AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg og min mann vurderer en tur til malaga i sommer. Men nå når jeg ser på turer dit klarer jeg ikke å bestemme meg for hvor i Malaga. Noen som har vært der og kan fortelle litt?
Bernardette Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Snakker vi Málaga provins eller Málaga by? Og når i sommer?
Anglofil Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Personlig ville jeg ikke anbefalt Málaga by, jeg synes det er ufattelig varm og klam by om sommeren, ikke synes jeg den er noe fin heller. Har selv vært i Málaga (provinsen) fem ganger og stortrives i denne delen av Spania. Det vi har gjort er å leie leilighet og leiebil, da har vi kunnet komme oss litt vekk fra de tettpakkede strøkende. MEN, jeg er veldig glad i Marbella, det må jeg si. Ganske mange turister der også, som alle andre steder i Spania, men man har noen deilige områder rundt man kan reise til. Anbefaler forøvrig også Ronda og Mijas, kanskje som dagsturer hvis man vil det. Mvh Yvonne
ninuska_ Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Tråden er ryddet for avsporinger, ninuska_, moderator
Bernardette Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Vel, jeg anbefaler hvertfall Málaga by som en fantastisk og levende by som må oppleves, i sterk kontrast til Marbella som i mine øyne har lite sjarm, høye priser og ikke en kvadratmeter uten turister. I Málaga by har man en stor katedral, utallie gater i gamlebyen, masse små plazaer, små kirker og butikker, og en diger borg (Alcazaba) som man kan se hele byen fra. Mijas pueblo - oppe i fjellene - bør også oppleves, samt å kjøre innover i landet forbi Cártama og Álora, og inn til de nydelige innsjøene som er der.
Gjest padawan Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 katedralen i Málaga synes jeg er en av de fineste i hele Spania og skal man opp til Alcazaba anbefales å gå stien som går på sjøsiden.
Samantha Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Kjem vel litt an på kor lenge de har tenkt å vere der. Vi skulle berre på langweekend og valgte då å bu i Malaga by. Syns det var heilt topp! Leigde bil eine dagen (eller to av dagane var det kanskje?)og køyrde til forskjellige plassar langs kysten. Ellers traska vi rundt i byen, var på stranda i Malaga osv. Viss vi skulle ha vore på tur ei veke eller to, så ville vi nok valgt å bu ein annan stad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå