Gå til innhold

Hva vil dere lese om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg jobber i et magasin, og nå planlegger vi en stor bryllupssak om et par måneder. Jeg er en del her inne og kikker, siden jeg selv skal gifte meg om noen måneder. Men hva er dere andre interessert i å lese om i en slik artikkel? Tenkte å be om noen innspill før vi går i gang. Kjoler? Planlegging? Blomster? Ringer? Catwalk? Kjendiser? Morgengaver?

Hyl ut om hva dere kaster dere begjærlig over av bryllupsstoff, og la meg få vite hva dere synes er totalt uinteressant å ha med i en slik sak. (Den kommer antageligvis til å gå over 8 sider).

På forhånd tusen takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes alle bladene dreier seg for mye om kjoler (skjønner jo hvorfor da men) Alle de andre detaljene er jo morsomme de også, hår, blomster, undertøy o.s.v. Dessuten savner jeg info om klær til brudgommen.

Skrevet

Hvilket blad er det forresten? *nysgjerrig*

Skrevet

Nå er jo jeg gift da, men det jeg savnet masse da vi planla var artikler om klær til brudgom, forslag til hvordan man kan ha håret, blomster etc. Kjoler tror jeg det er mer enn nok av i de fleste magasiner - nesten for mye mange ganger.

Skrevet

Hm, vet ikke om jeg har så lyst til å si det, det er ikke så mange kvinnemagasiner i Norge og jeg vil gjerne ta bittelitt vare på anonymiteten min enn så lenge. Men takk for innspill!

Skrevet

Mer til mannen, blomster, borddekking, inspirasjon til innbydelser, eksempel på en kjøreplan til et bryllup, håroppsats, morgengaver, små tips om overaskelser, selskapsleker osv, osv. Dete r masse og skrive om, bare ikke ta med en haug med kjoler de er jo overalt og det er jo noe man må ha uansett.

Skrevet

Nå er jeg alt gift, men da vi planla bryllup var jeg lei av at alt hele tiden skulle dreie seg om kjoler.

Det var utrolig lite tips om f.eks hår, blomster, borddekking, smykker o.s.v Savnet også noen artikler om hvordan man kunne gjøre bryllupet billigere. Og ikke minst savnet jeg å innimellom se en brud med kort hår, for det var ikke mye å se til det i noen av bladene!

Skrevet

Hva med forslag til alternative steder å ha bryllupet som for eksempel den norske sjømannskirken i Paris eller en fjellkirke i Hallingdal :)

Skrevet

Hei!

Savner en del tips til oss som velger å gjøre mesteparten på egenhånd.

Slik som tips til flotte innbydelser/bortkort m.m., tips til blomsterdekorasjoner og andre dekorasjoner, tips ang klær brudgom, tips ang. enkle ting som kan gjøre vielse/fest/pynt av bryllup litt mere spesielt....

Takk

Du får gi melding når bladet kommer ut da!

Skrevet

Har sett i den bryllupsmagasiner og savner mer om hår,, oppsett, osv. også alternativer til det "dyre" I de magasinene jeg har lest er det veldig mye dyre varer, eksklusivt. Skulle ønske at det var mer av det "gjennomsnittlige" hvis dere skjønner hva jeg mener :-? :)

Også klær og tips til brudgommen kunne det ha vært mer av :)

Skrevet

Takk for nyttige innspill så langt. Har tenkt til at det skal være litt smarte økonomitips og ikke så j*vlig dyre kjoler og ting. Det irriterer meg også i de bryllupsbladene jeg har kjøpt.

Litt kjoler blir det nok, men jeg tenkte å kombinere det med en planleggingsguide for ulike typer bryllup (som da kjolene passer til). F.eks klassisk glamour til kirkebryllup, rocka kjoler til en litt mer uhøytidelig tinghusvielse, bunad til bondebryllup e.l.

Litt bordoppdekning blir det nok også.

Tar gjerne imot flere ideer! Skal selvfølgelig legge ut melding når bladet er i handelen, det blir nok i hvert fall før påske.

