Martinedenfine Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Hei alle kvinneguidere! Jeg har en skoleoppgave jeg lurte på om dere kunne svare på. Hvorfor kjøper folk merkeklær? Om dere hadde hatt penger til merkeklær, hadde du kjøpt det da? Hvorfor/hvorfor ikke Hvordan er din personlige stil? Følger du moten? Hvorfor tror du motebloggere følger moten og kjøper dyre merkeklær?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Ok, nå skjønner jeg hvorfor det er endel tråder om dette nå. Skoleoppgave.
Martinedenfine Skrevet 18. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2012 Ok, nå skjønner jeg hvorfor det er endel tråder om dette nå. Skoleoppgave. Er alene om dette prosjektet så jeg vet ikke om de andre lenkene her!
Fashionistaen Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 1) Det er vel individuelt. I noen tilfeller er det sikkert et ønske om at andre skal oppfatte en som "rik" og enkelte tror kanskje at man får høyere status i andres øyne. I andre tilfeller kan det være fordi man rett og slett satser på kvalitet fremfor kvantitet. Det er heller ikke til å styre unna at designen og passformen på merkeklær ofte er betraktelig bedre enn for billige. 2) Ja, men det betyr ikke at jeg hadde stoppet helt opp med å kjøpe klær fra HM osv. For meg er som sagt kvalitet, passform og selve designet på plagget jeg ser på, ikke hvilket merke det er. 3) Er nok ganske klassisk vil jeg si. Gå til dagens outfit tråden om du lurer! 4) Følger med på trendene, men plukker bare opp elementer, så ja, delvis. Er mer opptatt av å skape min egen stil, har egentlig hatt på følelsen av at mange har vært mer opptatt av å skape sin egen stil de siste årene. Veldig mye har vært "tillat" innenfor moten det siste tiåret, noe som bla. denne artikkelen bekrefter. 5)De fleste anerkjente motebloggerne er vel mer interessert i mote enn gjennomsnittet, dermed også villige til å legge litt mer penger i klærne . Ofte har mange av dem lukrative sponsoravtaler som gjør at de får mange av klærne gratis uten at vi nødvendigvis vet om det. Alle de fire faktorene som jeg nevnte i første innlegg har vel mer eller mindre noe å si.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Kvalitet Kvalitet Kvalitet. Det er alt jeg har å si om den saken.
Dolce Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Jeg tror det er viktig å skrive litt om at det er 2 typer merkeklær: 1. Merkeklær som tydelig viser logo/navn, slik at "alle" kan se at du f.eks. bruker D&G. 2. Merkeklær som bare den som eier plagget (+ noen "spesialister" kjenner igjen) Forskjellen er jo ganske stor. Jeg har f.eks. noen ganske dyre designerplagg (kjøpt på salg ), men der merkenavnet/designernavnet kun står på merkelappen skjult inne i plagget. Årsaken til at jeg har kjøpt endel designerplagg er faktisk ikke lett å svare på. Kombinasjon av selve designet, kvaliteten og en følelse av å ha på meg noe litt mer unikt enn ting som er masseprodusert på en fabrikk i Kina? Kanskje alle 3. Ellers liker jeg å kombinere dyr design med billige basisplagg. Designer/merkeklærne mine er ikke typisk moteklær, de er mer klassiske og kan brukes i mange, mange år. De billige basisplaggene er gjerne mer typisk fashion, dvs. den del av moten som man vet er helt ut om minimum 6 måneder. Stilen min (jeg er godt voksen), er vel en miks av litt rocka og klassisk. Er for gammel i kroppen til å kle meg 100% rocka og er for ung i hodet til å kle meg 100% klassisk Jeg prøver å følge den del av moten som passer min alder/livssituasjon. Mange bloggere får gode avtaler på klær og sko, ofte får de gratis mot å reklamere på bloggen. Synes det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt om bloggerne. Noen kjøper dyrt fordi de har samme/liknende innstilling som meg, noen vil "flashe" at de har kule klær (der gjerne logo/merkenavn er veldig tydelig) og andre viser frem klærne/veskene fordi de får betalt for det. Lykke til med skoleoppgaven! 1
Gjest Bond Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Tråden stengt. Minner på at det ikke er lov å bruke KG for å samle inn datamateriale for jobb- og studiesammenheng. Bond, mod
Anbefalte innlegg