Gå til innhold

Kosthold ved trening til flat mage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt meg i hardtrening for å få vekk kose-valken jeg har på magen. Den har jeg alltid hatt, selv om jeg har slanket meg og har nå ligget de siste årene på idealvekten min.

Men denne valken får jeg ikke vekk, så nå fokuserer jeg treningen på dette problemområdet.

Jeg spiser rimelig sunt. Sjeldent brus og godteri, og mest mulig rene matprodukter. Jeg lurer på om dere går på noe spesiell diet? Noe dere spiser mye av, og annet dere unngår.

Setter pris på alle svar og tips!!

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Det går ikke an på punktslanke. Kroppen vil brenne fettet der den ønsker, og jevnt over det hele.

Eneste måten å reusere fett på er å redusere fettprosenten på kroppen og det kan du gjøre ved å forbrenne mer kalorier enn du inntar.

For å beholde muskelmassen og samtidig redusere fettprosenten(så du ikke ender opp tynnfeit) er da rett kosthold sammen med trening det optimale.

Jeg spiser selv mye proteiner fra kylling, karboandedeig og egg.

Ellers er grove kornprodukter lurt, samt grønnsaker og frukt.

Hold deg til bønner, kikerter, upolert brun ris og grov pasta.

Drikk kun vann.

Jeg er selv en løper og det har brent bort alt overskuddsfett på meg, men det viktigste er at du finner en treningsform DU liker og klarer å gjøre jevnlig.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!!

Jeg er ikke så glad i å løpe, men elsker ellipsemaskinen. Den kjører jeg virkelig hardt på, så svetten renner!! Forbrenner bra med kalorier på den :)Ellers trener jeg variert 4 ganger i uka.

Da får jeg google litt etter oppskrifter med kylling, kikerter og fullkornsris:) Kjæresten er ikke så glad i fancy-smancy mat, han er mer poteter- og- saus typen.

Gjest *Maja*
Skrevet

Takk for svar!!

Jeg er ikke så glad i å løpe, men elsker ellipsemaskinen. Den kjører jeg virkelig hardt på, så svetten renner!! Forbrenner bra med kalorier på den :)Ellers trener jeg variert 4 ganger i uka.

Da får jeg google litt etter oppskrifter med kylling, kikerter og fullkornsris:) Kjæresten er ikke så glad i fancy-smancy mat, han er mer poteter- og- saus typen.

Kan godt spise noe poteter, men det er ganske raske karbs, så hold deg til en stor eller 2 små poteter. Men det er så mye deilig thaimat en kan lage, du kan lage tacos med fullkornslefser og kylling. Er masse digg om du bare er litt kreativ. Må ikke være dampet fisk med grønnsaker ;)

Skrevet

Jeg har prøvd fullkornsprodukter før, som pasta og ris, og da syntes jeg ikke det var så godt. Men man må jo bare prøve det igjen med en positiv innstilling, ikke sant?

Denne uka har jeg jobbet veldig mye, mest ettermiddager og kvelder, så da har jeg bare spist salat med kylling (uten dressing!), knekkebrød med snøfrisk og yoghurt naturell med bær. Syns det er bra!!

Har trent tirsdag, onsdag, tørsdag og fredag, og veit ikke helt om det bare er meg, men syns magen er en anelse flatere :)

Hjelper å ikke dytte i seg mat som også gjør magen oppblåst :)

Skrevet

Takk for svar!!

Uten å ha lest resten av svarene i denne tråden, så har jeg ei venninne som har fått godt resultat av rockering. Kjøpte på sportsforretning og brukte daglig.

Skrevet

Ikke alle jenter blir kvitt den lille fettansamlingen på magen, med mindre man får sykelig lav fettprosent.

Eneste du kan gjøre er å spise sunt og trene godt. Har du endel fettprosent å gå på vil første bud være å redusere den. Vil du ha magen stram (og markert?) må du trene styrkeøvelser som går på magemuskulaturen i tillegg.

Selv har jeg veldig god erfaring med slyngeøvelser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...