AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 I ettermiddag, kl.16:30 skal jeg møte opp til muntlig eksamen i kjemi... Har ikke forferedt meg godt nok, og sitter her og prøver å lese på ting jeg ikke kan. Er egentlig nyttesløst å lære seg de vanskelige utregningene og detaljer nå, så prøver heller å få en oversikt over alt det grunnleggende. Jeg kan det grunnleggende, men jeg kan ikke stoffet som går i dybden og utregningene... Føler det bare blir dumt å gå på eksamen i ettermiddag siden jeg kommer til å gjøre det dårlig. Er jeg heldig kan jeg få en 4, men det er ikke bra nok, så lurer på om jeg heller skal ta den til jul. Får også angst for å gjøre det dårlig. At jeg skal sitter der å ikke kunne det de spør om, for jeg kan bare det grunnleggende, ikke stoffet der man går i dybden - som sagt Hva ville dere gjort?
MichelleBelle Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Går ut i fra at vi snakker VGS her? Du går på eksamen, gjør det beste ut av det. Karakteren din blir kanskje ikke det du håpet på, men det er vel bedre enn å ikke få en karakter i det hele tatt? Og skulle du bli misfornøyd kan du jo ta den opp igjen senere? 5
Strange Doll Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Møt opp! Tar seg bedre ut om du møter og prøver enn bare lar vær 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Går ut i fra at vi snakker VGS her? Du går på eksamen, gjør det beste ut av det. Karakteren din blir kanskje ikke det du håpet på, men det er vel bedre enn å ikke få en karakter i det hele tatt? Og skulle du bli misfornøyd kan du jo ta den opp igjen senere? Ja, det er vgs-kjemi. Jeg skal nok dra til eksamensstedet, men jeg vurderer å snu i døra... Har så vondt i magen, og gruer meg for at de skal være dumme mot meg om jeg ikke kan stoffet bra nok... Opplevde ifjor at sensor var ganske så spydig og frekk mot meg fordi jeg var så eleldig, og jeg fikk 3. Greit nok det, men han trengte ikke være så uhøflig og nedlatende... Redd for å møte den samme sensoren igjen, fordi jeg ikke kan stoffet godt nok, noe av grunnen til all gruingen. Vet ikke hvor mange sensorer det er i kjemi i Oslo, jeg? Jeg fikk ikke begynt å lese før pga at jeg trodde jeg ikke skulle ha eksamen før i mai! Men så ble det i april...
Gjest Survival Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Møt opp! Veldig ofte når man tror at det kommer til å gå dårlig, blir man positivt overrasket. Man vet egentlig ikke hvor mye man kan før man blir spurt om det. Kjør på, ta eksamen, gjør ditt beste. Du blir du ikke fornøyd tar du den opp igjen til jul.
Fortunatus Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Og hvis du er sikker på at du skal ta den på nytt kan du heller bruke denne eksamenen til "forberedelse". Greit å vite hva slags stoff og hvordan spørsmålene ble stilt. Jeg var også nervøs før min muntlige eksamen i kjemi, men den var mye enklere enn det jeg trodde, brukte til og med 3-4 minutter av den på å gjennomgå forsøk vi hadde. Nå var dette riktignok den grunnleggende kjemien (gamle 2KJ).. Men jeg tror det blir å gå bedre enn det du tror, og tror også du vil føle deg mye bedre når kvelden kommer og du gikk
MichelleBelle Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Ja, det er vgs-kjemi. Jeg skal nok dra til eksamensstedet, men jeg vurderer å snu i døra... Har så vondt i magen, og gruer meg for at de skal være dumme mot meg om jeg ikke kan stoffet bra nok... Opplevde ifjor at sensor var ganske så spydig og frekk mot meg fordi jeg var så eleldig, og jeg fikk 3. Greit nok det, men han trengte ikke være så uhøflig og nedlatende... Redd for å møte den samme sensoren igjen, fordi jeg ikke kan stoffet godt nok, noe av grunnen til all gruingen. Vet ikke hvor mange sensorer det er i kjemi i Oslo, jeg? Jeg fikk ikke begynt å lese før pga at jeg trodde jeg ikke skulle ha eksamen før i mai! Men så ble det i april... Oslo har garantert mange sensorer i kjemi, så du møter sikkert ikke på samme som sist. Stå på og lykke til, dette fikser du!
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Takk for svar alle sammen! Ja, jeg tenker at jeg må gå, for da får jeg øvd meg. Men er redd for at sensor skal være slem mot meg ... at jeg skal føle meg dum fordi jeg ikke kan det så godt. Jeg syns kjemi er vanskelig, jeg ...
Britt Banditt Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Gå som regel går ting bedre enn man frykter. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #12 Skrevet 18. april 2012 Ja, jeg gikk! Var SÅÅÅ nervøs ... Kom selvfølgelig opp i det jeg var dårligst i, så fikk 3 ... Men men, jeg fikk iallfall en innblikk i hvordan dette gikk for seg, så bedre neste gang! 2
Gjest Purelove Skrevet 18. april 2012 #13 Skrevet 18. april 2012 Ja, jeg gikk! Var SÅÅÅ nervøs ... Kom selvfølgelig opp i det jeg var dårligst i, så fikk 3 ... Men men, jeg fikk iallfall en innblikk i hvordan dette gikk for seg, så bedre neste gang! ah, du bestod ihvertfall Og en 3 er slettes ikke dårlig i kjemi Så bra at du gikk, og gratulerer med overstått eksamen:) 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #14 Skrevet 19. april 2012 Uff, jeg møtte opp på en sånn eksamen engang og følte selv jeg var dårlig forbredt, men jeg kunne da litt.. MEN jeg strøk og jeg hadde en sensor som også var ganske spydig og litt nedlatende helt fra jeg entret rommet egentlig. Når det gjelder muntlig eksamen syntes jeg det er et dilemma at man som elev faktisk kan bli utsatt for forskjellsbehandling/dårlig behandlig osv UTEN at man har noe som helst bevis på det, for alt foregår jo muntlig og det er jo kun tre personer i rommet under eksamen, deg, lærer og sensor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå