AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg har da funnet en trygg nettbutikk fra USA, som så langt jeg kan se sender til Norge. Det er to hårbørster jeg vil kjøpe, til sammen koster de cirka 202 kroner, men det er en rabattkode man kan taste inn nå slik at man får trukket av 20%. Spørsmålet blir da, vil jeg slippe å betale moms/toll eller hva det nå er siden jeg mest sannsynlig med rabatten holder meg under 200,- grensen? Eller går tollvesenet utifra det varene koster FØR rabatt.. Håper dere skjønner hva jeg mener
Secondbite Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 (endret) Edit: lese godt før man poster, kanskje.. Så lenge de 20% blir trekt i fra "i kassa" slipper de toll Endret 18. april 2012 av Secondbite
challenger Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Edit: lese godt før man poster, kanskje.. Så lenge de 20% blir trekt i fra "i kassa" slipper de toll Det er ikke alltid dette stemmer. Kjøpte en shorts her for ikke så lenge siden som opprinnelig kostet ca 250kr, men etter en rabattkode fikk jeg trekt ifra slik at det ble ca 190kr. Frakten var gratis. Fikk hetelappe med "regning"(toll, mva, gebyr) på rundt 200-lappen
Secondbite Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Rart, det har jeg ikke vært borti før. Men hvor skal du bestille fra da, TS?
*Mocca* Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Kan være greit at man holder seg et stykke under grensen også, for de regner så klart ut ifra kursen den dagen de tollbehandler pakken. Så hvis kursen har endret seg siden man bestilte og betalte kan man fort komme over 200NOK grensen.
Secondbite Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Det kan man i hvertfall sjekke enkelt her
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Takker for svar Får satse på at dette går greit, summen jeg betaler havner jo på under 200NOK, så jeg håper det er det innførselsgrensa baseres på. Butikken er brushlove.com og holder til på østkysten av USA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå