Gå til innhold

Samfunnsvitere - hvor søkte dere jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg er nyutdannet med master innen et samfunnsvitenskapelig fag, og bruker mye tid på å lete etter (relevante) stillinger jeg kan søke på. For øyeblikket har jeg en såkalt drittjobb, så jeg søker ikke på butikkjobber og slikt, vil gjerne i det minst ha kontorstol i den nye jobben min ;)

Jeg følger selvsagt med på karrierestart, finn og nav, samt enkelte organisasjoner jeg er særlig interessert i. Ser jo at disse organisasjonene av og til har ute stillinger som jeg ikke har kommet over i de andre søkene mine, så da tenker jeg at det finnes flere slike stillinger der ute som jeg ikke finner.

Har dere forslag til bedrifter, organisasjoner eller nettsider jeg bør følge med på? Og kanskje stillingstyper jeg kan ha - det er ikke alltid like lett å spesifiserer søkene, ettersom det ikke er like opplagte titler som for en sykepleier, feks.

Jeg er villig til å flytte på meg for den rette jobben, så beliggenhet er ikke så viktig.

På forhånd takk for tips!

Videoannonse
Annonse
Gjest finurlig
Skrevet

Jeg er ikke ferdig utdannet, så jeg har ikke relevant jobb. Men jeg kan gi deg masse tips :)

- Ring de du gikk i klasse med, spør hvor de jobber, hva de gjør, etc. Søk så jobb i samme firma på bakgrunn av det du har blitt fortalt.

- ring interessante bedrifter, presenter deg og din kompetanse og spør hva de kunne brukt deg til der.

- Det er kun offentlige stillinger som MÅ utlyses, derfor kan mange bedrifter være på utkikk etter deg uten å ha utlyst stillingen

Masse lykke til :)

Skrevet (endret)

Jeg tenker det spørs hva slags utdanning innenfor samfunnsvitenskap du har, om det er psykologi eller statsvitenskap - da stiller jo mulighetene seg litt annerledes. Konsulent, rådgiver, forsker, miljøterapeut...? Jeg ville heller stilt meg selv spørsmålet: hva kunne jeg tenkt meg å jobbe med. Du må ha tenkt litt over det i løpet av studiene? :)

Du kan også søke på det du er nyutdannet innen, f.eks sosiologi, master i sosiologi, for å se om det gir deg noen treff!

Endret av ninuska_
Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg er ikke pyskolog :) Kunne tenkt meg å jobbet med mye forskjellig, egentlig, det viktigste er å få erfaring som f.eks. rådgiver eller fra det offentlige. Er heller ikke fremmed for å jobbe med statistikk, men vet ikke hvor mange steder det holder med kunnskapen fra metodefag. Holder uansett utkikk på ssb sine sider blant annet.

Kunne veldig godt tenkt meg å jobbe i kommunen eller fylkeskommunen, men om det ikke er drømmestillingen holder jeg meg da helst i en av storbyene. Integrering, miljøvern, byplanlegging, kultur - alt dette er områder som ville vært veldig spennende å jobbe med, men jeg er som nevnt åpen for mye akkurat nå.

Har inne søknad på noen stillinger, bla. en i en frivillig organisasjon og to ulike kommunale stillinger, hvorav det vel kun er den ene som jeg har en fair sjans på. Vet imidlertid at det er veldig mange søkere til disse stillingene.

Jeg følger litt med på de jeg har kontakt med fra studiet, men hang visst mest med de som enten er på en ambassade eller jobber på Universitetet for øyeblikket. Men smart råd, skal huske på det :)

Takk for tips så langt begge to!

AnonymBruker
Skrevet

Kunne veldig godt tenkt meg å jobbe i kommunen eller fylkeskommunen, men om det ikke er drømmestillingen holder jeg meg da helst i en av storbyene. Integrering, miljøvern, byplanlegging, kultur - alt dette er områder som ville vært veldig spennende å jobbe med, men jeg er som nevnt åpen for mye akkurat nå.

Bergen kommune har store prosjekter på gang og trenger byplanleggere. Her søker de 3 stykk.

http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=33993104

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...