Gå til innhold

Spania - Malaga

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann vurderer en tur til malaga i sommer. Men nå når jeg ser på turer dit klarer jeg ikke å bestemme meg for hvor i Malaga. Noen som har vært der og kan fortelle litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker vi Málaga provins eller Málaga by?

Og når i sommer?

Skrevet

Personlig ville jeg ikke anbefalt Málaga by, jeg synes det er ufattelig varm og klam by om sommeren, ikke synes jeg den er noe fin heller. Har selv vært i Málaga (provinsen) fem ganger og stortrives i denne delen av Spania.

Det vi har gjort er å leie leilighet og leiebil, da har vi kunnet komme oss litt vekk fra de tettpakkede strøkende. MEN, jeg er veldig glad i Marbella, det må jeg si. Ganske mange turister der også, som alle andre steder i Spania, men man har noen deilige områder rundt man kan reise til.

Anbefaler forøvrig også Ronda og Mijas, kanskje som dagsturer hvis man vil det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger,

ninuska_, moderator

Skrevet

Vel, jeg anbefaler hvertfall Málaga by som en fantastisk og levende by som må oppleves, i sterk kontrast til Marbella som i mine øyne har lite sjarm, høye priser og ikke en kvadratmeter uten turister.

I Málaga by har man en stor katedral, utallie gater i gamlebyen, masse små plazaer, små kirker og butikker, og en diger borg (Alcazaba) som man kan se hele byen fra.

Mijas pueblo - oppe i fjellene - bør også oppleves, samt å kjøre innover i landet forbi Cártama og Álora, og inn til de nydelige innsjøene som er der.

Gjest padawan
Skrevet

katedralen i Málaga synes jeg er en av de fineste i hele Spania og skal man opp til Alcazaba anbefales å gå stien som går på sjøsiden. ;)

Skrevet

Kjem vel litt an på kor lenge de har tenkt å vere der.

Vi skulle berre på langweekend og valgte då å bu i Malaga by. Syns det var heilt topp! Leigde bil eine dagen (eller to av dagane var det kanskje?)og køyrde til forskjellige plassar langs kysten. Ellers traska vi rundt i byen, var på stranda i Malaga osv.

Viss vi skulle ha vore på tur ei veke eller to, så ville vi nok valgt å bu ein annan stad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...