Skrevet

Kjoler har de fleste sett nok på. Mangelvare er: Alt stasj (bordkort, blomster, osv). Kanskje med en sånn inndeling "spree" (dyrt) og "steal" (billig) som vogue bruker. Dvs samme produkter i to vidt forskjellige prisklasse.

Syns forslaget med steder å holde bryllupet var godt, MEN jeg har lest det i et norsk blad for ikke så lenge siden. Likevel er det moro å lese. Det er det samme med bryllupsreiser og tradisjoner egentlig. Så en reportasje om det nylig, men det er behagelig lesestoff.

Vil anbefale å prøve noe nytt jeg. Noe vi ikke har sett før. Det blir litt kjedelig for oss som leser mye blader.

Dette har ingenting med tråden å gjøre men benytter sjansen til å si ifra til henne som jobber i et magasin: (Det aller verste er når dere kjøper artikler fra utenlandske blader. Jeg kjøper ofte Vogue, Elle (britiske utgaver) og Marie Claire. Det hender at jeg leser nøyaktig samme reportasjen i et norsk blad noen måneder senere. Utrolig irriterede. Men det er kanskje sånn det fungerer. Så at et dansk blad har nå reportasjen om Marta Louise om morsrollen som stod i Henne nov 03)

Skrevet

Bare for å svare deg, Lala:

Ja, det hender vi kjøper inn saker fra utenlandske blader, særlig saker fra steder langt unna, som det hadde vært for dyrt å lage selv (vi har ikke så stort reisebusjett...). Jeg skjønner at det er irriterende for de som har lest Marie Claire fra før av, men det er tross alt et fåtall av gjennomsnittlige norske jenter som leser dette bladet fast.

(PS: Det hender faktisk også at utenlandske blader kjøper saker av oss, så dette går begge veier...)

Skrevet

Vil bare understreke dette: husk brudgommen!

Skrevet

Jeg syns også dere bør fokusere litt mer på alle detaljene som tross alt "gjør" et bryllup, særlig for dem som vil ordne mesteparten selv. Det er jo ganske mange som gjør dette.

Andre tips:

- Hva med å finne litt utradisjonelle måter å "løse" dette med "something old, something new..osv." på?

- Forslag til morsomme motiver ved fotografering av brudeparet?

- Pratiske tips ift. avviklingen av bryllupsdagen, sånne små detaljer som gjør at alt går "som smurt" på Dagen.

Det er mye å skrive om, og det hadde vært flott om det dreide seg om litt annet enn bare masse brudekjoler, for slikt har man egne bryllupsmagasiner til! ;)

Skrevet

Hva med maten? En tre retters som man ikke må være stjernekokk for å få til? :D Og sier som Arwen, mannen blir lett glemt i bryllupsbladene... :-?

Skrevet

Er for at dere skriver litt om alternative bryllup! Er møkka lei av side opp og ned om gedigne kirkebryllup med stor, hvit kjole, 100 middagsgjester osv. Mens det knapt er mulig å finne noe info om borgelige bryllup, og alternative måter å feire dagen på.

Litt om alternative vielser (borgelig, humanetisk) og små, intime bryllup. Eller temabryllup (gotiskinspirert bryllup er populært).

Skrevet

Forresten, skal dere bare lage en generell repotasje liksom, eller skal dere snakke med folk om deres bryllup/ være med på forskjellige bryllup?? En repotasje om forskjellige bryllup der brudeparet selv forteller hvorfor og hvordan hadde vært litt gøy! De har jo virkelige erfaringer....

Skrevet

Augustbrud skrev:

Og ikke minst savnet jeg å innimellom se en brud med kort hår, for det var ikke mye å se til det i noen av bladene!

Jeg for min del savner å se mere ordentlig langt hår. Langt hår regnes i dag til midt på ryggen. Skulle gjerne sett frisyretips for oss som har lenger enn det. Skjønner ønsket ditt om tips til korte frisyrer også,da....

Hvis dette bladet tar med frisyretips, så pass på å ha ikke bare gode bilder, men også en beskrivelse av HVORDAN man får til frisyren.

NÅR kommer artikkelen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...