Gjest lolle Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Trener fast tre ganger i uken på helsestudio. Har faste timer som jeg går på; Cardio Combat (slå og spark og litt aerobic), Power (styrke med vektstang), og Spinning. Jeg har en liten meniskskade fra da jeg var barn og spilte fotball, som fysioterapeuten min har bedt meg ta hensyn til når jeg trener. Jeg skal bl.a helst ikke vri eller belaste dette ene kneet mye. Jeg er ikke glad i å trene på egenhånd, og vil helst slippe løping og svømming. Hvilke andre timer kan jeg gå på som samtidig er litt skånsomt for kneet? Det burde helst være variert. Synd om jeg skulle ødelagt det allerede i så ung alder...Takknemlig for svar!
isbiten. Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Synes den combat-timen hørtes litt tøff ut for kneet, med den beskrivelsen din. Ser for meg at man fort kan få litt vridninger i kneet, i tillegg til hyperekstensjon, hvis ikke du er bevisst på å unngå dette. Tenker litt sånn at hvis du tåler det, så tåler du nok det meste av aerobictimer/gruppetimer (i alle fall ut fra de combat-timene jeg har vært på, for de har vært ganske tøffe og med mye hopp og sånt). Vet jo ikke hvilke tilbud som finnes på ditt senter og hva du liker, men ville nok bare prøvd meg litt fram. På mitt senter kan man velge mellom timer med mye trinn og koordinasjon, tøffere timer, timer med og uten hopp osv. Snakk med instruktører eller resepsjonister, og prøv litt forskjellig.
Gjest lolle Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Jeg trener jo mye og er vant med tøffe timer. Synd spesielt cardio combat timen er utrolig bra og effektiv, bare merker at det sliter på kneet når timen er ferdig. Så det er ikke sånn at du vet hvilke type timer som er skånsomme, men samtidig effektive for hele kroppen?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Du bør iallfall stå over Zumba. Det kjenner jeg på mitt kne. Tipper at steptimer kan være noe. Jeg ville ha prøvd meg fram og dersom noen få øvelser ble for mye vridning at kneet så kan du bare lage deg et alternativ de få minuttene det dreier seg om. Cardio Energy belaster bein, men er ikke mye vridning av kne der. Nå svarer jeg ut i fra Elixia sine timer. Hadde vært kjekt om du TS så hvilket treningssenter for ting blir kalt ulikt.
isbiten. Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Jeg trener jo mye og er vant med tøffe timer. Synd spesielt cardio combat timen er utrolig bra og effektiv, bare merker at det sliter på kneet når timen er ferdig. Så det er ikke sånn at du vet hvilke type timer som er skånsomme, men samtidig effektive for hele kroppen? Vet jo ikke hvilke timer som finnes på ditt senter da, men her jeg jobber er timene uten hopp de som er mest skånsomme på ledd. De timene kalles gjerne noe med "low" (low impact), eller at det beskrives at det ikke er hopp på timebeskrivelsen. Disse timene kan være veldig tunge, og man får bra effekt på kondisjonen. Er enig i at zumba kanskje ikke er det beste, men tror det lureste er å prøve seg fram som jeg sa i forrige innlegg. Om det blir noen timer som blir for ille, så kan du hoppe over de trinnene som blir for ille, og heller gjøre andre ting. Trener du ellers noe stabilitet for kneet?
Gjest lolle Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Trener på Elixia. Klarer rett og slett ikke å motivere meg til å trene på egenhånd, tenkte på når det snakkes om trening av kneet over her..hvordan kan jeg i så fall trene opp kneet?timene jeg har beskrevet over er de jeg går på fast hver uke. Både step og cardio energy kan faktisk være noe! Er det noen som kjenner til pilates el ulike typer yoga? Er dette ok for kneet tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå