Gå til innhold

Hvilke skoler har den beste psykologi-utdannelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer kort og greit på hvilke skoler i Europa/Norden som er ansett for å være "best" på Psykologi? Har hørt gode ting om Uppsala og Edinburgh, men jeg er virkelig helt grønn på dette.

Blir glad om noen har synspunkter på dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på profesjonsstudiet? I så fall, må du gå på et universitet.

Skrevet (endret)

Tenker du på profesjonsstudiet? I så fall, må du gå på et universitet.

Tenker på profesjonsstudiet ja, beklager at jeg ikke spesifiserte. Ja, jeg tenker på Universitetet i Uppsala og Edinburgh når jeg nevner disse to :)

Endret av frøkenfryd
Skrevet

Hvis du seriøst vil satse på psykologi embetstudie, ville jeg, hvis jeg var i dine sko, tatt kontakt med norsk psykologiforening og forhørt meg om annerkjente skoler. Dette fordi jeg husker for noen år tilbake at en person jeg jobbet sammen med hadde store problemer med å få graden sin godkjent her i Norge. Forhør deg hvilke universiteter som er gode og hvilke de kan gå god for.

Skrevet

Hvis du seriøst vil satse på psykologi embetstudie, ville jeg, hvis jeg var i dine sko, tatt kontakt med norsk psykologiforening og forhørt meg om annerkjente skoler. Dette fordi jeg husker for noen år tilbake at en person jeg jobbet sammen med hadde store problemer med å få graden sin godkjent her i Norge. Forhør deg hvilke universiteter som er gode og hvilke de kan gå god for.

God idé:) Jeg vet at alle universiteter i Norden vil automatisk gi autorisasjon, men utenfor Norden er jeg usikker. De vet nok helt sikkert hvilke skoler som er gode, ja. Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...