Gå til innhold

Få betalt ut feriepenger, etter avsluttet vikariat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet igjennom manpower og har avsluttet vikariatet hos deres kunde. Jeg jobbet der ifjor, og vet at jeg får feriepengene til sommer. Men nå som jeg har avsluttet mitt forhold til dem, har jeg RETT på å få utbetalt feriepengene fra ifjor før den satte datoen for feriepengene? og hva med pengene som jeg har tjent opp iår(vet at jeg må betalea skatt på det om jeg tar ut iår)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du har rett på å få ut alle pengene når du avslutter jobben, men jeg er ikke sikker

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet igjennom manpower og har avsluttet vikariatet hos deres kunde. Jeg jobbet der ifjor, og vet at jeg får feriepengene til sommer. Men nå som jeg har avsluttet mitt forhold til dem, har jeg RETT på å få utbetalt feriepengene fra ifjor før den satte datoen for feriepengene? og hva med pengene som jeg har tjent opp iår(vet at jeg må betalea skatt på det om jeg tar ut iår)

Ja, du ken be om å få dem når arbeidsforholdet avsluttes.

Skrevet

Har du avsluttet ditt forhold til Manpower? Om ikke, så har du ikke krav på feriepengene før normalt tidspunkt, med mindre du skal ha ferie før dette tidspunktet. Da har du krav på å få utbetalt feriepenger tilsvarende lengde på feriefritid. Se også Ferieloven på lovdata.no

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

okey, så da er det bare for meg å avslutte forholdet til manpower så er de nødt til å gi meg feriepengene?:)

Skrevet

Jeg kunne få utbetalt feriepengene mine når vikariatet mitt gikk ut, men da fikk jeg også beskjed om at det kunne være vanskelig å få utbetalt lønn senere på året om jeg skulle finne en stilling hos dem.

Skrevet

okey, så da er det bare for meg å avslutte forholdet til manpower så er de nødt til å gi meg feriepengene?:)

Ja, forsåvidt, men du kan/bør jo ikke avslutte om det ikke er reelt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan velge å få sluttoppgjør når du avsluttet et vikariat i et vikarbyrå.

Lønn og feriepenger fra ifjor, og feriepenger fra i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...