 2012 #20 Skrevet 18. april 2012 Det syns heldigvis mannen min også (gjennom 12år), men vi syns det er hyggelig å pynte oss for hverandre uansett Hvem skal man liksom pynte seg for, om ikke for mannen? Hehe, joda. Vi pynter jo oss alltid begge to om vi skal ut å spise eller noe spesielt. Men jeg gidder ikke sitte hjem i dongribukse, pen topp og full sminke til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå