Gå til innhold

Hvor lenge "varer" en bh?

Anbefalte innlegg

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg pleier aldri å ha mer enn 2-3 bh'er i skapet. Disse rullerer jeg mellom til de ikke er pene lenger, så kaster jeg ut en eller to og kjøper flere. Det er ingen vits i å ha 20 stykker hvorav bare to fungerer. Men når skal man bytte ut bh'en? Hvor mange måneder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Jeg kjøper BH'ene mine på Change og bruker dem til de mister fasongen sin eller jeg må endre størrelse. Har helst en 3-4 BH'er å bytte på. Tar vel i hvert fall et år før de er utslitt, tror jeg?

Gjest Elseby13
Skrevet

Change, hvor finnes det? Er det en nettbutikk? Jeg kjøper triumph, de er pene og holder formen.

Gjest Tekola
Skrevet

Change har butikker rundt om i Norge og også egen nettbutikk. Den finner du her :)

Jeg bruker 80G og er derfor avhengig av gode BH'er. Tror jeg har handlet der siden slutten av ungdomsskolen :fnise:

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har 5-6 BH-er som jeg bytter mellom. De brukes til de blir utslitt/ødelagt eller mister formen. De aller fleste har minst 2-3 års levetid.

Jeg kjøper mine hos Triumph, Change eller en lokal og frittstående undertøysbutikk.

Skrevet

Den eldste BHen min er fem-seks år gammel, tror jeg, og den har jeg brukt mye. Den var et lykkens kjøp hos KappAhl, av alle steder.

Ellers varer de et par år. Før eller senere blir de for slække rundt kroppen eller mister formen på cupen, men en ordentlig god BH er jeg troendes til å sy litt på for å tyne litt lengre levetid ut av den. Akkurat nå har jeg 8-10 stykker, inkludert to jeg bare bruker til fint, fordi jeg kom over en skikkelig bra modell jeg kjøpte flere av selv om jeg hadde flere fungerende BHer alt.

Jeg har hatt noen bomkjøp, og de er jeg fæl til å ta vare på likevel. En av de jeg har må hives, selv om det føles ille etter å ha brukt den bare noen ganger. Den gnagde noe helt forferdelig, viste det seg, og jeg gir ikke undertøy til Fretex. Æsj. Den var fra Change, forresten, visstnok den mest solgte modellen deres... Jeg blir ikke godvenner med BHene derfra.

Skrevet

mine er ok i max 3 år

i går fant jeg min størelse på truser nedsatt til 30 kr uansett før-pris på H&M, da er det greit å bytte ut alt samtidig.

Sokker har jeg oxo kun fra H&M hel-svarte, og byttes ut 1 gang i året.

Skrevet

Jeg bruker nesten bare BHer fra Freya, og de holder lenge. Gode kvalitets-BHer som brukes jevnlig varer gjerne 2-3 år.

Etter langt tids bruk, knekker ofte spilene eller hektene. Da pleier også stoffet og stroppene å være såpass slitt at de er modne for å kastes. Blir de slitt hender det også at spilene stikker ut av stoffet, men det kan jeg reparere. Likevel er det gjerne et tegn på at BHen nærmer seg tiden for utskifting.

Skrevet

Gniholder på to stykker som jeg har hatt i tre år. Har ikke funnet fullverdige erstatninger! Ellers har jeg fem "annenrangs" BHer som er under året gamle.

Skrevet

I hvert fall i 2-3 år, om ikke lenger?

AnonymBruker
Skrevet

Når er det du bytter BH ?

Synes man skal ihvertfall ha 10 BH i skapet

Skrevet

Når er det du bytter BH ?

Synes man skal ihvertfall ha 10 BH i skapet

Hvorfor så mange?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så mange?

Hvorfor så få, 2-3 BH synes jegg er litt lite. hvertfall bytte BH hverdag.

Skrevet

Vasker du dem etter hvert bruk?

AnonymBruker
Skrevet

Vasker du dem etter hvert bruk?

ja, Vasker jo klær ca 2-3 ganger i uka. pluss litt deilig med mer utvalg av BH

Skrevet

Nei, jeg bytter ikke BH hver dag. Bruker en BH til den føles skitten. Svetter så og si ikke, og BHen er jo så langt unna armhulene uansett at det ikke blir noe lukt der.

Så jeg klarer meg fint med ca 3 BHer.

• Liker 2
Skrevet

Bruker BH'ene helt til de er så utslitt at det ikke er noe å samle på lenger. De kan vare i mange år, men nå har jo jeg ca30 BH'er å rullere på da:)

Skrevet

Puppene mine har gått så mye opp og ned de siste årene at jeg bytter bhstr nesten en gang i året, derfor bytter jeg også bher en gang i året og de blir ikke utslitt :P

Skrevet

Kaster dem når jeg ikke syns de er noe fine lenger, og ikke sitter like godt på. Har vel mellom 10 og 20 bh'er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare 2 bher. Helt like i formen, men den ene er svart og den ander var hvit (nå er den utvasket grå). Kostet 700kr per stykk på Netty undertøyssalong i Bergen. Har hatt de i mange år. Kanskje 4? Burde hatt noen nye, men jeg hater å kjøpe bh. Har stor byste og det er bare et forferdelig arbeid å finne passende bher.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...