Gjest MirrMirr Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg har i flere år nå brukt Eos lipbalms, men det var først i går at jeg merket noe som jeg ikke har merket før. Det var det at selv om jeg har tatt på et lag med balm og leppene var myke, så kjentes leppene såre, tørre og ubekveme. Det skal vel sies at jeg bet av litt tørr hud på leppene før jeg smørte på et lag, men likevel, hva er dette? Er det en slags reaksjon på noe? Eos balmene inneholder jo ikke noe "dritt" så jeg skjønner ikke... :o Er det noen andre lebepomader som kan brukes, som kjennes like bra ut som Eos, men som er bedre?
Glynis Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 (endret) JMO Lip calm http://www.feelunique.com/p/John-Masters-Organics-Lip-Calm-4g Det er en leppepomade, da. Endret 18. april 2012 av Glynis
Gjest MirrMirr Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Jeg begynner å bli litt alvorlig bekymret fordi nå har jeg siden sist første innlegg ble skrevet, ikke kunnet ha på lipgloss/balm i det hele tatt. Leppene er ekstremt såre og å smile er ubehagelig- de svir litt. Prøver jeg å ha på noe så bare prikker det i leppene, og det virker som ingenting hjelper i det hele tatt. Hjelp!
Vulpes Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Jeg har slitt mye med ekstremt tørre lepper, samt eksem på og rundt leppene. Det varte i omtrent to år og gikk faen ikke bort uansett hva jeg gjorde. Var såpass at jeg kunne våkne om natten av at jeg gjespet, fordi det sprakk opp og gjorde så vondt. Det eneste som hjalp var hydrokortison-salve, men det skal jo ikke brukes fast fordi det er for sterkt i lengden. Og jeg prøvd mye! Prøvde blant annet EOS, MD Formulations, Decleor, Savex, kløver-vaseline. De to sistnevnte var helt jævlige. De tre første hjalp litt, men langt ifra nok. Men så fant jeg til slutt redningen! (Hehe :gjeiper: ). Nemlig Weleda Everon Lip Balm. Litt dyr i norske helsekostbutikker, men på iHerb koster den bare 25 kr pluss litt frakt. http://www.iherb.com/Weleda-Everon-Lip-Balm-0-17-oz-4-8-g/11186 Super leppepomade med gode ingredienser så vidt jeg vet, og den fungerer supert på meg. Det er ingen garanti for at den vil fungere like bra på deg, men det blir i så fall et billig bomkjøp. 1
Belle de Jour Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Jeg bruer sheasmør fra L'Occitane (i en liten, rund metallboks). Sikkert enda bedre å kjøpe uraffinert sheasmør, men den de har fungerer bra. De har også en med flere ingredienser, bl.a honning. Sliter noen gang med svie i leppene selv, og dette er det beste jeg har prøvd i hvert fall.
Vulpes Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Jeg bruer sheasmør fra L'Occitane (i en liten, rund metallboks). Sikkert enda bedre å kjøpe uraffinert sheasmør, men den de har fungerer bra. De har også en med flere ingredienser, bl.a honning. Sliter noen gang med svie i leppene selv, og dette er det beste jeg har prøvd i hvert fall. Denne har jeg også prøvd. Fungerte dessverre dårlig på meg, var bedre enn ingenting, men hjalp ikke stort heller. Litt rart iom. at shea butter visstnok skal fungere veldig bra på tørr eksemhud. Har shea butter håndkremen til L'Occitane, og den fungerer derimot helt supert om vinteren når hendene mine sprekker opp.
Belle de Jour Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Denne har jeg også prøvd. Fungerte dessverre dårlig på meg, var bedre enn ingenting, men hjalp ikke stort heller. Litt rart iom. at shea butter visstnok skal fungere veldig bra på tørr eksemhud. Har shea butter håndkremen til L'Occitane, og den fungerer derimot helt supert om vinteren når hendene mine sprekker opp. Ja, synd man ikke kan finne produkter som fungerer bra på alle! Jeg vet ikke om uraffinert sheasmør er bedre, har ikke fått testet det ut selv.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Den oransje fra EOS er veldig god. Har alltid brukt den og har silkemyke lepper.
Glynis Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Men så fant jeg til slutt redningen! (Hehe :gjeiper: ). Nemlig Weleda Everon Lip Balm. Litt dyr i norske helsekostbutikker, men på iHerb koster den bare 25 kr pluss litt frakt. http://www.iherb.com/Weleda-Everon-Lip-Balm-0-17-oz-4-8-g/11186 Så rart at den funket på deg som hadde skikkelig kriselepper, for når jeg har helt vanlige vintertørre lepper så er ikke Weleda Everon i nærheten av å funke litt engang.
Vulpes Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Så rart at den funket på deg som hadde skikkelig kriselepper, for når jeg har helt vanlige vintertørre lepper så er ikke Weleda Everon i nærheten av å funke litt engang. Det er vel det at man tydeligvis reagerer forskjellig på forskjellige kremer og midler o.l. For ja, jeg hadde helt jævlig hud. Skulle nesten hatt bilde av det bare for å illustrere. Store flekker med knusktørt utslett som sprakk opp og blødde i munnvikene, samt litt over og under leppene. Fantastisk lekkert!
Gjest MirrMirr Skrevet 24. april 2012 #11 Skrevet 24. april 2012 Tenkte bare å komme med en liten oppdatering. Jeg lot altså være å smøre meg med lebepomade noen dager og det var helt fælt for jeg er, O.O , ekstremt avhengig av å ha noe på leppene. >.< Ihvertfall så prøvde jeg igår med Eos igjen, og da var det helt greit. Ikkeno problemer. O lykke! ^^ Jeg har selvfølgelig sett på alt av tips og slikt i tråden og takker så mye for det! ^^,
Labello Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 Selv om nicket mitt sier noe annet, (HEHE), så er Blistex for Winter utrolig god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå