Vippe Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg skal flytte vekk til høsten for å studere, og jeg har veldig lyst å ha med meg hesten min. Noen som har efraring med å ta med hesten? Hvordan har det gått for dere i forhold til skolen osv? Håper på svar!
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 det fungerer veldig bra,har egentlig 4 hester hjemme på stallen (bor på gård),studerte da jeg bodde der å klarte det helt fint.så å ta med en hest var ingen problem. skolen fungerer bra,hesten har det bra. og itillegg blir man kjent med mange som deler samme interesse på det nye stedet.bare gode erfaringer her:)
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Ta med hesten på skolen? Næh, det kan jo bli litt problematisk... 2
Vippe Skrevet 18. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2012 det fungerer veldig bra,har egentlig 4 hester hjemme på stallen (bor på gård),studerte da jeg bodde der å klarte det helt fint.så å ta med en hest var ingen problem. skolen fungerer bra,hesten har det bra. og itillegg blir man kjent med mange som deler samme interesse på det nye stedet.bare gode erfaringer her:) Fire hester og gård, heldig du!
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Det kommer vel helt an på hvor du skal studere, hvilke oppstallingsmuligheter det er der, og ikke minst hvor du skal bo både i forhold til skole og stall Jeg hadde fint hatt tid til hest da jeg studerte, men jeg hadde neppe hatt penger eller ork til å reise så langt med kollektiv hver dag for å komme meg til stallen.
Green Lady Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Jeg tok med hesten min da jeg flyttet for å studere. Brukte god tid på forhånd med å se etter aktuelle staller og besøke dem, så var sikker i mitt valg da jeg valgte stallen jeg fremdeles står på. Fra meg tar det ca 10 minutter med bil å kjøre opp, og ca 20 minutter med buss. Tenk over reiseveien, i eksamensperioden har du ikke tid til å pendle i en time hver vei for å komme til hesten. En annen ting som er smart, er å finne en stall som enten har utegang, eller at inn- og utslipp blir gjort hver eneste dag hele året, samt alle foringer. At det ikke går på dugnad, jeg hadde ikke hatt tid til å tilpasse meg så mye. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok med hesten, og blir ferdig med mine masterstudier denne våren. Ja, det har vært slitsomt til tider, ja, jeg har vært drittlei av stallen, ja, det er tider jeg skulle ønske jeg ikke hadde hest, men i det store og det hele har det vært en fryd. Eneste er at du må være veldig strukturert for å rekke over alt, hesten, evt. deltidsjobb og lesing av pensum. Om du ikke har forryttere nå, vil behovet melde seg meget fort når studiene starter
Vippe Skrevet 18. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2012 Jeg har sett litt rundt og funnet en stall som ligger ca 500 meter fra skolen. Nærmere enn det tror jeg ikke er mulig, hehe. Eneste minus er at inn og utslipp går på runde mellom dem som har hest der :/ Men det går forsåvidt greit når det er såpass nærme vil jeg tro. Har ikke fått sett noen bilder enda av denne stallen, men tenkte å ta meg en tur å få sett den. Jeg blir nok nødt til å ha en fôrrytter 2 dager i uken eller noe, sik at jeg kan ha et par hele dager kun til studier. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå