Gå til innhold

OneCall til hele familien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på fem; to voksne, to tenåringer og en tiåring.

Vi har alle mobilabonnenter fra Netcom. Til tenåringene har vi hatt et abonnent der vi betaler 200 i mnd og de ringer for den summen, men jeg ser nå at dette ikke dekker behovene deres helt og vurderer derfor å bytte abonnent.

Den ene tenåringen fikk derfor Netcom fastpris medium for noen måneder siden, men jeg synes ikke dette er helt optimalt, dyrere enn jeg forestilte meg er det også.

Derfor lurer jeg på om hele gjengen bare skal bytte til OneCall, jeg ser at de også har noen fastprisabonnementer som er rimeligere enn Netcom sine og jeg lurer på om dette kan funke bedre. Det negative med OneCall er at det ikke ser ut som de har noen pakker der familie ringer/sender sms gratis til hverandre, jeg synes den funksjonen er veldig grei siden vi ringer hverandre ofte.

Det jeg lurer på er om noen her har erfaringer med at hele familien har OneCall? Evt andre mobiloperatører? Hva slags abonnementer i tilfelle? Det er vel tenåringene her i huset som bruker mobilene sine mest, vi andre bare slenger på et abonnement der det kan lønne seg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne ble jo helt feilpostet, jeg var sikker på at jeg var på data/mobilforumet... :sovne:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler deg å se på fakturaene dere har med oversikt over antall sms/mms/ringeminutter.

Vi har Onecall til hele familien. Har en blanding av Fri faktura, Grunnpakka og folkepakka, avhengig av hva man bruker og har behov for. Hos tenåringene har vi også avtale om maks-forbruk. Dersom telefonregningen overstiger en bestemt sum må de betale det selv. På telefonene har de oversikt over hvor mange ringeminutter/sms/datatrafikk som er brukt, så de kan følge med selv.

Vi satte oss ned med fakturaer 2-3 mnd tilbake i tid og laget en oversikt over antall sms/mms/ringeminutter/datatrafikk som ble brukt. Vi så også på hvor mye som var internt i familien. Deretter så vi på prisene hos noen teleoperatører og ulike abonnementer. (Laget oversikt i et Exel-dokument). Ut ifra det kom vi fram til at Onecall lønner seg for oss.

Jeg anbefaler dere å gjøre det samme. Det tar litt tid å få gjort, men det er enkelt og mye penger å spare.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...